Weblog Media Saka Bangsa dilancarkan

Sekretariat Perhubungan Media Pemuda UMNO hari ini melancarkan weblognya, Media Saka Bangsa sebagai medium untuk berinteraksi secara terbuka dan konstruktif, dengan rakyat Malaysia terutama generasi muda. Pengerusinya, Exco Pemuda UMNO Dato’ Sazmi Miah hari ini melancarkan weblog secretariat dalam majlis Luncheon “Sembang Media” di Bilik Johor/Kedah, PWTC pagi ini.

Sazmi kemudian berinteraksi secara terbuka dengan media dan mengakui kepentingan media, terutama alternative dalam membentuk minda dan persepsi masyarakat, terutama generasi muda, professional dan celik IT.

Sekretariat berharap pendekatan ‘interaksi positif’ (positive engagement) merupakan cara untuk menyelam suara dan isi hati masyarakat dan ianya akan ditafsirkan kepada Kepimpinan, termasuk pandangan yang kritikal.

About these ads
Published in: on June 10, 2008 at 13:20  Comments (16)  

The URI to TrackBack this entry is: http://bigdogdotcom.wordpress.com/2008/06/10/weblog-media-saka-bangsa-dilancarkan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

16 CommentsLeave a comment

  1. apa daaa…

    nak bg tau ada web pun nak kena lancar…

    che det mulakan blog yg capai 1 juta hits dalam sebulan pun tak kecoh….

    kalau takat melepas batuk ditangga, baik tak payah lah….

    1.Weblog Saka Bangsa bermula sebelum hari ini

    2. Luncheon Sembang Media ialah peluang berinteraksi Sekretariat Perhubungan Media Pemuda UMNO dengan ahli media, perdana dan alternatif

    3. Sempena dengan majlis luncheon tersebut, Sekretariat Perhubungan Media mengambil peluang memperkenalkan weblognya, agar memberi peluang masyarakat Malaysia memberi pandangan, cadangan, komen etc

    4. Weblog ini bukan blog peribadi, malah sebahagian dari Pemuda UMNO. Sebagai entiti, wajar medium baru dilancarkan, untuk me’rasmi’kan operasi (sebagaimana Kapal dilancar dan dinamakan, bangunan dibuka dsbnya)

    5. Semasa Blog chedet.com mula beroperasi, blog ini, Rocky Bru, MyKMU.net dsbnya memberikan liputan. Akhbar media perdana juga membuat liputan. Ini perkara biasa.

  2. semua benda mahu dikritik. ubah sedikit mentaliti, kritikan ada masanya memang perlu kerana disitu kita dapat melihat ruang untuk perubahan, tetapi dengan kritikan2 yang tidak membina, ia hanya akan menterencatkan pembangunan dan kemajuan. fikir2 kan lah

  3. Tidak mengapa epain.
    Biarlah masing-masing dengan caranya.
    Yang akan menentukannya nanti ‘isinya’.

  4. semua wayang aje. meluat. tak guna nak luah apa pun. macam betul nak dengar luahan rakyat dan luahan media. tun mahathir yang tabur budi bertahun-tahun pun diperlekehkan dan dibuat dunno…. expect us to believe this bollock pulak??

  5. biasala bila populariti dan menurun..inilah cara nk naikkan kembali.hehehehehe

  6. A load of hot air as usual. You never talk about corruption in UMNO. What is your opinion on this? Malaysia would be the number one country in Asia if not the world if were not for corrupt UMNO members.

    Jawab, jangan tak jawab!

    Malaysia can do better than Japan, China or Korea????

    Get real!

    BTW, Taiwan and Korea are highly corrupt countries, where not only politicians and authorities are corrupt, even bankers and suppliers are very corrupt. And yet they do bloody well.

    So, your terms of reference is very weak!

  7. Question: Malaysia can do better than Japan, China or Korea?

    Answer: Of course we can, but we are not there yet because of corrupt UMNO members and shortsighted people like you.

    Hello, Japan was bombed to smithereens during WW2 and look at them now. South Korea went thru a devasting civil war. Look at them now.

    So what if other countries are corrupt? Are we supposed to follow in their example?!!?!? What sort of idiotic logic is that?!?!?!

    Next time you have teh tarik with Tun and Mugabe, kirim salam yah?


    Taiwan and Korea embraced high technology industries way ahead of Malaysia. They already has the skilled workers long before we developed our people.

    Its not about following countries which are corrupted. It only shows countries with high corruption can also be developed and their economy transformed. Malaysian economy is not as developed Taiwan or Korea NOT BECAUSE OF CORRUPTION!

    Malaysia has its own issues like infrastructure developments, thus lesser resources for high end economic development programs such as investment on high technology industries, like Korea went into shipbuilding and steel industries over 30 years ago.

    Get your facts right!

    No, I won’t kirim your salam. You are simply not worth to kirim salam for

  8. yup, corruption happens everywhere. the problem is in this country, the protectionism which was started with good intentions led to the weakening of the very people it tried to help. when there is no competition, people just take it easy. in those countries mentioned above, it’s a matter of survival and national pride. here it’s more like a national self-esteem building program for the supposedly weak ones according to TunM for the past 30 years. How else could you explain his constant calls that they need protection from the big, scary, threats that is the other races, and that’s not even the other people in the world, like a father looking over his children, it’s only understandably so. But instead of teaching them how to fish for a lifetime, he fed them a fish a day, and forever make them dependent on him. face the facts, the world doesn’t care, there’s no privilege for the ‘weak’ in the olympics, the strongest wins, and if you can’t even compete with the minorities in your own land, you are clearly deluding yourself from the realities of the world.

  9. Ms. Sleepyhead, you are much more eloquent than I am, thank you for putting it in perspective.

  10. DAH SAH YANG PEMUDA UMNO TAK LEH PIKIR SENDIRI…TAKDE KEPALA OTAK….DAH SURUH ORANG KRITIK LAK..PASTU KALAU KRITIK YANG BENAR DEPA BUANG…NAK BUAT APA..MANSUHKAN UMNO JE…PENGKIANAT BANGSA..DEPAN CAKAP MAU TLG BANGSA DIA TAPI BELAKANG KAUT UNTUNG DENGAN PROJEK YANG DIA KATAKAN TOLONG BANGSA

  11. Media Saka Bangsa takpe, asal jangan pula jadi MEDIA SUCKER BANGSAT

  12. [...] berjaya memperkenalkan weblognya Media Saka Bangsa, hari ini Sekretariat Perhubungan Media Pemuda UMNO mengorak langkah untuk mengkritik Kerajaan [...]

  13. peralihan kempimpinan kerajaan dan umno perlu disegerakan dan mesyuarat agong cawangan,bahagian,pusat tangguhkan ke tahun depan.muhyidin yassin dan rais yatim mesti jadi orang no 1 dan 2 kepimpinan negara. anwar ibrahim tidak layak begitu juga ezam yang tiada pendirian.menteri kabinet,ahli parlimen dan ADUN yang bermasaalah (rasuah atau lain-lain) undur diri segera.Tubuhkan segera kementerian minyak dan makanan negara dibawah pimpinan shahrir samad. nor mohamad yaakob undur diri kerana gagal selesaikan masaalah ekonomi negara.bank-bank komersil yang cekik darah peminjam dan tidak membantu peniaga melayu hendaklah diambil tindakan tutup.bank rakyat,agro bank,bsn,tekun,mara dan perbadanan ekonomi negeri lakukan tindakan darurat(segera) bantu orang melayu berniaga.pembekalan dan pengedaran (pemborongan) masih dikuasai oleh orang cina.cina singapura tunggu masa nak beli malaysia.kemewahan yang dinikmati oleh wakil-wakil rakyat dan ahli-ahli koporat melayu membawa padah kepada orang melayu . raja-raja dan kaum kerabat perlu sedar mereka disanjung oleh orang melayu,tetapi apakah golongan istana dan kaum kerabat raja tak nak buat apa-apa! kalau begitu bubarkan institusi raja-raja, jadi orang biasa dan sama-sama merasa sebagai penoreh getah,nelayan,penjual air batu dan buruh binaan bangunan sebagaimana terseksanya hidup kaum pendatang (khusus saudara seIslam dari Indonesia)yang sanggup berhujan berpanas mencari sesuap nasi di perantauan orang.apakah kita nak lihat suatu hari orang malaysia (khususnya orang melayu) diterbalikan oleh Allah seperti kehidupan mereka.Ingatlah wahai pemimpin melayu, pemuda melayu,anda semua terlalu alpa dengan kekuasaan dan kemewahan !!!!!!!

  14. pak lah kena mengalah dan berjumpa dengan pak tun mahathir secara privacy demi selamatkan Islam,melayu,umno dan negara.cina singapura tunggu masa nak beli malaysia.serahkan jawatan pm dan presiden umno pada muhyidin atau rais yatim dengan kadar segera.rakyat dah terhimpit kerana minyak dan makanan.najib kena bersihkan diri dulu jika nak jadi pemimpin. najib boleh bekerja dan banyak kementerian yang dipegang berjaya, contohnya felda, tetapi personaliti mesti dibaiki.anwar ibrahim kena ingat ,umno lah yang membantu kroni-kroninya menjadi konglomerat.ibrahim ali jangan lari lagi, bantu umno kerana anda adalah melayu tulin dan hebat.mohamad hassan (mb n.sembilan) sebagai pakar koporat kena buat sesuatu dengan segera(darurat) pulihkan ekonomi rakyat khususnya peniaga kecil.satu skim pinjaman darurat mesti dibantu untuk semua peniaga kecil.pakar-pakar ekonomi seperti amirsham aziz,azman hashim tidak boleh dipakai kerana ia mementingkan golongan koporat sahaja. jangan naikkan bil letrik, tnb kena berkorban untuk rakyat malaysia jika tidak lembaga letrik negara (LLN)perlu ditubuhkan semula.lembaga penasihat kabinet(kerajaan) elok ditubuhkan dan diisi oleh pemimpin lama seperti sanusi joned,aishah ghani dan pak tun mahathir (pengerusi).projek mega yang boleh menjana ekonomi masa depan mesti diteruskan seperti landasan keretapi berkembar utara selatan,jambatan bengkok ke singapura, jambatan ke 2 pulau pinang,empangan air bakun serawak dan jalaraya persekutuan 4 hala.gunakan dana kwsp,petronas,tnb dan tabung haji untuk projek mega ini kerana ia pasti menguntungkan berlipat ganda kepada penyimpan-penyimpan.

  15. Saya baca laman web blog malaysia kita yang mana e-,ail dari NG SENG KEAT dari Paris amat perkauman.minta pemuda UMNO buat repot polis dan tahan dia dibawah ISA.Di PRU 12, sokongan orang melayu pada calon melayu (UMNO) di luar bandar majoriti melayu cukup kuat. Kawasan bandar dan calon Cina (MCA)serta Calon India(MIC) kalah teruk kerana orang cina dan india belot dan mengundi Pakatan Rakyat. NG SENG KEAT kena ingat,sarang tabuan jangan dijolok. Jangan cuba membakar api melayu.pesanan Hang Tuah, TAK KAN MELAYU HILANG DIDUNIA.Askar Melayu DiRaja jika ditiup wisel kaum kamu akan hancur.Cina Singapura jangan campur tangan.Oleh itu semua pemimpin Melayu (Tun Mahathir/Pak Lah/ Hadi Awang/Anwar Ibrahim)lupakan sengketa dan duduk semeja serta saling bermaaf-maafan. Krisis Politik BN, kenaikan minyak dan makanan serta membantu orang Melayu (Peniaga Kecil/Petani/Peneroka/Orang-orang Tua)kerajaan kena bantu dan di bantu.c

  16. hari ini terbongkar kisah al-attantuya yang memburu pembunuhnya.si mangsa telah tiada jasad lagi, namun rohnya berkeliaran memburu pembunuh dan perancang utama.kerana itu manusia yang masih berjasad perlu membuktikan dan mencari si perencana dan pembunuh sebenar.bukan si kambing hitam yang disiksa didera supaya mengaku walaupun ia ada hubungan dengan simangsa.walaupun ia melibatkan pemimpin terkanan dan dihormati namun yang bersalah tetap dicari. mungkin didunia terlepas, tapi diakhirat siaplah anda.seorang bekas menteri yang telah pergi ke alam barzah sedang menderita kerana masa hidupnya adalah perancangan pembunuhan seorang wanita juga.dulu pak moktar hashim dimalukan diaibkan kerana terlibat membunuh seorang yb terkanan di n.sembilan, akhirnya dia terlepas kerana mungkin bukan dia yang buat.
    oleh itu jika benar apa yang r.petra katakan itu, maka yang terlibat kenalah berundur dari pesada kepimpinan politik secara terhormat . gunakan kesempatan yang ada ini sebelum terbongkar kisahnya demi maruah keluarga, bangsa melayu. agama Islam dan kepimpinan umno.
    undurlah secara terhormat dengan alasan lain yang dikira rakyat boleh terima.
    kes al-attantunya ini adalah kes luar biasa yang melibatkan maruah negara dan perhubungan peringkat antarabangsa.putar belit macam mana sekalipun pihak peguam negara dan para peguam serta kehakiman mengenepikan fakta sebenar, kebenaran tetap akan menjelma suatu hari nanti. peguam-peguam yang berugama Islam jangan subahah cuba melindungi fakta .
    keluarga al-attantunya mesti diberi sesuatu yang memuaskan hati mereka demi keselamatan dan maruah negara kita, bangsa melayu dan Agama Islam.yang bersalah bertaubatlah . PakLah lakukan daya kepimpinan dengan penuh bijaksana kerana maruah umno, maruah melayu, maruah negara lebih penting dari segala-galanya.raja petra jangan dizalimi atau disiksa kerana beliau seorang yang berani kerana benar walaupun dirinya digari, dijel,dipukul,dimalukan,dimusnahkan karier dan dimiskinkan ekonominya. keberanian raja petra ini mesti dicontohi oleh pemuda-pemuda umno yang kononnya ada kalimah ‘sedia gempur’,hunus keris,baju merah macam kamikaze tapi bila digertak,dibalun,diherdik membisu demi periuk nasi jangan tersekat.orang yang suka sokong sana,sokong sini, pembodek,pengampu,pembelit kerana kepentingan diri atau tender atau kontraktor kelas F boleh merosakan negara seperti Portugis menyerang Melaka 1511(bacalah sejarah oooiii).


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,032 other followers

%d bloggers like this: