Selagi langit masih membiru

RTM TV 1 this afternoon featured a telemovie titled as above. It was a story about the lives of police personnel and their families. The part of society we conveniently forget and take for granted, although by being there, providing us the blanket of cover for security, we sleep better every night.

Through the years, many of them gave up their lives, including their innocent families dragged into it, because the call of duty. On such incidence was the attack on Bukit Kepong Police Station, on 23 February 1950. 200 communist terrorists attacked and burn to the ground the police station and killed 14 police personnel including the station chief, Sgt. Jamil Md. Shah and 11 others non combatant including the families some of these policemen. The family of one constable, PC Abu Mohd Ali was completely wiped out in this bloody attack.

These are the people within our society often taken for granted in our comfortable daily lives. It is a good effort that the story featured this afternoon and depicts how these part of the Malaysian lives weather through their own daily dos. This particular show today was about the police and their anti narcotics operations. One corporal was killed and the painful torment that the family had to endure with the passing of their husband’s and father’s passing.

pdrm-200th.png

This is the typical kind of tragedy the Police Force and the families live through, every single day. It is up to us, the Malaysian public to appreciate the Police Force and their families more. Because they are there, we sleep better at night, every night.

Published in: on May 26, 2007 at 14:52  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2007/05/26/selagi-langit-masih-membiru/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 CommentsLeave a comment

  1. sir,

    do tell it to some commentors yang mengangkat sangat bangsa dia dan negara asal usul dia tu. Jangan asyik tengok 13 Mei sahaja.

  2. Tugas polis sama seperti tugas lain-lain seperti guru, jurutera, doktor, jururawat dan sebagainya. Tidak ada siapa yang lebih mulia atau kurang mulia. Polis juga dibayar gaji seperti orang lain. Jika ada anggota polis yang terkorban dalam menjalankan tugas, dalam bidang lain pun ada juga yang terkorban. TidaK ada istimewanya sesuatu bidang.

  3. setiap pekerjaan/bidang yang halal ada keistimewaannya yang tersendiri waimah buruh kontrak, tukang sapu, penjaga tandas dan lain-lain samada yg dibayar digaji mahupun tidak seperti petani, penanam sayur dan sebagainya. kita saling memerlukan antara satu sama lain untuk melengkapkan satu putaran kehidupan.

    cuma yg membezakannya adalah polis mempertaruhkan nyawa bagi membolehkan guru pergi mengajar, doktor/jururawat merawat pesakit, jurutera menjalankan tugas, petani menanam sayur/tanaman utk dimakan dsb.

    apa yg pasti risiko seorang guru mungkin bimbangkan pelajarnya jadi bodoh, doktor bimbangkan pesakitnya tak sembuh, penanam sayur bimbangkan tanaman tak tumbuh, tapi polis…. mati, pasti jadi salah satu pilihan….

  4. bro bigguy,

    thanks a lot for the write up on this telemovie….

    p/s juz wondering, how many out of 25 million malaysian populations did like what u’ve done on that 25th March.

  5. Polis pun macam orang lain juga, bekerja nak cari makan, tidak lebih dari itu. Sama ada polis ke, bomba ke, tentera ke sama aje….

    • kalau ada org berkata kerja polis sama seperti guru, juru rawat dan sebagainya, juga tak ada bezanya kerana di bayar gaji, jadi…anda jadi lah polis. pikul tanggung jawab itu dahulu…. anda akan tahu… samada anda sanggup atau tidak. berkata memang mudah, pikul lah di bahu dahulu, baru berkata….itulah hakikatnya dalam apa jua perkara.

  6. ada orang keje bukan nak cari makan ke????

  7. Watch ‘Gerak Khas’, the only ‘ketua balai’ who gets a Dato’ = Yusof Haslam.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: