Tiga soalan dalam Dewan Rakyat untuk Anwar belum dijawab lagi

 

YB Dato’ Mukhriz Mahathir, MP Jerlun, pernah bertanyakan kepada YB Azmin Ali, MP Gombak dan YB Gobalakrishnan, MP Padang Serai, tiga soalan dalam Dewan Rakyat mengenai Mantan Timbalan Perdana Menteri dan banduan salah guna kuasa Anwar Ibrahim, yang juga menjadi Penasihat PKR.

Soalan ini relevan kerana ianya membabitkan Anwar dengan anasir anasir luar, terutama Yahudi Neo Conservative yang pro Zionis Israel. Sebelum itu, majalah Times telah memaparkan artikel tulisan Wolfowitz mengenai Anwar sebagai salah seorang dari 100 orang paling berpengaruh dalam dunia. Susulan persoalan ini, dibangkitkan juga  hubungan Anwar dengan Foundation of the Future , sumbangan wang berjumlah USD 56 juta kepada NGO itu dan pengambilan teman wanita Wolfowitz dalam organisasi tersebut.

Malangnya, tiada jawapan dari mereka atau wakil mereka. Mengapa?

Published in: on July 19, 2008 at 00:40  Comments (15)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2008/07/19/tiga-soalan-dalam-dewan-rakyat-untuk-anwar-belum-dijawab-lagi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

15 CommentsLeave a comment

  1. Yes, BD. Point well made.
    This anwar is so much like Syuu Ki the burmese woman under house arrest by the Burmese Gov. Too easily fraternizing with the ‘enemy’

  2. BGDC,

    Jawapannya sama seperti mana Mahathir menggunakan wang pembiayaan yahudi Abramoff untuk menjalankan tugas rasmi negara untuk berjumpa George Bush.

    Ada dua elimen penting disini:

    1. Tidakkah menggunakan dana pihak asing untuk melaksanakan urusan rasmi negara itu mengandungi unsur salah laku?

    2. Mahathir selalu menjerit anti Yahudi di depan rakyat Malaysia, sebaliknya di belakang mata rakyat sanggup menerima anugerah yahudi. Adakah ini perbuatan bermoral tinggi?

    Tun Dr. Mahathir tidak pernah membayar atau meminta mana mana pihak membayar Abrahamoff, agar mengatur pertemuan dengan Bush.

    Anwar sebagai Presiden Foundation of the Future memang melobi untuk dana disediakan oleh Jabatan Negara AS. Permintaan ini disokong Wolfowitz, seorang hali kakikatangan Bush.

  3. kepada si blogggggggggger ….

    jangan lah buat yang bukan bukan ,,,itu gambar ,,,,palsu lah ,,,u taruh itu kepala anwar atas …..badan orang lain …..hahahahah

    cheap photo ,,,,,,,,

    BN akan tumbang pasal lu buat ini n\macam ,,,,ku penyokong BN ,,,kuat ,,,nampak ini macam lain kali ,,,wau tarik semua orang kampong kasi tukar ,,ooooo]

    Gambarfoto itu telah dimuat naik asalnya dari Malaysia Today, satu portal pro Anwar. Sila semak kalau tak percaya!

  4. Tun Mahathir tak masuk lagi dalam ini cerita.Tun sudah pun jadi PM dan bersara.Ini sekarang cerita Anwar.Dia nak jadi PM.Maka apa sahaja kelemahan dia wajib dibentangkan supaya tak jadi macam Pak Lah.Pak Lah tak jahat tapi bodoh.Anwar tak bodoh tapi………….Fikirlah sendiri!

  5. BD,
    Mcm mana msh ramai penyokong Anwar msh buta hati.
    Sebaik shja sbhyg HAJAT mncari kebenaran pd kali
    pertama dan beliau terus d tangkap esok harinya.
    Ini menunujukkan pd kita semua yg Allah merestui
    pd mereka yg smbahyang hajat utk Anwar.

    Mereka boleh x nampak atas prbuatan(pnyokong)
    mereka sdri. D harap merka ini mndpt
    pentunjuk Allah.

    Tentang Tun, saya percaya mereka2 ini kurang
    pengetahuan hanya mngikut nafsu.

  6. Morons, as mention by DSAI’s lawyer. DNA is not the issue here, the issue is police refuse to show the police report made by the complainant.

    They need to charge DSAI in proper grounds if they want DNA. Tell me if you found foreign dna/liquid from saiful ass then DSAI will give you his DNA to see if it match otherwise stfu already..

    They keep misleading public by saying Anwar refuse to provide his DNA while the matter of the fact is why should HE?

    Why when DSAI asked for the police report of the complainant the police refuse and says their not permitted to show him the report due to instructions has been given to them.

    You want to charge DSAI sure, tell him “what” you are charging him and we’ll talk.

    All these verbal announcements about saiful diz shit and dat shit .. say he’s butt has been examine and found traces of him being sodomize but they did “NOT” mention they found any foreign “DNA” in his butt. For all I care anyone could have shove a broom up that kid’s ass

    The media is trying to confuse the public to make DSAI looks guilty by not co-operating with the police

  7. apahal lu bagi liputan sangat kat isu orang main bontot ni bro. Mesyuarat cawangan dah lepas hujung minggu pertama. Mekanisme “usul” yang dikatakan sebagai senjata cawangan hanya baru berapa aja yang digunakan. Masalahnya majoriti cawangan tak tahu nak buat usul pun. Patut lu tolong semarakkan lagi supaya lebih banyak cawangan bentang, bahas dan luluskan usul calonkan DS Najib sebagai Presiden. Untuk itu lu kena tolong cawangan-cawangan. Sukar untuk harapkan mereka boleh merangka usul yang mereka sendiri yakin untuk ketengahkan. Kalau ada contoh-contoh usul misalnya, sudah tentu lebih mudah untuk mereka menggunakannya. Sudah pasti lebih banyak yang berani mengutarakan usul serupa dalam persidangan tahunan cawangannya.
    Sedihlah bila lu yang kononnya prihatin dengan nasib negara dan UMNO turut terleka dengan isu tak penting macam ni daripada tumpuan yang sepatutnya. Biarlah jadi media alternatif yang benar2 sebagai pilihan sebab MSM dah berikan terlebih banyak liputan untuk isu main bontot ni. Cukup-cukuplah tu.

  8. Orang macam ni ke kita nak percaya? Tengok siapa sahabat2 dia. Nanti esok negara tergadai je. Kalau setakat bertepuk apa yang dia cakap tapi hasil takda baik tak payah. Tapi masalah nya memang penyokong2 Anwar ni dah buta hati, percaya dan dok angguk je apa yang Anwar kata, sampai tak pakai otak langsung nak fikir tentang apa yang dia cakap tu. Susah macam ni.

  9. aku suka keadilan

  10. Biasalah, siapa yang sokong UMNO, nanti kata DSAI jahat, siapa yang sokong Pakatan Rakyat, kata orang UMNO jahat tetapi realitinya ramai orang UMNO suka DSAI pimpin UMNO kembali …..

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

  11. So what if Anwar has Jewish friends? The Malaysian government has paid millions to the now convicted baal teshuva Jewish American lobbyist Jack Abramoff to curry favour with the White House. The government recently hired Elihu Lauterpacht, an English Jew, son of the Polish Jew British judge Hersch Lauterpacht, as counsel in the Pulau Batu Putih case. The PM also received and entertained countless people of Jewish extraction such as Nobel Laureate Joseph Stiglitz and high ranking representatives of the ‘Jewish’ investment bank Goldman Sachs. There is nothing wrong with having Jewish friends. Malaysia has Jewish citizens.

  12. Jews don’t have place in this world. Why bother with our politics? Jews are disaster to this world. We’ve had enough problem now, don’t add us more problems.Be friend with them is like bringing calamity to yourself. Its better not having them as friend.

  13. […] Anwar masih perlu menjawab tiga soalan utama? Bukankah Anwar mempunyai tanggung jawab untuk memenuhi janji “Menjelang 16 September […]

  14. […] begitu, masih terdapat isu isu yang Anwar “Drama King” Ibrahim masih belum perjelaskan dan kemampuan beliau mengalih pandangan menyebabkan rakyat Malaysia sering kali terlepas […]

  15. […] 1. The former-one-time-acused-of-sodomy Anwar is shameful that he is charged for the same crime and playing the same court-room-delay drama, again. This time, there is no Tun Dr. Mahathir Mohamad to blame. Of course Anwar has yet to adrress a lot of unaswered questions. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: