Najib Razak launches 1 Malaysia portal

Deputy Prime Minister Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak joined the digital media bandwagon by launching his own personal portal, 1 Malaysia. He launched this interactive portal after a specially organized buka puasa held at his official Deputy Premier residence Seri Satria in Leboh Perdana, Putrajaya, in front of thousands of well wishers, mostly party kin.

We at BigDogDotCom wishes him and his team all the best.

Published in: on September 16, 2008 at 21:09  Comments (12)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2008/09/16/najib-razak-launches-one-malaysia-portal/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 CommentsLeave a comment

  1. Ah, a drowning man clutching whatever straws he can grasp!

    Najib, dude: Ain’t it too late for this “Internet-reaching out” thing?

    Takapa. Aku na pergi kat site dia; nak KUTUK … tengok dia publish atau tidak:-)

  2. yes..the majority at the majlis buka puasa at sri staria are blog illiterate. hence najib’s launching of the blog confirms that he is a legedn in his own lunchtime. if its no bother, pls visit my blog: sakmongkol.blogspot.com

  3. […] Walaupun ini secara kebetulan, namun tidak dapat tidak, ianya sinonim dengan blog Dato’ Seri Najib, sebagai orang  no. 1 dalam UMNO tidak lama lagi, yang berthemakan One Malaysia. […]

  4. Pls.allow withdrawal from Epf to settle debts of credit cards.thanks

  5. Dear Najib,unity and hamony in a
    family is similar in structure
    with the nation.In a family,if
    favourtism is practised for
    whatever reason,the brothers and
    sisters will resent each other.The
    less favoured one will harbour ill
    feeling toward the parents and
    the favoured one.In situation like
    this,the family will never have
    peace,hamony and unity.This scenerio
    happen in many family.May be,you
    can take a page from there in your
    effort to unite our nation.
    Concern Citizen

  6. dato’ Seri;

    Bagaimana rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah hendak meminjam Bank untuk membeli rumah?

    Rumah rakyat hanya untuk orang yang berkeluarga sedangkan kami bujang tidak layak untuk memiliki projek perumahan kerajaan.Semasa bujang inilah kami hendak merancang masa depan dan memberikan perhatian kepada ibu kami.

    Kami berkerja di pemis bukan kerajaan tetapi berjawatan tetap , gaji tak seberapa tetapi ada elaun khas.Elaun dan gaji di bayar melalui bank tetapi tak mencukupi RM1400.00 mengikut kelayakan bank masa kini.

  7. mana duit mara utk pelajar UNIKL??????

  8. bila nak bagi cikgu sekolah elaun khas komputer?cikgu sekolah zmn skrg dah rmai pakai kmputer n keja-keja di sekolah pun byk guna kmputer,x da typewriter da.cikgu sekolah selalunya bawa keja balik umah.print guna printer sendiri.semua guna barang sendiri.skolah x cukup kemudahan kmputer.jdi byk guna kemudahan kmputr sndiri.jdi patutlah ada elaun komputer.

  9. Melentur buluh biarlah dari rebongnya. Begitu senonim dengan malaysia, masyarakat melayu khasnnya. Sekilas pandang, Rebong jarang diungkaikan ketamadunannya. Malah lebih menyayatkan ada kalangan masyarakat tidak tahu menahu rebong.
    Maka sudah tiba masanya Rebong ini diungkai, dikaji relevantnya kepada buluh, bagaimana evolusi pembentukan buluh yg perkasa adalah berpunca dari Rebong yang mudah dilentur.
    Begitulah perihalnya 1 Malaysia, Kerana terbentuknya huruf 1 adalah dari titik (.) dilarik menjadi garisan lurus . Maka titik inilah Rebongnya, garis lurus buluhnya.
    Keharmonian,Keakraban,Keserasian dibentuk melalui pembelajaran ilmiah diperingkat pra pendidikan meresapi pemikiran mencambahkan benih “insan”. Mereka perlu mengaji dan mengkaji APA ITU KERUKUNAN.dari cambahan akar pensejarahan yang ada padanya kedisplinan,
    Dengan ini, asakan minda muda mengenali usul “dimana bumi di pijak, Di situ langit di junjung……….samb.

  10. bila agaknya perlis nak buka jawatan pengawasa hutan. kekosongan ada tapi jawatan tak nak buka. nampak teruk sangat kerajaan tak ada duit. kami yang tamat study kat SPK dh ada sijil, keja tak ada pulak….

  11. minta pak-pak menteri tolong…dh puas mohon dan cari jawatan pengawas hutan. tak keluar jugak…katanya jawatan perhutanan dibawah kerajaan negeri. tamat saja belajar kat kepong. keja lak tak ada….wat rugi masa je la…

  12. Saya adalah graduan Uitm Kota Samarahan. Pelajar dlm jurusan Diploma Pengajian Bank. Saya tlh mendaftar nama di SPA dan e-recruitment, tetapi saya sungguh kecewa kerana nama saya tidak pernah disenaraikan utk temuduga. Saya pernah menghadiri temuduga dlm jabatan KEMAS dgn jawatan SPM yg bergred N17 sahaja pun saya tidak terpilih. Saya juga pernah menghadiri temuduga Permodalan Nasional Bhd di Miri, namun saya masih tiak terpilih walaupun saya ada surat sokongan daripada Jabatan Kerja Raya di mana saya bekerja sekarang. Untuk makluman, saya sekarang sedang menjalani latihan di bawah Jabatan Ketua Menteri Sarawak atas naungan Taib Mahmud. Bagi Diploma, saya dibayar elaun sebanyak RM750. Saya mempunyai tanggungan/credit/pinjaman. Bayaran kereta RM600. PTPTN belum dibayar lagi. Saya harus mempunyai kereta kerana dalam jurusan ini, saya harus memiliki kereta sebagai syarat kelayakan. Saya sanggup berkorban tetapi kepada penemuduga tidak memikir pun pengorbanan saya ini. Pelbagai pengalaman pernah tetpi masih tidk dapat memikat majikan. Saya ingin berniaga tetapi saya tidak memiliki sebarang modal dgn bergaji setakat ini. Bagi saya, pendapatan saya ini di bawah pendapatan di bawh garis kemiskinan bagi diploma holder. Ini tidak adil bagi saya. Saya berhenti bekerja kerana saya ingin memiliki diploma untuk mengubah kehidupan saya tetapi saya merasakan saya lebih teruk daripada makan gaji spm. Elaun ini lbih rendah daripada gaji pekerja am rendah. Ini tidak adil. Saya sudah melabur untuk mencari kerja beribu-ribu dgn byk resume yg tidak dilayan.Bagaimana kepada sesipa yang mempunyai diploma dan ijazah seperti kami hendak mengundi Barisan Nasional sedangkan hak kami tidak dipelihara. Kami umpama merempat di negeri sendiri. Melabur tetapi tidak endatangkan keuntungan. Pinjaman RM15,000 adalah pelaburan pelajar IPTA yg mengharapkan pulangan tidak berhasil. Namun diblacklist. Apa nasib kami sebagai pelajar IPTA? 1 Malaysia bukan hanya untuk nasib bangsa-bangsa di Malaysia sahaja, tetapi bantulah kami yg benar2 ingin memajukan Malaysia. Hari ini saya juga ada click jawatan pd e-recruitment.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: