Mukhriz calon pertama layak Ketua Pemuda UMNO

MP Jerlun Dato’ Mukhriz Mahathir menjadi calon Ketua Pemuda UMNO pertama layak bertanding, dalam siri pemilihan yang dijangkakan akan berlaku Mac 2009. Beliau mendapat 38 pencalonan pada 620pm tadi dari Kuala Selangor. Ini merupakan tahap kelayakan bagi layak dicalonkan ke jawatan bertaraf Naib Presiden itu.

Ini merupakan kejayaan penting psikologi melepasi ‘halangan strategik’ (strategic barrier).

Published in: on October 12, 2008 at 18:25  Comments (20)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2008/10/12/mukhriz-calon-pertama-layak-ketua-pemuda-umno/trackback/

RSS feed for comments on this post.

20 CommentsLeave a comment

  1. Yes, the rejuvenation has started berkat ramadan

  2. aku harap khairy tak cukup pencalonan. bukan apa, perwakilan yang pi perhimpunan ni pun bukan boleh percayer.

  3. betul. Entah entah bila nak finalise nanti, kena goda dengan RM100,000 sorang. Biru anak mata tengok duit macam tu. Terus pangkah Khairi. Jadi, Mukhriz kena berpada pada. Terus ingatkan orang pasal rasuah ni. Satu lagi. Sekarang kita boleh nampak bahagian mana yang main duit. Yang calon Khairi tu jangan percaya langsung. Orang mental dan tak guna saja yang akan calonkan menantu pak lah @ khairi ni

  4. tahniah mukriz…semoga khairy jamaludin tidak cukup pencalonan…

  5. Syabas Mukriz. As Rais Yatim said, it’s a good development in UMNO youth. Not many believed the nasty SIL said he stands on his own achievements; I wonder about such truth when someone told me that never in the history in UMNO youth that the youth leaders use Mercedes, of course, financed by you know who. Perhaps the SIL wishes to continue dreaming until his last days. I have full confidence that UMNO delegates will reject the SIL in the greater interest of the Silent Majority who has nothing but disgust for the arrogant SIL.

  6. I am worried too. It is in the ‘interest’ of perwakilan pemuda for KJ to be on the ballot. Coz they can make sure to have steady income for next 6 mths.

    Datuk Mukhriz may have passed the strategic hurdle, but he’s going to have to scale castle walls in March. The ‘wall’ will be the perwakilan’s greed. The very thing that have given us a lot of mediocre and enormously corrupt lot of Umno ‘leader’.

  7. 1 Ana turut setuju dengan komen-komen terdahulu– biar saja KJ tak cukup pencalonan untuk jawatan KPU.

    2 Ana sangat heran kenapa bahagian-bahagian UMNO di Kelantan banyak yg calonkan KJ. Mungkin mereka dah dapat upah/rasuah??????

    3 Sesungguhnya jika wang menjadi penentu, maka anda perwakilan semua adalah LEMBU bertopengkan manusia. Ingat kata peniaga Cina kepada penguat-penguat kuasa Melayu-“SELAGI LEMBU MAKAN RUMPUT SELAGI ITULAH KITA BOLEH NIAGA”. Pemakan rasuah itu disamakan oleh mereka dengan LEMBU.(Saya dapat agak dalam umno ada banyak LEMBU, adakah anda(perwakilan)salah seorang daripada lembu-lembu itu?)

    4 Apa yg ana perhatikan dalam sehari-dua ini, memang dalam umno ni ramai kaki pembodek. Selama ni boleh syak tapi tak ada bukti. Tapi kini ia menjadi terang dan jelas. Bila sahaja pak lah umum tak bertanding maka si jenis(genius)KJ tu dak tak laku gadai dah. Dulu mungkin tak ada siapa yg dapat kalahkan dia. Kalau Obama datang lawan dia pun lingkup Obama. Rupanya tradisi umno memang begitu.

  8. BigDog,
    DS Najib mesti mestikan pasal RASUAH atau politi wang. After all that’s what Dollah has insisted on doing till March – push thru the parliament the Corruption Bill. Let us see how integrity works till then.

  9. Harapan majoriti akar umbi mmg kalau buleh tak mahu melihat sibudak tu mendapat cukup pencalonan…~

    Tapi kita semua mempunyai tugas dan tanggungjawab sendri utk memantaukan Ketua Pemuda Bahagian dan kroni2 mereka yg mencalonkan budak itam tuh… Perhatikan saja mereka… projek apa yg mereka dpt lepas ni… asalnya pakai kereta apa… then tukar kereta apa lak (Mungkin permulaan mereka takkan menunjuk, tapi just keep pantau je lah)…~

    Then baru bru buleh diambil tindakan…~

  10. Hidop Mukhriz!!

  11. diucapkan Tahniah kepada Mukhriz dan Razali yang masing-masing telah layak untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda dan Naib Ketua Pemuda.

    Adakah Mukhriz dan Razali boleh menang nanti dan sekiranya mereka memang adakah mereka mampu untuk membuat perubahan?

    kita tunggu dan lihat.

  12. Tahniah Mukhriz…

  13. Well done Mukhriz!

    Ansara 94/95

  14. Saya juga sentiasa mendoakan agar mukriz menjadi ketua pemuda manakala KJ pulak biag tidak cukup pencalonan untuk pemilihan KMU nanti, biag bagi hantu raya yang KJ dok jamu tu pi kerkah telinga dia

  15. Lahirlah satu lagi boneka Mahathir yang akan dikawal dari jauh untuk menepati keperluan diri dia sendiri.

  16. Dimana mana sahaja dimalaysia semua rakyat mengharapkan sesuatu dari pemimpin baru…yang ada gagal menyempurnakanya…sekarang orang kampung gelisah harga getah turun 2 ringgit lebih sekilo…ditambah dengan hujan berterusan..orang kampung seronok harga minyak turun seliter…Siapakah pemimpin yang boleh tolong mereka ini…Petembungan harga barang naik dengan harga getah turun akan menyebabkan rakyat tertekan…ikan kembung 9 ringgit sekilo…mereka inilah yang patut kena tolong…kita jangan gah dengan susun ayat dalam media utama…paling tidak kena tar jalan lama yang dah berlubang lubang tinggalan Che det…masa Pak Lah habis masa dengan pertahan jawatan…kerja nak tolong orang kampung di malaysia tak dibuat buat…itu sebab orang tak suka…Kepada Mukhriz…beri cadangan sambung balik jambatan bengkok yang dibatalkan…Sekiranya jambatan bengkok itu di sambung semula…kita sebenarnya menang…kekalahan kita kepada singapore kerana membatalkan jambatan bengkok…disitulah kita membuat andaian bahawa pemimpin yang ada sekarang tidak ada bakat jadi pemimpin…hanya keturunan…wang ringgit yang banyak…dan pandai bercakap…globalmalau

  17. Program: Air dan Api
    Tajuk: Melayu dicabar dan tercabar?

    Moderator: Datuk Rahman Sulaiman
    Panelis: Datuk Seri Mohamad Khir Toyo, Datuk Mukhriz Mahathir dan Prof Datuk Dr Zainal Kling

    Sinopsis: Politik mutakhir memperlihatkan suara-suara ke arah soal kesamarataan dan gagasan Malaysian Malaysia. Persoalannya kini: Apakah Melayu sudah bersedia atau berupaya menerima perubahan ini?

    Laman web: http://www.malaysiaku.tv

  18. semoga kj x cukup pencalonan…bahagian yg mencalonkan kp terlah d bagi duit…semoga perwakilan x terpadaya dengan duit…tape setakat ni nampak pemuda mahu perubahan dri peringkat akar ubi…

  19. la ni kita dok asyik menaruh harapan pada yg satu aje tapi kita kena ingat dlm keadaan sibuk memilih calon tibax suatu luarbiasa akan ujud kalo nak pilih pemimpin yang elok biarlah pilih betoi2jgn ikut citarasa sendiri.lu fikirlah sendiri……..

  20. […] Boys’ influence beyond PM ‘Flip-Flop’ Abdullah’s departure. Mukhriz was the first UMNO Youth Head aspirant to qualify. Tun Dr. Mahathir was honoured along with upcoming UMNO President Dato’ Seri Mohd. Najib Tun […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: