Laporan Polis keatas Khairy Jamaluddin?

Sebuah Laporan Polis dijangkakan akan dilakukan keatas Ketua Pemuda UMNO yang baru dipilih Khairy Jamaluddin, atas kesalahan salahlaku ‘politik wang’.

wang_bangsa_perwakilan

Laporan ini akan dibuat oleh seorang ahli Pemuda UMNO Perak dan minta pihak berkuasa menyiasat keatas dakwaan dimana ‘carpet bombing’ berjumlah RM 10,000.00 setiap seorang. Habuan lebih dikatakan dijanjikan apabila Khairy menang.

Modus operandi yang dipercayai digunakan ialah wang tunai dan nombor magnum yang diagih agihkan, agar sesiapa yang menerima habuan ini akan ‘menunaikan kemenangan’ ini tanpa dilihat sebagai ‘rasuah’. Kesalahan ini dikatakan dilakukan pada malam Selasa 24 Mac 2009. Terdapat laporan dimana Perwakilan Pemuda UMNO berbondong bondong menuju ke Hotel Corus, Kuala Lumpur, yang dikatakan sebagai ‘Lubuk KJ’. Mana mana Perwakilan Pemuda yang tidak hadir, dikirimkan pula ‘bingkisan’ melalui rakan rakan yang sanggup hadir.

utusan-18iii09-kt-kj1

Sebelum ini, Lembaga Disiplin UMNO telah menyiasat dan mendapati Khairy MP Rembau ini atas salahlaku dan salahguna politikwang. Namun begitu, beliau setakat diberikan amaran sahaja. Ini menimbulkan ketidakpuasan hati ramai pihak, terutama ahli UMNO. Integriti badan penyiasat UMNO itu kini diragui.

Advertisements
Published in: on March 27, 2009 at 08:12  Comments (53)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/03/27/laporan-polis-keatas-khairy-jamaluddin/trackback/

RSS feed for comments on this post.

53 CommentsLeave a comment

  1. 1. Pala hotak hangpa…Hangpa ni jenis Melayu dayus!

    2. Jika Mukhriz menang dan KJ kalah, adakah ‘pemuda celaka’ tu nak buat laporan pois?

    3. Memang jenis Melayu yang tak senang hati dengan kejayaan Melayu lain. Melayu jenis ini adalah Melayu haram jadah.

  2. Assalamualaikum Big Bro,

    Cucu Tok Selampit menyokong 100%. Seorang perasuah seharusnya tidak dibiarkan untuk mengepalai Ketua Pemuda “Celaka” UMNO. Apatah lagi beliau dibiarkan menjadi Menteri atau Timbalan Menteri.

    Usaha berterusan harus dilakukan untuk mengggelakkan Khairy dari melakukan kerosakan lebih teruk di Malaysia dan di dalam UMNO khasnya.

    Rata-rata bloggers mengutuk tindakan bangsat 304 penerima rasuah yang menaikkan perasuah di dalam UMNO. Diharap pihka tuan dapat mengemukakan senarai 304 perwakilan yang menjadi duri dalam daging agar kita dapat nyahkan mereka dari UMNO.

    UMNO Forever!

  3. sapa Pemuda celaka SUKJ? Hang sendirilah celaka dengan bos perasuah hang. Mangkukk! awat? takut kena tangkap ka?pilah lompat lagi macam beruk!ada masa lagi untuk hampa berparti. Tukaq tiket loteri tu dengan kereta cepa nanti terlambat.

  4. semoga ramai lagi yang tampil membuat laporan polis. blog beranikan hati juga menyokong dan sedang mendapatkan alibi untuk membuat laporan seperti tersebut

  5. SUKJ

    nampak sangat kau takut kerana KJ buat.

    sudahlah kau mengaku kj lakukan rasuah di depa kata.

    kau ni penadah jubo kepada anwar ibrahim dan kj.

    kali ini mesti mampus

  6. SUKJ, Kau ingat dengan kau jilat jubur KJ tu kau boleh dilantik sebagai budak tingkat 4 baangunan Kjjadi menteri ke….

    DSN najib tak kan beri jawatan menteri kabinet pada KJ… Boleh kalau nak jawatan menteri,,, buatlah kementerian bawah pokok tubuhkan kementerian Jamban.
    KJ=Kementerian Jamban.

  7. […] https://bigdogdotcom.wordpress.com […]

  8. Hehehe…Apa citer ni SUKJ, bos ko masuk dwn pagi smlm teruk kena boo…? aku pun join skali..hahaha.. muka hitam bertambah hitam sebab hati pun hitam dan dikelilingi dgn org hitam..hahaha..

    BERITA TERKENA
    Seramai 304 org PELACUR POLITIK tengah menunggu habuan setelah berjaya melacurkan bangsa mereka dengan memberi mandat kepada Penyangak mata stim dan kuncu2nya seperti Idris Harun Juling, Azeez Tamil,Samsu Nasarah haramjadah, 4 Jahanam Putrajaya, geng2 miskin daripada Kelantan, Sabah dan Perak atau lebih dikenali sebagai Geng Jahat Junior.

  9. 1. Kalau dah kalah tu, terima lah dulu. Tunggu lagi 3 tahun, then suruh Mukhriz dan Khir Toyo bertanding lagi.

    2. Banyak lagi jawatan yang akan dipertandingkan. Masa masih panjang. Bertandinglah semula kalau rasa masih tak puas hati lagi.

    3. Aku sokong KJ kerana ‘kualiti’ kepimpinan yang ada pada dirinya. Bukan kerana aku nak minta duduk ting.4 atau nak minta projek. Aku bahagia dengan pencen askar dan isteri aku seorang guru.

    4. Yang nak beri rezeki kat aku ialah Tuhan dan bukannya KJ. Malah KJ sendiri pun harap rezeki dan pertolongan dari Tuhan.

  10. 10,000 seorang? Untuk 304 orang ke?

    Ini akan berjumlah lebih kurang 3juta, dan jika jumlah ini dibahagi-bahagikan dengan beberapa orang, katalah 6 orang, seorang hanya perlu bayar sekitar setengah juta shj.

    Sikit shj tu kalau nak diambil kira potensi laba yang akan dia org ni dapat nanti. No?

  11. Apalah kau orang semua ni….bila karpal singh kata pemuda umno celaka…kau orang marah…sekarang ni,dua-dua pihak tuduh masing-masing celaka…macam doa aje…nak jadi celaka ke kau orang ni?

    Dah…jangan nak bising-bising lagi…buat kerja masing-masing…ok

  12. kalau tak ada beruk masakan pokok bergoyang………… KJ dah pun di sah kan ‘guilty’ atas kesalahan politik wang. Kenapa ada diskriminasi atas hukuman?? KJ main duit nie bukan seorang pemuda umno saja bercakap , malah inilah yang di perkata kan oleh setiap pelusuk rakyat dari akar umbi Umno , ke makcik2 kat cafe dan juga kontraktor2 bangsa asing yang sering menggelengkan kepala bila bercakap hal anak menantu PL yang dengan sombong dan angkuh bermain rasuah dan “untouchable”. Sedar lah bangsa ku Melayu , 304 orang yang sanggup menggadaikan maruah, bangsa dan masa depan kita hanya kerana no magnum!! Sedarlah….
    Masih belum terlambat untuk memperbetulkan kesalahan. Allah s.w.t sentiasa mendengar taubat orang2 yang insaf. Laporkanlah semua salah laku KJ dan InsyaAllah , masih ada waktu untuk menyelamatkan bangsa dan negara kita.

  13. Aku memang menyampah ngan Pemuda UMNO ni…. Tapi kalau KJ menang tu aku syok la sikit…. pasal KJ sorang je nampak berkualiti. Cakap pun steady. Ni yang lain yang nak jadi ketua pemuda cakap tergagap-gagap macam professor kangkung buat apa.

    Baru best hantar pemuda-pemuda darai UMNO yang dipimpin oleh KJ berentap ngan geng sebelah sana tu. Takkan korang nak hantar Mukhriz yang lembik tu. Pastu sorang lagi calon yang makan tempe pastu dulu hidong kembang macam belanga La ni dah mancungggg….

    Kah. kah. kah. Umno memang parti lawak.

    Hangpa masih lagi dok ingat orang nak sokong Hangpa…. memang Lawak la hangpa ni..

  14. Mukhriz tempat tercorot. Kalau bukan KJ, Khir Toyo lebih layak.

  15. ni kengkawan, ingat balik ajaran ISLAM… kita sebagai org melayu beragama islam wajar memilih pemimpin yang bersih, lbh byk buat kije daripada mengata org, tidak pernah ambil kira pasal sumbangan, jasa dan bakti yang pernah ditaburkan..

    rasa sekarang nie,pemuda UMNO byk bercakap daripada buat kije.. beza pemuda UMNO generasi lama yg tidak cepat melatah, bertindak secara senyap, tau2 dah settle..

    sekadar pandangan,
    anak bekas ketua pemuda umno bahagian di melaka

  16. Dato’ Sak suka kat KJ ,Mat Cendana pun suka sama macam Said tapi sejak dari mula lagi bila mendengar nama KJ aku tak suka ,mungkin KJ dijadikan untuk dibenci ,Dato’ Sak dan beberapa orang yang lain pernah memberi beberapa aspek positif seperti kepetahan bercakap , meredah tanpa mengira akibat dan sedia menerima dan berhadapan dengan kritikan..perwatakan yang ideal bagi Ketua Pemuda tetapi sejak mula dia Timbalan Ketua tanpa bertanding aku dah mula meluat…aku ikut perkembangan UMNO dari umar 18 tahun dan sekarang dah melebihi umur untuk bergelar Pemuda ..banyak ahli yang profesional yang bermula dari bawah..dulu ada Dr. Zambry, Isma dan yang lain lain tiba tiba muncul seorang budak yang jadi Timbalan Ketua..sapa budak tu..rupa rupanya menantu PM…he,he,he…lepas tu baru aku tau dia ni lulusan Oxford ,anak Diplomat ,dulu dengar kata tak suka Dr.M semasa krisis Dr.M dengan Anwar…dalam hati tertanya tahukah ,faham dan hayati kah budak ni dengan pejuangan UMNO..hak keistimewaan orang Melayu , DEB…

    Itu bab asal usul kemudian bila dah jadi Timbalan Ketua aku tengok dia dok sorak sana ,sorak sini tak tentu pasal ..dalam hati tertanya apa hal budak ni…dulu Pemuda tak buat lagu tu pun menang pilihanraya lebih 2/3 kerusi.

    Kemudian timbul cerita geng geng dia ..tingkat 4 la ,oxford cambridge la..pandai bercakap tentang ekonomi …satu persatu rancangan kerajaan terdahulu di carik carikkan dengan hujah berdasar prinsip demokrasi la,pasaran bebas la, ketulusan la, keterbukaan la ..tapi bila dia lantik Brendan jadi Ketua Pengarang ..dalam hati aku bertanya tak ada ka orang melayu yang layak…apa kurangnya saudara Rocky bru kita ,Datuk Kadir Jasin..why Brendan…dah la tu dapat berita Brendan mengamalkam ‘plagiat’..sudah..

    Kalau nak cerita memang panjang…aku amat berharap Najib tak pilih dia jadi Menteri…kalau dia jadi Menteri aku akan terus simpan undi aku…..ini bukan la ugutan tatapi aku memberi undi aku kepada orang yang aku percaya….kadang kadang manusia itu lahir untuk dibenci seperti KJ .

  17. Mukhriz pula lahir untuk jadi anak seorang Negarawan Ulung yang ditakdirkan untuk underachieve.

  18. Siapa Mukriz tu? Tetiba saja nak jadi Ketua Pemuda. Dulu tak pernah dengar pun nama Mukriz. Khairy lebih “hands on” untuk selesaikan masalah. Dia ada IQ dan EQ sebab tu orang yang kenal dia tu suka dia. Yang tak kenal, suka main caci je……..

  19. Ada hikmah disebalik tewasnya Mukhriz. Rakyat marhein semakin respek pada Mukhriz. At least penyokong Khir dan Mukhriz dah reconciled.

    Khairi pulak, nampaknya jawatan KP tak lama disandang.
    Sebenarnya rakyat tak sabar nak tunggu KJ pergi ke parti yang secocok dengan dengan kehendaknya, iaitu parti pembangkang.

    Tanpa ragu-ragu lagi saya katakan, UMNO dan BN akan lebih mudah menang pilihanraya jika KJ jadi pembangkang (aka balaci Anwar)

  20. aku setuju laporan ini diteruskan akan umbi tidak suka kj termasuk bangsa lain.aku tak pernah dengar lagi ayat mengatakan i love kj dari akar umbi,yang mahu orang yang semagat setia ka wang.jangan nak cuba cakap atau tergerak hati mengatakan kj ini mangsa keadaan,UMNO kalah salah satu puncanyer satu ayat menantu paklah dan kelembapan pak lah.

  21. Ingat lah saudara-saudari sekelian, adakah kita redha melantik pemimpin yg telah pun di dapati melakukan jenayah rasuah? Dimana kemuliaan & keberkatan seorang pemimpin yg kita harapkan? Kalau kita masih memiliki secubit keikhlasan & kejujuran di hati, kita sama sekali tidak dapat menerima pemimpin sebegini. Kalau di takdirkan beliau pergi lebih jauh di dalam UMNO & kabinet, bayangkan lah kerisauan & kesangsian kita nanti. Kecuali beliau benar-benar telah bertaubat & kembali ke landasan sebenar perjuangan UMNO…untuk bangsa, negara & agama!

  22. Slamat kepada UMNO yg tlah mendapat ketua baru.

  23. amende bagus KJ ni. Macam sial ada le. Masa jadi naib ketua pemuda, habok pun tarak. Terpekik terlolong macam hantu, lepas tu jadi penyangak masa kat ijok. Ketua pemuda angkat keris minta maaf, dia lepas lagi. Perasuah dah terbukti. apa ada pada KJ.. oh ya ,. si sialan SUKJ.
    mampos lu la

    setakat oxford degree.. pegi la.. kolej itupun tempat bekas universiti perempuan.
    apa ada pada KJ, cakap kat TV berterabur. Baik dia ngorat anak pompuan obama. bleh jadi Presiden Amerika. Kulit pun dah sama itam.

  24. […] Diambil dari sini. […]

  25. Pilihan Setiaka-WANG vs Pilihan Perwakilan

    Artikel dan logo disini:
    http://www.bentengnegara.blogspot.com

  26. Senang je lepas ni suruh SPRM pantau semua PERWAKILAN tgk ada tak yang ENJOY SAKAN..

  27. PB MENENTANG SIAPA YANG CUBA MEMBURUKKAN KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA YANG DIPILIH SENDIRI OLEH PEMUDA

    JANGAN FITNAH DAN MEMBURUKKAN CALON YANG MENANG ,,KALAU KALAH ITU TERIMA LA DENGAN HATI TERBUKA
    KALAU ADA POLITIK WANG ,SAYA RASA SUKAR PADA PEMILIHAN KALI INI KERANA SPRM DAN LEMBAGA DISIPLIN MEMANTAU PEMILIHAN INI .CCTV PUN BANYAK DI PWTC

    MUHASABAH BALIK KESILAPAN YANG ADA LAKUKAN DAHULU DAN APA YANG MEMBUATKAN PERWAKILAN TIDAK MEMILIH ANDA

    JIKA MUHKRIZ TIDAK BERGANTUNG KEPADA BAPA DIA SAYA RASA RAMAI PERWAKILAN AKAN MEMILIH BELIAU ..BAPA DIA DILIHAT SEBELUM PEMILIHAN CUKUP HEBAT MENGKRITIK CALON LAIN SEHINGGA SANGGUP MINTA KM MELAKA LETAK JAWATAN ..

  28. KEpada sukj…
    Maki hamun sukj itu menonjolkan ‘kebijaksaan’ dan kepekaan diri yang amat rendah kepada dunia. Dan bila dilihat pula jawapan yang mengatakan diri sudah cukup sebagai pesara askar dan isteri sebagai guru pula memperlihatkan ceteknya pemikiran diri kepada masyarakat. Memang tidak dinafikan memang Tuhan yang memberikan rezeki kita. Tetapi dalam QUran juga menyuruh kita berusaha. Tidak kah diri itu ada anak? Apakah yang akan jadi jika rezeki yang dikurniakan Tuhan dirompak 90% oleh individu dan rakan2 sementara 10% untuk dikongsi untuk seluruh masyarakat. Itu cukup dan adilkah? Lepas tu kita nak salahkan sapa? Itulah membezakan kita dengan bangsa lain. Nak kata ikut ajaran Islam pon tidak. Nak kata memartabatkan bangsa pon tidak. Neither here nor there! Tu pasal la kita ni Melayu. Tentu tuan setuju kalau saya kata ibu dan bapa perlu luhur dan suci dalam mendidik anaknya menjadi baik. Dalam context ini pula, kalau ketua pemuda kita terbabit dan terkenal dalam rasuah, terjerit sana sini…apa akan jadi pada pemuda2 kita? Merempit dan sex bebas la agaknya. Maaf kerana menegur tetapi…saya tak dapat terima apa yang tuan sukj kata walaupun tuan lebih tua dari saya.

  29. Jika KJ menggunakan wang yang lebih banyak dari calon lain untuk memenangi jawatan ini wajar dia diberi peluang untuk mengumpulkannya semula melalui jawatan Menteri jika dia dilantik.

    KJ wajar diberi tugas yang lebih mencabar sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri untuk menghadapi pembangkang dan dalam masa yang sama dapat mengumpulkan harta melalui towkey2 ahlong dan perjudian haram.

    Pembangkang dapat dibenteras, negara dapat hasil – ok tak.

  30. Biaralah kita tertawa melihat gelagat Big Dog yang masih enggan menerima hakikat bahwaa KJ menang kah kah kah

  31. Undian tiga ratus empat
    Mudahnya mereka dialat
    Berjaya KJ sebagai hajat
    Ketua pemuda, dia dapat

    Kesan setiakawan berduri
    Slogan madu KJ promosi
    Konon buat UMNO tujui
    Tetapi perkuat diri sendiri

    http://koleksipuisiserling.blogspot.com/2009/03/langkah-kiri.html

  32. Salam Semua,

    KJ didapati bersalah dalam rasuah. Ada yang berkata, ramai lagi yang rasuah sama, termasuk MM, KT, Najib sekalipun… Tapi mereka semua BELUM LAGI didapati bersalah. Tapi KJ didapati bersalah dan ini adalah FAKTA. Bukan lagi persepsi atau cakap2 orang yang tak puas hati. Jadi bila Pemuda Umno memilih KJ, seorang perasuah, sebagai ketua mereka.. jangan salahkan orang lain pula jika rakyat terus menolak Umno/BN.

    Mereka yang menyokong KJ disini… anda tidak rasa apa2 ke orang yang anda sokong itu seorang yang confirmed bersalah rasuah ? Mungkin KJ punya ciri2 kepimpinan yang anda mahukan makanya kesalahan rasuah itu boleh diterima dalam diri seorang pemimpin ?

    Kalau MM juga didapati bersalah rasuah, beliau juga saya tentang. Bukan soal saya sokong mana2 pemimpin, tapi soal SAYA TIDAK SOKONG PEMIMPIN RASUAH !

  33. Alah… budak-budak. Perangai pun macam budak-budak mentah. Jadi lantaklah dia nak bermain-main.

    Budak-budak ni apabila dewasa, tak usahlah jadi pemimpin, sebab awal-awal dan tunjuk kecetakan fikiran dan tak bersatu, tidak ada perasaan saluturahim. Cakapun kotor-kotor.

    Lain kali ketua pemuda itu jangan dipentandingkan, kalau tak terima kalah atau menang. Biarkan emak bapa yang tentukan siapakah ketua pemuda kamu.

    Dah tau Khairi rasuah oleh lembaga dispilin, terpilih juga maknanya, khairi itu tidak bersalah, sebab keputusan lembaga dispilin tak betul, tak telus, tidak adil dan tidak diterima orang.

    Sudah- suah duduk diam-diam, jagan bising-bising, janga gadoh-gadoh.

  34. It’s really disgusting to have a DIRTY ANIMAL to lead the Pemuda after being proven of his wrong doings.

    On top of that, who the hell is he comin from nowhere with little experience to be the leader of Pemuda? What good things has he contributed to the nation besides making the people hate UMNO for the past years??? And who are those damn perwakilan who had betrayed the people!!!

    I hope KJ and those perwakilan will rot in hell if not here on this earth. I personally will pull off from getting closer to UMNO even after the resignation of the most DUMB premier in the world and there would be plenty of my colleagues to join me.

    For as long as that DIRTY ANIMAL still around together with his voters, i and all of my fellow colleagues all over the country would stay away from UMNO.

    To Muhyiddin, I’m happy for you and hope you could do your best for the country and help us out to throw those DIRTY ANIMALS if not to give them death sentence for betraying the nation as other nations would normally do.

    I wonder, is it the practice to have the contest of Pemuda, wanita separated from the naib presiden and timbalan presiden on different dates? Was there any condition set by the DUMB premier in order for him to release power?

    Someone should put up a report with SPRM against KJ and the committee who founded him “guilty” but was released with a warning when another was barred from entering the contest. WHAT A DOUBLE STANDARD!!! I sincerely wish that TENGKU and his committee to be made liable as well for the charge of abetting.

    WE ARE TALKING ABOUT THE NATION NOT JUST ABOUT 1 STUPID CORRUPTED PARTY. GET THESE PEOPLE TO JUSTICE!!!

  35. kepada Bapak@Borek.com,

    kesian ek ko tak kenal Mukhriz?? ko dok hulu mane?? tak penah baca paper, internet ke??

    mukhriz anak kepada mantan PM, tun mahathir.. beliau sebelum bertanding memegang jawatan ketua biro hubungan antarabangsa & NGO.. beliau adalah penyelaras AMAN MALAYSIA, sebuah badan NGO yg ditubuhkan unutk memberi bantuan kemanusiaan di mana2 tempat di dunia yg dilanda bencana.. beliau terlibat secara langsung dgn peristiwa tsunami di Kuala Kedah, Acheh, gempa bumi di Pakistan/afghanistan, peperangan di palestine, iraq, dll..

    dalam banyak2 biro dalam pemuda, biro antarabansa & NGO kendalian mukhriz sahaja yg nampak bergerak aktif.. biro lain ade buat kerja ke?? kalau setakat pandai cakap, sampai keluar anak tekak, jerit melolong hidup melayu walaupun dibesarkan diluar negara selama berpuluh2 tahun (kes KJ), jangan ingat ko melayu sejati!!! biar kita cakap kecil, tapi impak dari kerja yg kita buat besar…

    KJ yg korang bangga sangat tu sebab dia hebat bercakap, samalah mcm anwar.. cakap hanya retorik kosong.. takde pengisian.. takde meninggalkan kesan mendalam dihati rakyat… semua auta untk pancing orang..

    dan kami (akar umbi) berhak mempersoalkan kemenangan KJ yg dimenangkan oleh seramai 304 perwakilan… KERANA: kami akar umbi menyokong penuh mukhriz semasa pencalonan dahulu.. tapi para perwakilan telah memecahkan AMANAH yg telah kami berikan dgn mengundi KJ.. patutkah perwakilan memecahkan AMANAH yg telah diberikan setelah kami pencalonkan Mukhriz diperingkat bahagian & cawangan??? maka kepada mana2 antara 304 perwakilan yg berasal dari bahagian yg mewakili Mukhriz, pandai2 lah kamu semua menjawab diakhirat kelak.. kami akar umbi tidak redha dengan apa yg telah kamu lakukan.. kami kecewa kerana suara akar umbi telah dipermainan oleh seramai 304 perwakilan..

    SAYA BERHARAP KITA HANYA BERI KJ TEMPOH 1 PENGGAL SAHAJA.. KITA KENA PASTIKAN PEMILIHAN AKAN DATANG, DIMANA SISTEM 1 AHLI = 1 UNDI DIGUNAKAN DENGAN SEBAIK MUNGKIN UNTUK MENDAPATKAN PEMBELAAN KEPADA MUKHRIZ…

  36. Elok benar kau orang terus terusan bertekak, tak terima keputusan kawan-kawan yang memilih. Hair teruk benar perangai kau orang ye…

    Kalau pilihan kawan tak dihormati, macam mana kau orang nak hormati udang-udang yang kau pakai? Untuk orang lain kau suruh ikut, tapi bila kena hidung sendiri, macam-macam alasan kau bagi.

    Patutlah karpal singh bidas kau orang, supaya kau tu bersatu, dan jagan pecah belah. Anak-anak melayu kalau dah berebut-rebut, nampak macam beruk,lagi teruk. Akan menyusahkan kaum-kaum lain.

    Kau orang ini kena provok sekalu, sepaya kau orang satu hati, jadi kaum-kaum lain, senanglah cari makan, dalam negeri yang kaya ini.

    Hari budak-budak, budak-budak!

  37. KJ kalau ikhlas hendak memperkasakan UMNO,jangan lantik dia dalam apa-apa jawatan kabinet dan harus menolak jika dilantik sebab kalau lantik dia jawatan dalam kabinet inilah peluang dia untuk mendapat pulangan modal yang dilaburkan kepada budak perwakilan yang tidak tahu menilai antara kaca dengan belian ( sudah terang lagi bersuluh )lain kali kalau nak lantik perwakilan jangan pilih taukey-taukey,orang yang mempunyai kepentingan dan pembodek sebab mereka bergantung hidup dengan tender dan projek serta mempunyai kepentingan peribadi dan suka membodek untuk habuan. saya setuju saranan dibenarkan guru-guru melibatkan diri dalam politik UMNO ni sebab kita tahu pejuang UMNO dahulu adalah dikalangan guru-guru yang tidak mengharapkan habuan malah mengorbankan wang sendiri berjuang untuk memperkasakan UMNO.selama ni guru-guru hanya memerhati dari jauh gelagat-gelagat orang ini walaupun mereka mempunyai semangat nasionalisme yang diterapkan kepada pelajar setiap hari.salam…

  38. Sayuti Omar ejen Fitan Anwar

    Baca di sini
    http://selamba-u.blogspot.com/2009/03/orang-kuat-anwar-sokong-najib.html

  39. Sdr BigDog,
    Sudah tentu Allah SWT yang memutuskan KJ mendapat apa yg dia cari cari. Tiap pemberian dari Allah itu disusuli dengan dugaan dan cubaan.
    Kemunculan KJ dalam PPUMNO waimah UMNO sendiri berlainan dari yg biasa berlaku. Kemasukannya kedalam UMNO disokong, didorong dan dipengarohi oleh yg memegang kuasa dlm parti. Tak perlu dia diuji oleh akar umbi seperti yg lain lain.
    Ramai mengatakan dia seorang muda yg pintar dan cepat mempelajari sesuatu yg baru. Petah berpidato dalam dwi bahasa dan lebih menguasa bahasa Inggeris mengatasi lain lain tokoh dalam PPUMNO (dengan loghat Oxford kononnya).
    Perjalannya sahingga ini bermula dari berkahwin dengan Nori, dilantik jadi salah seorang setiausaha kpd TPM, membentuk kumpulan penasihat khas kpd PM (tgkt 4), melibatkn diri dalam kegiatan besar besaran pengambilalih syarikat yg tersinarai dan dimiliki Kerajaam (GLC) dan sempat meraih keuntungan berjuta juta selepas menjual bahagiannya,berkemampuan mengguna helikopter bila membuat lawatan ke sana ke mari (siapa yg bayar), pak mentua mengesahkan dia berkerja keras berkempen selama 6 bulan dan jarang jarang ada dirumah dan sudah tentu perbelanjaan pun tinggi mungkin mencapai ribuan atua jutaan ringgit.
    Perlu dijadikan persoalan apakah semua kegiatannya itu tanpa perancangan dan bilakah perancangan itu bermula, dimana (dipengarohi dari dalam atau ada unsur unsur luaran?), dengan siapa dia merancang dan apa sumber kewangannya, selepas 8 Mac 08 ada elaun MP tetapi cukup ke?
    Negara dan bangsa memerlukan tenaga muda untuk dilatih dan di beri pendedahan supaya boleh mentadbir negara kelak.
    Apakah perlu kita lebih berwaspada dalam pemilihan supaya yg dipilih sentiasa sedar bahawa inilah bumi yg dipijak dan disini juga langit dijunjung. Berkiblat hanya ke Mekah tidak pula ke lain lain arah. Yg sering ditanya tanya latar belakang didikan dan pekerjaan KJ dari semasa di UK dan S’pura apakah ada apa apa pengaroh kepada perjalanannya dalam UMNO sahingga ini.
    Ingat YAB Tun pernah memberi ingatan supaya UMNO lebih berwaspada bagi menghindarkan bakal PM adalah pilihan kuasa luar.
    Berdoalah kita agar pucuk pimipinan UMNO yg baru (masih ramai muka lama) lebih bersih dan berwibawa serta sedar jika tanpa perubahan yg ber ia-ia maka akan berkuburlah UMNO. Cabaran di 2 bukit akan dapat memberi gambaran yg lebih jelas kpd masa depan UMNO/BN waimah negara jua!

  40. Sdra sekalian,

    Apa yang jelas ialah Pemuda UMNO dilihat sebagai satu kumpulan budak-budak Melayu yang childish. Dengan membawa ‘backpack’, dengan mengangkat-angkat pemenang seperti keledai menarik beban, dengan menyanyi lagu patriotik tak kena tempat.

    Apa pasal tak kena tempat? Sebab orang yang dipilih itu disahkan terlibat dalam rasuah membeli undi oleh Lembaga Disiplin.

    Sebab sejak 8hb Mac 2008, UMNO terpaksa tanggung malu dan beban kebodohan yang lebih tinggi daripada gunung sebab presiden parti yang dunggu masih duduk atas kerusi tertinggi. Presiden dunggu yang kahwin janda dompok walhal arwah isteri yang meninggal masih fresh dalam kenangan.

    Presiden dunggu yang dikelilingi menantu dan kawan2 rakus yang songlap duit rakyat.

    Presiden dunggu dan kerajaan keluarganya yang telah mengakibatkan UMNO dan Barisan Nasional ditimpa kekalahan teruk pada pilihanraya. Lebih merosakkan lagi, presiden dunggu dan kerajaan keluarganya yang telah mengakibatkan UMNO hilang kepercayaan orang Melayu dan hilang respect atau dihormati oleh rakyat Malaysia amnya.

    Semua ini disebabkan presiden dunggu dan kerajaan keluaragnya yang korup, tamak, dan tidak ada class langsung.

    Sejak Mac 2008, semua ahli UMNO menunggu saat Perhimpunan Agong UMNO untuk membetulkan keadaan, untuk membaik pulih parti, untuk menentukan hala tuju yang baru, untuk menetapkan kiblat yang baik dan menghadapkan wajah yang baru ke arah pemulihan.

    Semua ini menjadi harapan kita semua. Alhamdulillah presiden dunggu telah setuju untuk tidak akan bertanding. Kita semua mengharapkan supaya saki baki keluarga korup dan tamak daripada kerajaan keluarga presiden juga akan dihalau keluar daripada memegang jawatan parti.

    Tetapi seperti budak-budak kampong yang diberi air botol atau ais batu manis ahli Pemuda UMNO dengan beg galas dan nyanyian lagu telah dibeli dengan sedikit saja wang.

    304 budak-budak Pemuda yang childish telah menonjolkan tahap maruah mereka – zero. Kosong.

    Akibat sedikit wang dalam kocek parti dan negara boleh dijual.

    Saya ingin tanya kepada 304 hero yang mendapat duit : apa yang awak semua boleh beli dengan duit RM5000 atau RM10,000 itu? Sudah tentu dalam seminggu dua sahaja duit itu akan habis, lenyap.

    Awak beli TV LCD ke, beli baju ke atau kasut ke, semuanya awak beli dengan duit menjual maruah.

    304 budak-budak childish sudah menjadi Pemuda Yang Tidak Ada Maruah. Ini gelaran yang akan kekal.

    Budak-budak yang tidak ada maruah.

  41. Hoi SUKJ. kao memang penjilat jubut Khairy. Bapak ko pun sama dah

  42. Saya setuju, tak kira siapa, kalau ada bukti, maka buatlah laporan polis. Kemudian pihak polis siasat dan selesaikan siasatan cepat-cepat.Kalau setakat dengar-dengar cerita sahaja, saya tak mahu nak buat kesimpulan. Kes KJ memang dah dibuktikan oleh UMNO sendiri (Lembaga Disiplin). Dia didapati bersalah. Itu sebabnya saya bersedia membuat komen terhadap beliau.

  43. Kalau Khairi bersalah, Mukhriz tetap kalah. No. 3. No. corot. Majoriti perwakilan menolak Mukhriz. Kenapa? Bawaklah bermuhasabah.

  44. EK ELEH PEJUANG BANGSA KAU NI PUN DAH JADI PENCACAI HINA GAK KE…MUAHAHAHAHAHA

    MEMALUKAN LA SI KJ NI…SALAH TAPI TAK SALAH..

    PEJUANG BANGSA BANYAK MASYUK KE? MUAHAHAHHAA

    HANYA ORG GILA YANG TAKDE OTAK JE AKAN SOKONG KJ BUTA2 LA…TAPI SI KJ NI PANDAI BELA ORANG…TU RAMAI TU PENJILAT TAPAK KAI DIA TU..MUAHAHAHAHHAA

    KJ DAN ANWAR CONFIRM ADA LINK, LINK PALING BESAR ADALAH SUKJ…YA SUKJ NI DIA SUKA AL JUBURI WAL LIWATI DAN KETUA PEMUDA YANG PERASUAH INI…HE HEHE

    PIIRRAAHAHH KAU PUNYA TENTANG…MUAHAHAHAHA

    DAH KALAUI BANGKAI BANGKAI GAK LA, PAKAI PERFUME MAHAL MANA PUN,,,TETAP BANGKAI BERNYAWA..MUAHAHHAA

    KORANG TAU TAK YANG RAZALI IBRAHIM ADALAH KETUA DALAM JENTERA PILIHANRAYA UNTUK PEMUDA….MANA KJ? DEPA SEMUA TAK MAU…LIABILITI…MUAHAHAHAHA

    SORRY JANGAN MARAH YEA PENCACAI MAKAN RASUAH!

  45. Bab 1: Khairy Jamaluddin Calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

    Undi lah Khairy Jamaluddin, dengan menangnya dia sebagai ketua pemuda umno malaysia, maka ini lah orangnya yang akan menjadi duri dalam daging kepada pimpinan Datuk Najib, anak muda yang amat bercita-cita besar ini mampu menjual negaranya kepada singapura melalu projek mega cetusan idea nya iaitu Nusajaya dalam wilayah pembangunan Iskandar… cuba kita tanya khairy berapa banyak duit yang dia dah kaut dari penjualan tanah-tanah di nusajaya kepada toke-toke cina di singapura. kamu pemuda umno akan jadi hamba duit sekiranya manusia ini yang menjadi ketua pemuda kamu, mahukah pemuda umno melihat satu persatu tanah orang melayu di jual kepada cina singapura, kalau nak, undilah Khairy Jamaluddin. dikatakan budak ini memiliki aset sebanyak 1.5billion, untung juga la seorang lagi partner in crime khairi iaitu norza zakaria tidak di benarkan bertanding, kalau tidak akan berdondang sayang la khairi, norza, rizal marecan dan man badak menjual kekayaan negara pada singapura..

    menurut satu sumber yang memang boleh percaya, budak khairy ni di katakan telah mendapat latihan oleh satu ajen perisikan antarabangsa iaitu MI6 dari british, bayangkan lah budak suruhan khairy ini yang namanya di sebut sebagai man badak boleh memiliki rumah berharga

    9 juta di kawasan hotel IOI Marriott dan di katkan juga man badak ini membeli 3 buah kereta mewah sekali gus dan memeliliki motosikal Harley davidson coustom made yang berharga ratusan ribu ringgit. ini belum lagi kita bercerita tentang rizal marican naina marican yang sanggup merampas isteri seorang penyanyi hanya semata-mata budak ni kemaruk burit artis. si rizal ini dikatakan menggunakan isteri dan kawan-kawan artis isterinya melayan perwakilan pemuda umno boleh di umpamakan GRO melayan pelangan, bayangkan la samapai tahap tu si rizal ni sanggup buat hanya semata-mata untuk mendapatkan undi menjadi orang nombor 2 dalam pemuda umno. jadi kepada para perwakilan semua, adakah orang yang semacam ini yang kita hendak pilih menerajui pemuda umno? tepuk dada tanya selera. itu belum di ceritakan bagai mana si budak khairy ini membeli tanah-tanah milik kerajaan di sekitar ampang dan di jual kepada syarikat-syarikat singapura, kalau nak tahu dengan lebih lanjut korang tanya la sendiri Menteri Wilayah Persekutuan yang botak tu, Kapten Besara Zulhasnan Rafiq, bagai mana si mamat botak meluluskan pembelian tanah-tanah dengan harga jauh lebih murah dari harga sebenar.

    ingat la wahai orang melayu umno, mana lagi kita nak duduk kalau negara kita ini tergadai, orang cina boleh balik ke negara cina, orang india boleh balik ke negara india, orang melayu???

    pada semua perwakilan, aku nak ingatkan disini kalau kita masih sayangkan UMNO tolak lah manusia yang bernama Khairy Jamaluddin ini, masih ingat kah lagi sapa yang menghantar passport anwar ibrahim di rumah nya, di sini aku nak ceritakan sedikit mengenai petemuan pak lah dan anwar di sebuah markaz ajaran sesat di ulu langat dua minggu lepas. korang ingat pak lah saja-saja je ke nak pi tempat tu? tak sebenarnya pemergian pak lah ke tempat tu telah di atur oleh si khairy adalah untuk berbincang tentang plan peralihan kuasa dengan anwar ibrahim. antara butir pebincangan pak lah dan anwar ialah,

    (1) anwar meminta pak lah tidak megumumkan tarikh peletakan jawatan beliau, ini ternyata benar kerana sampai la ni pak lah tak umum kan tarikh bila dia nak blah dari jawatan PM.

    (2) anwar meminta pak lah bersetuju mengenai plan kerajaan campuran, apa bila plan ini kerajaan campuran ini berlaku maka Datuk Najib tidak berpeluang lah menjadi perdana menteri kerana perdana menteri akan di pilih di oleh ahli parlimen. mengikut amalan sekarang ini PM di lantik atas kapasiti Presiden UMNO, senang cerita siapa presiden umno dia lah jadi PM.

    (3) anwar meminta pak lah memastikan yang Khairy Jamaluddin menang sebagai ketua pemuda umno, supaya senang orang-orang kanan anwar iaitu saifuddin nasution dan johari abdul menyertai umno semula dan sekali gus me-control umno dari dalam dan melemahkan pentadbiran Datuk Najib.

    (4) seperti yang aku pernah tulis dulu, yang anwar ni mati hidup balik pun dia tak nak masuk penjara, anwar tahu kalau Datuk Najib menjadi PM, peluang dia dalam kes liwat tu 100% dia akan di sumbatkan ke dalam penjara, jadi itu lah salah satu helah anwar untuk melambatkan proses untuk dia menjadi banduan semula.

    tapi apa bila di tanya wartawan mengenai pertemuan itu apa jawapan pak lah ‘takdak apa-apa’ mana boleh takdak apa-apa… kalau takdak apa-apa yang hang pi jumpa dia tu wat apa?

  46. […] Laporan Polis keatas Khairy Jamaluddin? Sebuah Laporan Polis dijangkakan akan dilakukan keatas Ketua Pemuda UMNO yang baru dipilih Khairy Jamaluddin, atas […] […]

  47. saya berdoa agar pemuda 304 dapat tidor nyenyak

    tidak diganggu keresahan dan kerunsingan

    agar rezeki yg diterima halal dan sah untuk memberi makan dan minum untuk anak isteri

    anak anak adalah waris bangsa

    harus dibimbing dengan amanah

    amin…

  48. MACAMANA LA PEMUDA UMNO NAK MAJU KALAU SUARA AKAR UMBI PUN TAK NAK DENGAR?

  49. Harapan pemuda bhgn perak utk melihat Ketua Baru HANCUR!!

    Ketua penyagak,kaki rasuah kaki samseng dll menjadi harapan perwakilan pemuda yang bernafsukan kuasa dan wang,KJ menggunakan semua kesempatan yg ada untuk memenangi jawatan KP UMNO,tak hairan jika Mat Rempit,Mat Leleh dll menjadi penyokong SI KITUL ini..

    Inilah SI KITUL pada masa kini yang akan menghancurkan bangsa melayu islam..seperti bapa mertuanya yang asyik TIDUR…TIDUR PAK LAH..

  50. KJ aku rasa OK. Dia ada masaalah persepsi. Kena repair relationship dia dgn rakyatdan org UMNO.

  51. Makhluk yang bernama manusia seharusnya bersyukur kepada Allah kerana dijadikan sebagai makhluk yang mempunyai akal yang paling tinggi dan sempurna sekali berbanding dengan makhluk Allah yang lain.

    Janganlah kita sebagai manusia menyalah gunakan akal kita hingga menjadi “pekak, buta dan tuli”.

    Allah sentiasa menilai manusia sama ada akal yang dianugerahkan NYA digunakan dengan sebaik-baiknya.

    Fikir-fikirkan lah wahai manusia !!

  52. yg aku dengar cerita, KJ ni pandai jaga org,tak kedekut duit,
    dah mmg adat meLAYU ni apa nak buat kena ada duit, so KJ pun taburlah,dan org meLAYU ni akan kenang budi.

    Si Mukhriz ni pulak kedekut nak keluar duit, time perwakilan kat Kl ari tu, bertanya khabar pun tidak, tu yg mereka berpaling arah tu.

    Sijawa tempe tu org still sokong sbb banyak rahsia awet muda..

    sebenarnya UMno sendiri yg membunuh meLAYU..

  53. istighfar zaja… pakci.
    tabik


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: