Kenapa Melayu-PAS berjaya diperkudakan lagi?

Tengahari tadi, Kuala Lumpur lumpuh semula dan menyaksikan satu lagi episod demonstrasi jalanan haram yang hanya sia sia. Orang Melayu berjaya diperkuda lagi untuk kepentingan politik golongan minoriti yang mempunyai agenda tersirat.

tearcrowd0108

Gabungan Mansuhkan ISA (GMI) yang diterajui pemimpin PAS Syed Ibrahim Syed Noh berjaya membawa keluar 4,000 pendemonstrasi tegar di beberapa tempat sekitar Kuala Lumpur seperti Masjid Jamek-Masjid India, Sogo dan Masjid Negara, walaupun Polis membuat beberapa sekatan disekitar parameter ibunegara sebagai usaha mengawal penyertaan.

GMI mendesak agar Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dimansuhkan kerana disifatkan sebagai ‘zalim’. ISA ialah undang undang untuk mencegah agar keselamatan dalam negeri terpelihara sebenarnya merupakan sambungan kepada Ordinan Darurat yang diperkenalkan untuk menahan mereka yang terlibat dengan keganasan, terutama dalam keadaan amat sukar membuktikan peranan mereka melalui proses biasa. Pada masa ini, Kerajaan sedangpun menimbang untuk mengkaji semula ISA.

Namun, ISA sebenarnya ujud untuk menentukan kepentingan majoriti dan negara terpelihara kerana usaha golongan minoriti yang licik mengunakan segala lompang dalam undang undang sediada untuk membolosi sistem dan secara berterusan menghina dan mencabar apa yang ada untuk menentukan negara dalam keadaan harmoni, stabil dan proses pembinaan negara berjalan lancar. Ini dibuktikan beberapa kali. Contoh paling nyata ialah “Operasi Lalang” pada 27 Oktober 1987, dimana keadaan begitu tegang dan pertelingkahan antara etnik hampir berlaku. ISA juga digunakan untuk menahan mereka yang terlibat dengan usaha mengugat kestabilan Persekutuan Malaysia seperti gerakan membawa Sabah keluar dari Persekutuan dan ektremism seperti Kumpulan Mujahid Malaysia (KMM).

PROTESTS I

Malangnya, agenda golongan minoriti yang berkepentingan khusus, yang kemungkinan didalangi orang luar yang memang berhasrat untuk melihat keadaan kucar kacir, ditafsirkan melalui majoriti. Hampir 600 orang ditahan kerana kegagalan bersurai apabila diminta Polis dan lain lain kesalahan berkenaan perhimpunan haram. Majoritinya orang Melayu, termasuk wanita dan remaja. Kehadiran dan penyertaan Bukan Melayu dalam demonstrasi ini amatlah terabai.

Pendekata, orang Melayu-PAS berjaya diperkudakan lagi untuk kepentingan mereka yang paling selalu terdedah kepada ISA digunakan, seperti PKR dan DAP. Chauvinis DAP dan sehaluan dengan mereka merupakan golongan yang sentiasa mencabar dan menghina kepentingan majoriti, termasuk mempersoalkan kedudukan orang Melayu. Mereka juga tergamak secara berterusan memperkecil dan mencabar peranan agensi penguatkuasa terutama Polis dan SPRM. Malangnya, penyertaan orang dan penyokong DAP dalam demonstrasi hari ini tiada kelihatan langsung.

Mengapa terjadi demikian? Apakah orang Melayu-PAS ini begitu bebal sehingga membiarkan diri menjadi kuda tunggangan DAP chauvinis dan PKR yang mempunyai hubungan langsung dengan agensi ‘keselamatan’ luar?

Orang Melayu bermaruah tidak wajar diperkudakan oleh golongan minoriti yang berkepentingan sempit. Belajarlah dari sejarah bagaimana Melaka berjaya dikalahkan Portugis pada 1511. Dalam keadaan negara dibelengu masalah krsisis ekonomi global dan hampir dilanda wabak Influenza A(H1N1), siapa yang akan meraih keuntungan melihat Melayu bergaduh ditengah bandaraya bersama Melayu dan diberikan liputan media global? Sesungguhnya “Orang dok pulau besaq chet tu” juga yang akan tersenyum!

*Photos were copied from The Star. Please click the respective website to go to the original photos.

Published in: on August 2, 2009 at 00:01  Comments (111)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/08/02/kenapa-melayu-pas-diperkuda-lagi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

111 CommentsLeave a comment

  1. apa nak kata, Melayu tak da duit, buat kerja ni mereka dapat elaun 500 seorang,

    • Saya amat minat dengan kata kata Sdr Seetanggang ini. Saya ingin tahu sejauh mana pembiyai wang kapada demo itu boleh di percayai.

      Boleh kah Sdr Seetanggang beri sedikit penjelasan? Contoh nya, punca wang itu, siapa yang membayar nya, di mana membayar nya, jika ada sesiapa nampak bayaran itu di buat, atau dari siapa Sdr dengar cerita pembayaran itu.

      Jika benar, jumlah nya amat banyak. Jika separuh sahaja dari anggaran 10,000 (ada yang menganggar lebih)pendemo itu terima, maka 500 x 5,000 = RM 2,500,000. Itu amat banyak wang. Kalu RM50 sahaja sa orang = RM250,000, pun banyak wang.

      Saya ingin tahu dari mana wang itu di dapati. DAP Underworld links ke, Pak Sheikh punya simpan dari masa dia jadi Menteri Kewangan dahulu ke, atau penganut2 PAS yang pergi kesana kesini meminta sumbangan orang ramai.

      • Saya percaya yang mereka dibayar kerana ketika ada demo di masjid kgbr anak buat saya ada disana sebab dia dibayar tapi katanya hanya 30 ringgit. Dia kata tak buat apa pon, sebok2 aje, diri2 aje dah dapat 30 rgt.
        Memang sedih tengok tingkah-laku orang2 melayu sekarang ni, lagi sedih, kita sendiri yang tutup periok nasi bangsa sendiri. Bangsa asing sengeh macam siput babi.

  2. Betul tu bro,beruk2 yang terpekik2 adalah majoritinya Melayu.Diorang tak mahu terima hakikat bahawa kita semua terhutang budi dengan ISA yang telah menyelamtkan negara dari zaman komunis lagi.Kalau boleh sumbatkan semua pembangkang,pejuang pro-demokrasi dan hak asasi manusia supaya lebih aman.Memang dasar mereka tidak mengenang budi UMNO-BN yang telah membawa nama ke merata dunia sehinga negara2 Afrika pun berebut2 hendak belajar macamana menekan rakyat menggunakan ISA.Lagipun ISA perlu untuk menjaga kepentingan dan survival projek2 dan penyonglapan wang rakyat oleh UMNO-BN.Kalau tidak disebabkan ISA kita masih lagi makan ubikayu,pakai cawat dan melompat dari pokok ke pokok..Ayuh kita ajak anak2 muda menghayati kitab pegangan kita nukilan Machiavelli yang berkata __________ (alamak lupa la pulak bro..aku tak kisah kau isi la apa yang patut..)

    • kudin

      tak payah terkial kial, jemput sahaja little emperor yg masih gunakan ISA

      kan pulau tu berjaya menjadi negara PERTAMA dlm masa tersingkat (jangan main-main tau)

      panggil SEMUA ahli ahli UMNO, PAS, DAP, PKR datang mendengar CERAMAH lky, pasti terpegun

      mana SUARA dap yg sanjung pap – malaysian malaysia?

      mereka ni sembah lky dan pap

      jadi seharusnya memperkuatkan ISA supaya Malaysia dapat capai negara pertama ESOK hari – tak payah tunggu tunggu lagi

      mana tahu, dengan ISA Malaysia akan lebih maju drp america (jangan main main tau = don pray pray, bukan donplaypuks)

      • JAngan tertipu brader

        Lebaikudin ni @ dontplaypuk (wa dah godam)

    • yang dok bersalak dalam DAP (bukan semua ye!) buat bising sana sini. Lepas tu cucuk hidung lebai kudin kasi Anuwar tunggang pungkok si lebai ni. Kemudian lepaskan si lembu lebaikudin kat dataran merdeka supaya dia berarak ke istana. Polis datang tangkap silembu bodoh ni. Nasib baik polis, bukannya tukang sembelih lembu!

      • Salam Tok,
        Lebaikudin ni bukan yang jenis baca syahadah, tapi yang mengikut Sarvandukham.

  3. Kenapa penganjur demonstrasi memilih lokasi-lokasi seperti Jln TAR, SOGO, Jln Masjid India, Masjid Jamek dan Masjid Negara….dan tidak memilih lokasi-lokasi seperti Bukit Bintang, Bangsar atau Damansara? Fikir-fikirkanlah…..

    • kerana yang memilih kawasan2 masjid tu adalah lembu-lembu bangang yang buleh dicucuk hidung dan ditunggang pungkoknya!

      lokasi-lokasi bt bintang, damansara sdb itu dah jadi underworld, lokasi bawah tanah, orang tak nampak, yang nampak hanyalah lembu-lembu bodoh dok bertebaran atas jalan!

  4. Tak manis perkataan tu. Cuba lihat Surah An Nisa 58, As Syura 15, An Nahl 90. Islam menjunjung tinggi prinsip kebenaran dan keadilan. Yang dituduh wajib dibicarakan.

    Tak benar sebab ISA tu kita dapat makan. Yang benar adalah Allah masih ingin beri kita makan. Jaga sikit akidah tu.

    Akhir kalam, kerana menjunjung tinggi Perkara 153 yang dikadokkan oleh Lord Reid (yang tak pernah mandi wajib), memegang teguh perundangan Kolonial (boleh dikatakan sebagai hubungan langsung dengan agensi keselamatan luar) walaupun sudah hampir 52 tahun merdeka… Melayu masih dikuasai bangsa lain. Tak caya tanya Tun.

    • betul. melayu dikuasai oleh cina DAP dan diperkudakan dgn rela oleh agent yahudi anwar. Betul la ALLAH bagi kita makan, agaknya hang ni terer sangat ALLAH nak huluq kat hang ka? Mestilah manusia bagi. Tak faham jgn la jadi macam nik aziz pakai turun fatwa main suka suka. lepas tu jumpa ngan najib mintak duit. Pengikut kena bom asap, dia lepak lepak kat kelantan. memang beutl PAS ni kuda.
      Pandai pulak hang intai Lord Reid mandi? Kenapa tak intai Lim Kit Siang ka, Karpal Sing ka, dia org mandi wajib ke tak? Ohhh.. lupa la. Hang PAS kan KUDA!!

    • Janganlah dek sebab tau sikit terus suruh orang jaga akidah. Semua orang tau, waima yang ada 2 atu 3 tuhan pun tau Allah bagi. Tapi nak jadi tu ada perantara dan sebab.

      Yang jadi persoalan, saudar tidak menggunakan penyebab (aqal) didalam menterjemah kejadian.

      Tunggulah bila dah kena batang hidung nanti baru tengadah.

      Malayu memang macam tu, bila dah tersanadar kedinding baru nak sedar. Buatlah sesuka hati. Bila dah nak kepasar pun kena bawak tepan 10 orang, takut kena belasah, baru sedar. Masa tu dah tak guna nak menyesal.

    • Akhir pena, kerana menjunjung tinggi Eli Wong yang bertegas hak dia bersekedudukan dengan laki orang, bini-bini si Alban yg bertudung lingkup ni, ikut sama bela!

      Akhir kalam, sigagap gegap dan cina singapork nak ladang babi besar di Selangor & Negeri Sembilan, si Alban khinzir ni nak cuba mencebur diri dlm bisnes babi

      Akhir kalam, bila si Ronie marah pihak berkuasa rampas arak, di Alban mabuk ni ikut sama tibai oink-oink panggang, lepas tu, tibai GRO-GRO yg diimpot khas dari cina oleh kekawan Ronie

      Akhir kalam, bila Theresa Kok menghina negara dengan fitnahnya, konon sicina kena ketuk ketampi, si alban bebal ni terlalu bebal sampai tak kenal saudara mara dia sendiri yg kena ketuk ketampi.

      Oii! Alban setan, jangan dok jual ayat Qur’an di sini la!

    • Saya tak faham lansong apa maanusia Alban ini cakap.

      Saya tak faham apa kaitan ISA dengan Hak Istimewa Melayu di Per 153 Perlembagaan negara yang dia kaitkan dengan “Lord Reid … memegang teguh perundangan Kolonial.” Apa kaitan “mandi wajib” dalam perkara ini?

      Nampak nya cetek fahaman nya dan terkeliru dia berkenaan sejarah dan Perlembagaan kita. Dia tidak tahu yang Perlembagaan itu di derap berdasarkan persetujuan2 yang telah di capai di rundingan2 yang di sertai pemimpin2 kita.

      Penomahan “hubungan langsung dengan agensi keselamatan luar)” dan kata kata “Melayu masih di kuasai bangsa lain” itu mengarut.

      Ini lah jenis Melayu yang menyebabkan susah hendak mendapatkan Melayu bersatu sebagai satu kaum. Mereka yang patut berkutbah di tempat2 yang sesuai mengenai agama, akidah dsb nya coba berkutbah berkenaan politik dengan sewenang2 nya, ikut suka sahaja, tidak berlandaskan fakta2 sejarah.

  5. The longer the existence of Utusan and Umno governing this nation, the worse the image Malaysia is projecting to the world.

    Utusan and Umno may not have realised that, but a lot of people in other countries have regarded Malaysia as a low class country.

    Jaguh kampung but a joker to the world indeed.

    • inilah yang dikatakan KATAK bawah tempurung

      bila sekali sekali dapat keluar melihat matahari

      terus melalut berdekah dekah

      nampak sangat agenda CHINA dia

      yg dikutuk Utusan, UMNO

      mana bukti yang kukuh??

      a lot of people = how many?

      in other countries = which countries?

      low class = minus zero?

      joker to the world = which international concert?

      jaguh kampung = yeah i know PAS members, right?

      hey runyok,
      a word of advice, produce statistics and we will gladly celebrate your genuine intelligence, otherwise you are just polluting the environment with your baseless and sinister comments

    • bukan bawah tempurung saja, katak bongok lagi buta si rungkok poyo muyor ni! sekurang-kurangnya UMNO & dan BN, rakyat dah boleh hidup 50 tahun lebih tanpa banyak sangat huru-hara. Si PR ni, baru setahun memerintah negeri, dah kacau bilau dengan underworld dan macam-macam kerenah. Tu dulu bukan surat kabar cina yang dok melalak benda tak betui sampai si paklah bodowi hantaq mentri mintak maaf dgn kerajaan cina kunon? mana lebaikudin? sedara kamu ke yg kena ketuk ketampi tu?

    • BARUA BETUL ANTI MELAYU NI!!!!

      UMNO & UTUSAN MELAYULAH PENCETUS & PENERAJU UTK MERDEKAKAN MALAYA!

      ATUK & BAPAK KORANG DAPAT MERASA JADI WARGA NEAGARA SEBAB UMNO BERJAYA DAPATKAN KEMERDEKAAN MALAYA!

      BANGGANG BETUL GOLONGAN BANGSAT YG TAK SEDAR DAHULUNYA KETURUNAN MEREKA UJUD DALAM MALAYA NI SEBAGAI BURUH YG TIADA ‘RUMAH’!

      • Setuju

        keturunan kulikang yg sehelai pinggang, tak berpelajaran, tak berharta …

        dapat menjadi warganegara secara percuma

      • ruyom; low lvel paria minded mentaliti, never understand that he is paria forever.

        keep repeating his word, hoping taht:_

        paria able to influence intelligent..

        what you get? more intelligent malays ready to fight back.

        the world dont’ like indian & chinese because they know what happened here. Australia & Caucasian nation campaigning now.

        sad, in austrlia/canada 2009 good Indian & Chinese under attack because of pig type Ruyom.

        majority bumi are poor than the poorest chinese in Malaysia. But they are not pig-blinding, like Ruyom did.

        I hope that Ruyom forever live in delusive :-
        paria able to influence intelligent..

        your false taught will made Tamil Nadu free from slavery.

    • Oaky bro,

      You are right. TEngok mana mana snap shot dalam internet ni, tengok gambar orang yang menonton semasa demonstrasi semalam. Bangsa apa yang tersenyum sinis melihat dari atas bangunan berdindingkan cermin?

      Your species right.?

      Your kind are so happy witnessing the stupidity by my own race- Malay

    • Again, this fellow ruyom talking randomly.

      Saying “people in other countries talking bad about Malaysia”. Doesn’t he see anything bad in US, UK, Europe and all? Doesn’t he see the many things bad in that “little Middle Kingdom” down under?

      Does he know that a lot of people are already talking bad about him in this country? Just look at the comments against him on this comment alone.

      My sincere advice to him is: if you have to say anything to the outside world, please do so after some thinking. That way you would not irritate others and some people may benefit from what you say.

      Give some facts, not just your mere opinions or accusations. Argue out, using valid or established facts or figures. If you can, quote 1-2 reliable authorities. Then people might respect you and not think of you merely as a trouble maker.

    • Ello Ruyom,

      Where did u get the facts ha? We, Singaporeans love M’sia lah ….with its natural beauty, nice beaches, good shopping etc …we like the friendliness of the people especially the Malays..We like M’sia as it is …don’t be too developed lah nanti too expensive for us to splurge here….at this moment all very cheap what …we can still afford to act like orang kaya ..if M’sia becomes so expensive then how to pretend to be orang kaya …..hahaha..you LOST a**hole !!!!

  6. Aku nampak lebaikudin ini dah terkena serangan virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor Satu)yang di bawa oleh BABI (Bro Anwar Bin Ibrahim). Dengan serangan virus itu, sekiranya dia seorang lebai, akan menyebabkan dia menganggotai Parti Anggok Saja (PAS) sehingga sanggup mengadai prinsip perjuangan semata mata untuk menjayakan ajenda Anu War Berahi Al Juburi yang menjanjikan hidup yang lebih selesa, hari ini dia naik besok harga minya turun, sama rata, duduk sama rendah, bila berdiri dia ada di Bukit Segambut. Kalau rajin berdemo, esok boleh jadi wakil rakyat macam si kepala batu yang jadi wakil Batu, dulu sepak kertas dengan kereta proton Tiara, yang hari ini dah boleh naik Camry dengan pemandu seorang lelaki Melayu kacukan PKR. Telus, Adil, tanpa rasuah dan kronisma seperti Uncle Samnya di Amerika yang berpandukan Kitab Muktabar Adam Smith. Tidak pernah terlintas dalam ucapannya untuk mencari kesejahteraan di akhirat atau untuk mendaulatkan Islam dalam gerombolan perjuangan Parti Rojaknya.

    Sayang seribu kali saya, walau ditarbiyyah selama mana pun, puak lebai yang serbannya sebakul, bukan sahaja tergior dengan janji demokrasi, bahkan sanggup menjadi baghal tunggangan kepada penyembah berhala!!!!!

    Demi Allah .. aku tua dalam PAS, namun untuk meninggalkan saudara ku seakidah walaupun silap wadah perjuangannya, untuk bersekongkol dengan orang yang jelas kesesatan akidahnya dan batil perjuangannya,TIDAK sekali kali!!

    Sebanyak mana pun dosa seorang Mukmin itu, dia tetap jauh lebih tinggi dan mulia dari orang yang menjadikan dirinya penyembah berhala!!!

    • BANGGANG BETUL ORG PAS NI!

      JADI BINATANG TUNGGANGAN B.A.B.I. SEKALI LAGI!

      Nama saja org Islam yg kunun kunun beriman & perjuangkan firman, wahyu & hadis. REALITINYA BANGGANG LEBIH DARI KELDAI!

      Golongan erdogan dlm PAS IALAH BINATANG TUNGGANGAN B.A.B.I.!!!!

      TOK GURU SONGSANG & NYANYOK & ERDOGAN PAS TU NYATA SANGGUP BELAKANGKAN ORG ISLAM DEMI KEPENTINGAN B.A.B.I. & MEREKA YG BERMATIAN PERJUANGKAN KANDANG BABI!!!!

      TAKBIR!!!!!

  7. Mereka ini perlu diletakkan didalam satu pulau, dan diletakkan bersama-sama Tranformers, Superman, Hang Tuah dan superHero2 yang lain, juga Anwar Ibrahim.

    Biarkan mereka hidup dalam dunia ciptaan mereka, alam kesatria yang tak sudah2 dengan krisis. Ituah hobinya itulah rutin. Tak payah kerja, pedulikan bisnes.

    Kita namakan saja ‘Pulau ISA’. Bukan setakat ISA, penjara pun tak perlu. Sebab, mereka berada didalamnya.
    n selamat menonton..

  8. stupid paria to insult intelligent

    mitus mahathir melayu mudah lupa

    keep repeating stupid agenda.

  9. Bro,

    Teman2 di office aku majoritynya bukan melayu dan semuanya pro pembangkang. Bila diajak bersembang tentang politik majority mereka berpendapat DSAI telah gagal memenuhi janji2nya contoh terbaik ialah merampas kerajaan pusat pada 16 sep lalu.Hampir semuanya percaya bahawa DSAI bukan orang yang sesuai untuk mengetuai pembangkang. Tetapi bila aku tanya kenapa tidak dilantik LGE untuk memimpin ini adalah jawapan spontan mereka “cuma melayu sahaja yang akan menghancurkan melayu dan selagi DSAI mampu melaksanakan agenda ni mereka lebih rela dipimpin oleh orang ini walaupun dia bukanlah orang yang paling layak”

    • ada theori yg mengatakan bahawa terlalu banyak wang yg telah dilaburkan utk anwar memporak perandakan kemajuan Malaysia

      tapi sampai sekarang tak buahkan hasil, rugi besar

      bila Tun Dr M pecat anwar, mereka panic sebab niat tak tercapai

      maka mulalah sejarah hero jalanan

      oleh kerana itu, mereka ni tak kisahlah anwar itu dan ini, mereka tetap beri sokongan

      sebab setelah mereka berjaya memegang kuasa, alahai siapalah anwar berahi?

      ketika itu, segala rahsia anwar akan terbongkar dan tamatlah ‘baktinya’

      orang Melayu tak akan terpengaruh dgn dap, sebab itu mereka ni memerlukan ‘muka’ melayu islam

      mula dgn anwar, zaid, nik aziz, dll

      berwaspadalah rakyat Malaysia – bumi indah dan permai yg penuh kekayaan

      inilah yg mereka nak rebut – awas

  10. Benar pendapat tuan, tetapi salahnya lebih kepada kerajaan sekarang, UMNO yang membiarkan mereka bermaharajalela sekadar kononnya ingin memberi kesedaran bahawa pembangkang adalah pengacau.

    Sebaliknya UMNO bermula dengan zaman paklah dan diwarisi najib terus lemah dan lembek dalam membuat keputusan. Tidak tegas dan tidak berani.

    Pemimpin2 seperti Anwar dan Lim Kit Siang dan seekor dua lagi pemimpin PAS dan pembangkang lain sepatutnya sudah lama sewajarnya dimasukkan dalam zoo.

    Kenapa semua ini tidak menjadi satu ‘penyakit’ di zaman Tun.

    Salahnya pada kerajaan !!!

  11. A friend of mine from Sarawak landed at LCCT at 2.00 pm and then found himself trapped in the traffic jam and the ensuing chaos for more than 3 hours – that’s GMI’s grand welcome for him. Developing a big headache, he sat in anger and frustration in the bus, swearing and cursing at the jam and worried about meeting his appointment in time as the traffic crawled. I was at a warong at night buying some food when news of the chaos appeared on TV; a woman customer at the warong lamented that she lost her bag of recent belongings due to the sudden confusion at Jalan TAR. The stall keeper on seeing images of shops closing and the FRU firing tear gas and water canons on the mainly Malay crowd and “brave” Amal warriors in red attire immediately uttered his disgust and spoke out loud that the dalang was the Drama King who should be placed under ISA. Pity those petty traders who suffered the losses and those innocent people caught unwillingly by the chaos, he lamented.

    Success to Sallehuddin Ayob, as per his comment, is measured from gathering of 20,000 participants for the occasion. His measurement is meaningless compared to the many more thousands innocent caught in the chaos. Is this the PEACE this selfish man prayed when he prostrated before Almighty during dzohor and thereafter ventured out to create CHAOS? What kind of ISLAM is he representing, another Muslim would question? Is this the kind of success a Muslim seeks in answering the call to prayers?

    And look at what the King of Drama had to say “He said letter had been sent to the prime minister requesting a meeting be held between PR leaders and him to discuss, among many, the issue of ISA in which today’s rally would have been called off should Najib respond. He did not” Nay, who the hell does this ass lover thinks he is to bull shit us? The ISA is simply as excuse he used to politicize to reinvigorate energy into the unholy alliance of strange bed partners. I feel certain that this ass lover has the support of foreign elements especially the CIA in evolving such devious schemes. See number of foreign media who curiously covering the event. Strange, this so called “cause” of 15 people under ISA – the many thousand innocent bystanders and businesses (constituting mainly from our own race) don’t give a damn because they don’t see the sense of the illegal rally when the ISA is being publicly assured of amendments.

    In the aftermath, the lunatic, Syed Ibrahim Syed Noh got the cheek to say the memo will be handed to the Palace another day. Is ISA a violation of human rights – RUBBISH, not when the peace and security of the country is at stake and especially when we have such Melayu going around licking asses!

    WHY WERE NO WORDS QUOTED FROM LKS DURING THE JOINT PRESS CONFERENCE? QUIETLY AND CONFIDENTLY HE GRINNED SINISTERLY UPON SEEING THE MALAYS (PAS) MAKING FOOLS OF THEMSELVES IN THE DAP’S GREATER VISION OF DIVIDING AND WEAKENING THE MALAY MAJORITY, ALL IN THE NAME OF HUMAN RIGHTS, THE COMMON MASK USED BY FOREIGN ELEMENTS TO “COLONISE” OTHERS . THE CHAUVINIST DAP AND PKR SUPPORTERS WHO CONSISTENTLY CRIED OUT LOUD AGAINST THE ISA VISIBLY STOOD BACK, LETTING THE MALAYS AND MUSLIMS DO THEIR DIRTY WORK. “MELAYU SENANG DIPERKUDAKAN” AND “MELAYU MUDAH LUPA” ARE THOSE MALAYS IF WANT THE DAP’S SUPPORT IN ANY FORTH COMING ELECTIONS. YEAH COME LICK MY ASS IF YOU WANT THE CHINESE VOTES, SAYS LKS. THAT PAS HAS DONE FAIRLY WELL BY BEING MERE PUPPETS WHILE FOREIGN ELEMENTS WATCH HAPPILY FOR THE “PEACE” TO DECAY IN THIS GREAT COUNTRY.

    The Majority will not be fooled by the front put up by this deviant Malay leaders to demonstrate that they are the ones leading the unholy alliance and not the DAP. The Malay women and students caught which numbered more then the 15 currently under ISA would be black marked and their future considered “gone”. But the Malay leaders of the anti ISA rally don’t give a damn about such foolish sacrifices because these leaders only craved for pride and power before anything else.

    My hope is that the affected common people representing the silent majority will express their anger at the next coming general election. PAS is in the state of self delusion to conclude that the anti ISA rally on 1 August 2009 was anywhere close to the word successful. However they are successful in making the Malays look stupid.

    • HArapan kami seperti Tuan. Ya, segala kemarahan ini akan dibentangkan pada pilihanraya nanti. Kepada Chinese sorry. My trust to your kind is over. THere will never be the same. It ill take hendered years to gain my and my offspring support should you require so.

    • Ada chinese yg tak buta sejarah dan paham asal usul mcm Ridhuan Tee so not all chinese the same.Read his latest article then semua boleh tahu siapa bangsa paling racist kat Malaysia..

      Tapi unfortunately kebanyakan chinese skrg dah mcm kaduk naik junjung..salah siapa? salah melayu sendiri tak nak bersatu…Ulamak yg kononnya nak mendirikan daulah islamiyah pegi menjahanamkan saudara seislam mcm la negara islam dapat didirikan bila berkawan ngan DAP (check out kes MBSA kena pulangkan arak balik pasal si Ronnie Liu),

      If anything happen to Islam implementation in Malaysia because of you Nik Aziz, hang jawablah kat akhirat nanti…made sure this ularmak name will be one of names amongst Anwar, Zaid etc that lead to Islam and Malay not being respected in their own soil…

  12. they are so pathetic! i am having headache wondering why malays so stupid and willingly be used and manipulated by the non malays and anwar for their madness intention.

  13. Kalau benar nak memperjuangkan tahanan-tahanan ISA ataupun undang-undang ISA tu, at least this is not the way to burden the nation and its people. Orang lain yang tak kena mengena seperti aku yang puluhan ribu yang lain, contohnya peniaga-peniaga pasar malam kg baru dan peniaga-peniaga yang lain tuh kena tanggung akibatnya. Siapa nak memperjuangkan kerugian mereka? Adakah GMI atau pun pro-ISA nak tanggung itu semua? Macam mana pulak dengan masa yang terbuang, duit minyak yang hangus dan jiwa yang tertekan di sebabkan tersepit dalam traffic jam dan bukan itu sahaja jiwa tertekan sebab kena marah dengan bini disebabkan lambat ambil bini dari tempat kerja semata-mata di sebabkan demonstrasi jalanan yang tak mendatangkan apa-apa faedah langsung kepada orang-orang seperti aku dan juga orang lain yang senasib dengan aku.

    Lagi sekali, soalan aku pada yang terlibat tak kisahlah GMI atau proISA, politik BN atau PR, sila jawab! Siapa yang nak tanggung rugi di sebabkan demonstrasi politik jalanan semalam, rugi terhadap orang-orang seperti aku dan juga puluhan ribu yang lain khususnya peniaga-peniaga di kawasan-kawasan yang terlibat, pengguna-pengguna pengangkutan awam dan persendirian di jalan-jalan raya yang terlibat semalam, orang-orang awam yang tidak kena mengena di kawasan-kawasan yang terlibat semalam?

    Aku boleh agak yang masing-masing akan menuding jari di antara satu sama lain.

    • mai aku jawab. nak suruh GMI jawab, dia org dapat RM500 sorang. Hang jawab la sendiri!

      • yang pengikut GMI dapat sorang RM500. yang orang biasa cam aku ni dapat apa? dapat bau pun dak!

  14. Ronnie Liu dilantik jadi mufti selangor baru, bacalah di http://kitaanakmelayu.blogspot.com

    kalau orang PAs tak sedar sedar lagi tak tahulah

    wahai orang melayu semua bersatulah

    http://kitaanakmelayu.blogspot.com/2009/08/ronnie-liu-mufti-baru-selangor.html

  15. PAS sememangnya telah di”babi”kan oleh B.A.B.I. Unit Amal konon. Sepatutnya Unit Amal buat amal jariah, ini Unit Amal PAS buat kerja haram jadah menganggu gugat ketenteraman awam. Nik Aziz pula dah gila bagi fatwa yang jauh terpesong dari ajaran Islam (Contoh Nizar bersama2 dalam vigil Kristian pegang lilin lagi dimana Nik Aziz kata hanya adat – Apa jenis gila Nik Aziz?)

  16. ini demonstlasi summa bolo punya kilija. olang bolo bikin ini ploglam kasi olang bolo kilija ini ploglam.

    olang cin manyak pangdai. mana atak olang cin bikin ini kilija bolo punya? olang cin misti tungku pilihan laya13 bikin kilija.

    gwa tingok itu lanciu lks sama itu pungkok anwal summa bikin kaciau. lu olang tatak sukak ini gomen arrr sana pigi demonstlasi peti ungdi laaa. lu olang demonstlasi sana laaaa dipan peti ungdi laa. apasat demonstlasi dipan sana sogo laaa, misijid laaaa. apa sogo misijid bole bikin? mana misijid sama sogo bole tukat gomen? peti ungdi laaa bole tukat gomen.

    tapi gwa ingat arrr sama mau ini lanciau limkitsiang sama pungkok anwal jali gomen? ini maciam kaciau lia bikin, olang bolo manyak bolo punya olang amik ini lanciau lks anwal jali gomen.

    kita summa olang misti demonstlasi kita punya hati lekat itu peti ungdi pilihan laya13 punya taim. ini maciam atak ikut law punya. ini demonstlasi sogo misijid summa tatak law punya. bikin olang olang susa.

  17. If they agree with you and UMNO/BN, they are patriots and heroes.

    If they disagree with you, have their own minds and political outlook, they are Communists, puppets, trouble makers and wreckers!

    20,000 Malaysians cannot be bought. The ISA must go because it has been mostly abused to stifle legitimate political dissent, the inalienable rights to which are guaranteed in our Federal Constitution.

    Acts such as habeas corpus were brought into practice two hundred years ago in Europe to stop detentions and arrests without trial by their Kings and Governments. We should not go backwards in time!

    For terrorism and related activities, let them table a Prevention of Terrorism Act. For other matters, our current laws have sufficient and adequate provisions to meet the needs of the Police.

    dpp
    We are all of 1 Race, the Human Race. That is all that really matters.

    • yeah dpp

      how about the centuries-old practice of the caste system eh?

      we are all of 1 Race, the Human Race. Then why not start preaching in India.

      the untouchables are a sad degeneration of progressive thinking right?

    • It is not the ISA must go, it’s the people of your breed that must leave this country, therefore we dont need to use ISA at all!!

      You go and play your pundek elsewhere!!

      dont play your pundek here, disgusting!!!!

      • never be 1 race for paria mentality street pig like Nuar B.A.B.I.
        (he created himself the acronym).

        so in Indiia, paria like to shit at longkang, still wannabe one race?

        do the black paria will be qualified as the best supermodel using meritocracy?

        think!:
        god create Islam to solve ‘westernization’ problem

  18. When thousands turn up to protest Beng Hock’s death, you say they do not represent Malaysia because the %age of Malays there (about 25-30%) isn’t high enough.

    Now when thousands turn up to protest the ISA (about 75-80% Malays), you suddenly do an about-switch and claim Malays are being used.

    Talk about flip-flopping at its best!

    • excuse me, what is your POINT here???

      this is what we have, pseudo intellectuals – cut and paste types

      get this into your THICK head – both incidents DO NOT represent Malaysia

      comprende?

    • yes! those who turned up were not malaysians!! because they dont respect the law, they dont respect the Constitution. they think they are the supremo police force, the judge and the everything. Why? just a day after the discovery of the body, they already down there with banners saying “MACC kills TBH”? huh? how bright is your one-eye? as bright as your rear hole?

  19. Er, where did Ibrahim Ali, PEWARIS, and PERKASA go? 😀

    • dia ni lagi

      apahal dengan sibelolok ni?

      kita pulak nak jaga tepi kain orang

      eh, pasanglah mata mata gelap, awak ni tak sesuai sebab mata terlalu terang

      heh heh

    • Where was LKS & LGE ???????

      Ibrahim Ali was the Protempt President of Perkasa. Understand what that means?

    • not the place where you sold your bright rear hole, that was!

  20. Please have the courtesy to ask for my permission before using my photograph. Or at least give credit and link it back to my blog. Brader Rocky Bru had more decency and politesse than you.

    • Oversight regretted. Photo was uploaded from RockyBru.

      I will acknowledge that I uploaded it from his blog, since he already credited where it came from.

  21. If you do not wish to credit me or attribute it to my blog, kindly remove the photograph from your blog post ASAP.

  22. huhukk gelak2 jerr..

    sokong mana yang baik tanpa gadai akidah..Islam

  23. tukang maki tukang seranah pun dapat saham juga selamat aaaminnnn..moga dijauhi dair 7 keturunan..

  24. ray Said

    Caste and its system belongs to India.

    Caste has nothing to do with me. I don’t accept or practice it in any way, form or shape.

    But, I am a Malaysian and so would not presume to lecture India on its customs.

    I mean would you accept an Indian citizen or American lecturing Malays on their rights, practices and customs in Malaysia?

    dpp

    • dipersilakan dgn hormatnya baca link ini

      https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3534623230230063849&postID=4581827986392911958

      hee hee

    • a malaysian? who goes all out and everywhere poiting fingers at Malaysian Authorities in TBH case EVEN before anyone know who exactly at fault?

      No, you are the worst kind who tries to hide behind your “malaysian” claim and create chaos in Malaysia.

      GO PLAY YOUR PUNDEK ELSEWHERE!!

    • Pariah donplaypuk !

  25. PAS bergelimpang di jalan sampai 600 kena cekut. Brahim Ali guna akal dan capai tujuan tanpa melanggar undang2. Bodoh PAS …

    Lone pro-ISA man makes it to palace

    KUALA LUMPUR: While thousands of anti-ISA protesters struggled in vain to reach Istana Negara, one man beat all odds to fulfil his mission to submit a pro-ISA memorandum.

    ISA supporter Mohd Khairul Azam Abd Aziz said he succeeded because he walked alone.

    “I even took time to eat durian by the roadside, had some tea, and even took some cigarette breaks as I walked alone from the Central Market to the back gate of the Istana.

    “The anti-ISA protesters went in large numbers, so naturally they would face strong resistance from the authorities,’’ he said.

    Leisurely feat: Khairul was the only person who made it to Istana Negara yesterday to submit a pro-ISA memorandum. – AZMAN GHANI / The Star

    Khairul was representing Magaran (Majlis Gabungan NGO Pembela Negara) to submit an eight-page pro-ISA memorandum to the Yang di-Pertuan Agong.

    Khairul, who is the legal adviser to Magaran, said he enjoyed his three-hour leisurely walk.

    “I wore the pro-ISA T-shirt underneath a Visit Malaysia T-shirt, to avoid being noticed by the authorities.

    “I lifted the T-shirt to reveal the pro-ISA message only when the media photographers arrived.

    “But the arrival of the photographers attracted police attention.

    “Before that, I was there for a long time, and no one noticed me. When the cameras started clicking at about 7pm, the police rushed over,” he said.

    Khairul said the police took down his particulars. They were curious to know how he managed to breach such tight security.

    He claimed that the police, however, could not take action against him because he was alone and therefore, could not be charged for participating in an illegal rally.

    He said the thousands of anti-ISA protesters failed to fulfil their mission because they were bent on showing strength in numbers.

    “I walked alone to represent the 100,000 Magaran members, and I succeeded in delivering the pro-ISA memorandum.

    “I can sleep soundly tonight because I succeeded in fulfilling the expectation of the pro-ISA NGOs, without getting into trouble,’’ he

    Datang beribu2 tak dapat kasi memo. Brahim Ali guna otak hantar sorang, boleh sampai. Bodoh …

    Macam mana nak memerintah. Tak guna akal.

    • Respek tabik spring kat mamat ni. Kita yang menyokong ISA ni tak perlu kecoh2 nak buat publisiti murahan cam PR..

      Kepada Melayu PAS dan PKR, sedarlah sekarang. Anda semua hanya diperkudakan oleh DAP. Sedarlah masa depan anak cucu cicit anda dipertaruhkan dengan kedegilann anda ini.

    • yang dok berdemo tu cuma kena cucuk hidung dan kena tunggang berkali-kali oleh Al Jub dan Geng underworld yang mabuk arak!

      Mana ada otakpun nak fikir sampai takat tu. Diri sendiri macam lembu pun tak perasan!

    • I salute you brother !!!!!

  26. Go to http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/08/penting-hantu-dap-sudah-menyelinap.html

    baca bagaimana DAP sudah berjaya bertapak di Utusan Melayu secara diam-diam……

    *buluhbetong*

  27. I think the smarter way to submit the petition is by sending it using Pos Malaysia..save time,money,energy..hush..hush..keep it secret,don’t even tell your friend,because they are getting smaller in number and their balls has already disappeared..hehe

    • Now I’m seeing a lot of sense in what Lebai saya.

      Well done, Lebai. The more comments like this, the more I support you. Wassalam.

  28. Antu,

    DPP tu dah terduduk kene kat DPPfoe di Unspinners. Biarkan dia.

    Pencacai

  29. “Walaupun gagal menyerahkan memorandum menggesa ISA dimansuhkan ke Istana Negara
    ekoran sekatan pihak polis, Cif Komander Himpunan Mansuhkan ISA, Salahuddin Ayub
    tetap menganggapnya sebagai berjaya….
    “….

    Kata Salahuddin, misi berjaya. Maknanya tujuan mereka bukan nak serah petisyen, tapi nak buat kacau bilau. Itu lah hakikat PAS babi B.A.B.I.

    • Itu lah sebab nya ISA perlu di teruskan.

      Mereka yang mahukan kacau bilau atau menyarankan keadaan kucar kacir ada lah subversif. Memang tujuan utama ISA ia lah membendung kegiatan subversif. Dahulu puak Komunis Chin Peng dan CPM. Sekarang yang lain2, dalam berbagai bentuk, termasuk mereka yang mahukan Chin Peng di benarkan masuk Malaysia semula, yang mahukan rakyat Malaysia membaca penulisan2 Chin Peng dan buku berkenaan CPM. Mereka ini harus di kenakan tindakan ISA.

      Kita mahukan keamanan di Malaysia. Jenis mereka itu akan membawa kapada pecah belah, pergaduhan dan huru hara. Komunis dan subversif, mengikut sejarah, memang berleluasa dan mendapat faedah bila ada keadaan huru hara. Tindakan tegas harus di ambil terhadap mereka saperti itu sekarang.

  30. DARI BLOG: HEMBUSAN AMAL4U

    Assallamu’alaikum wbt.,
    Sahabat sahabat group.Saya ingin jemput sahabat sahabat berkongsi ilmu mengenai sebuah Hadith yang menceritakan tentang tunjuk perasaan atau demonstrasi. Kepada sahabat sahabat yang ustaz atau ‘alim ulama minta di perbetulkan jika ada kesilapan.

    Ada isyarat Hadith menerangkan bahawa salah satu tanda dunia hampir kiamat ialah apabila adanya pejuang Islam yang menyuarakan perjuangan mereka dengan cara tunjuk perasaan atau demonstrasi.

    HADITH yang di maksudkan ialah Nabi bersabda yang bermaksud :

    “Akan muncul nanti tiga perkara (buruk) sebagai tanda dunia hampir kiamat. 1) Tempat makmur (masjid) telah lengang dan tempat lengang (pasar dan tempat hiburan) telah makmur (di kunjungi ramai). 2) Orang berjuang dan berjihad secara tunjuk perasaan (demonstrasi) . 3) Seorang menggesel amanah saperti unta menggesel badannya di pokok kayu. (Riwayat At Tabrani dalam Al Kabir).

    Hadis ini menceritakan bahawa pada akhir zaman nanti timbul di kalangan umat Islam yang berjuang, mereka menyatakan dan menzahirkan tuntutan dan tentangan terhadap pihak tertentu melalui tunjuk perasaan atau demonstrasi. Apa yang di sebut oleh Nabi sedang berlaku sekarang di seluruh dunia termasok di negara kita.

    ALLAAMAH MUFTI BRUNEI ada menyebut dalam himpunan fatwanya bilangan 30 halaman 164 berkata:

    “Salah satu perkara yang timbul sekarang ini di kalangan orang Islam ialah mereka mengikut cara Eropah atau cara orang Barat ia itu mereka berarak di jalanan dengan meninggikan suara dan menjerit menzahirkan tuntutan mereka, dengan beriktiqad bahawa cara itu adalah jihad.Sedangkan Nabi S.A.W telah mengkhabarkan bahawa perbuatan berjuang cara berarak di jalanan dan memekik itu sebagai mengikut cara orang jahiliah yang bukan Islam.”

    SABDA NABI S.A.W. lagi yang maksud nya “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan menjerit jerit di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)

    Kita lihat bahawa semangat kebangkitan Islam telah begitu ketara di seluruh dunia.Ini satu perkembangan yang baik. Ini mungkin menandakan bahawa umat Islam sudah mula cinta pada Islam dan tidak rela lagi melihat Islam itu diapa-apakan.

    Mungkin juga umat Islam sedunia telah mula memahami akan maksud ayat:
    Maksudnya: “Tidak sekali-kali akan redha kaum Yahudi dan Nasrani itu kepada engkau (ya Muhammad) selagi engkau tidak ikut cara hidup mereka.”(surah Al-Baqarah: 120)

    Tetapi malangnya semangat kebangkitan juga telah mengakibatkan umat Islam sedunia membuat perkara-perkara yang tidak ada dan tidak diajar di dalam Islam.Semangat ini telah mendorong umat Islam berdemonstrasi dan menunjuk perasaan. Silap saja langkah dan cakap Yahudi atau Barat maka keluarlah umat Islam dengan sepanduk-sepanduk dan slogan-slogan. Berkumandanglah suara-suara mengutuk dan mengecam Yahudi dan Barat. Demonstrasi dimeriahkan pula dengan sorak-sorai dan jerit pekik. Suasana gawat.Di Malaysia contoh nya mereka yang mengaku pejuang Islam melakukan demonstrasi jalanan, merusuh,membakar lilin cara yahudi, mogok lapar ikut yahudi (tetapi berselindung mengatakan mogok puasa), memakai baju hitam atau kuning.Dan bermacam macam bentuk tunjuk perasaan.

    Apa yang para ‘demonstrasi’ ini telah lupa ialah, demonstrasi dan tunjuk perasaan yang mereka lagang itu bukanlah dari Islam tetapi adalah dari budaya toghut. Islam tidak ada mengajar demonstrasi dalam bentuk yang sebegitu. Kalau ada apakah garis panduan nya mengikut Islam? Di sinilah lemahnya kita. Dari satu segi kita marahkan perbuatan toghut tetapi dari segi yang lain kita pula yang mengamalkan dan mempopularkan apa yang dianjurkan toghut selama ini.

    Apa yang ada dalam Islam ialah menunjuk kekuatan supaya musuh gerun dan takut untuk memulakan pergaduhan atau peperangan. Ini jauh berbeza dengan demonstrasi atau menunjuk perasaan.

    Salaam & Regards

    Amri el Wahab
    Updated 19 hours ago · Comment · LikeUnlike

  31. Hakikat sebenar telah diserlah berulang kali setiap pilihanraya umum – rakyat secara umum tidak menolak ISA walaupun keburukan undang-undang yang dikatakan zalim dicanang semahu-mahunya oleh pihak yang cintakan demonstrasi.

    Nanti akan timbul mereka yang memperjuangkan hak untuk Gay Parade disebabkan kaum minoriti menunaikan hak berdemonstrasi.

    • The Lordship yang arif,

      Saya khuatir mereka itu bukan sahaja “cintakan” demo, tapi juga makhluk perosak, penjahanam. Jahanam mengikut erti kata perkataan yang Tok Guru Nik Aziz gunakan tempoh hari.

      Kalau mereka nyata dan lantang membantah, membangkang, melanggar undang2, merusuh, maka mereka mahu menjahnamkan keadaan keamanan negara. Apa sahaja isu nya. Melompat, memekik, menomah agensi Kerajaan saperti MACC walau pun kes kematian Teoh bahru sahaja mula di siasat. Kumpulan ini tidak lagi rasional. Hingga sanggup di perkudakan mereka yang tak banyak keluar pada hari itu.

      Sekarang mendemo isu ISA yang mereka nampak boleh membendong kegiatan melampau atau kegiatan subversif mereka.

      Tindakan keras perlu di ambil di atas mereka saperti itu.

  32. Lebih dari di perkudakan, mereka melanggar undang2 dengan sewenang2nya.

    Pendirian angkuh, sombong, kasar. Nyata di mana2 masyarakat pun, jika tidak dapat kebenaran demo tetapi melakukan nya juga, itu menjadi satu rusuhan.

    Rusuhan2 mesti di bendung. ISA satu cara nya. Penggesa2 nya, mereka yang mengaturkan demo itu, yang mengkordinasikan nya patut di tahan. Itu yang bertanggongjawab besar atas tindakan itu.

    Juga yang menyediakan kemudahan, terutama nya pembayaran wang, jika ada, sebagai upah untuk menghadziri demo itu.

  33. Big Dog,

    Appreciate if you could furnish proof of the link between Anwar and “agensi keselamatan luar”. If you can’t I can only conclude that something happened between you and Anwar in the past. Apasal tak dapat projek ke masa mamat tu Finance Minister? Alternatively did he bantai belakang hang?

    Jabber

    • Read between the lines.

      • I was wondering why the US was sooooo very eager for Anwar to topple Dr Mahathir, the Prime Minister at that time.

        I have been thinking why Anwar was so hell bent in destroying our economy during the 90’s financial crisis. I remember his loud objections to efforts taken by the government in restoring our economy including the G’s move in stabilising our financial institutions. Is it only me who think it is strange that Anwar becomes a mute when other countries took economic intervention including nationalising their financial institutions. Wasn’t it Anwar who described the effort in outlawing Ringgit from being traded offshore as a ‘political jigoism’?

        I wonder what sort of person would listen to the former IMF chief, whatever his name is, on how to destroy the fabric of the Malaysian economy, causing out business enterprises towards destruction? Should I think that IMF chief dispensing his poisonous economic advice out of his love to common Malaysian and he did so on his own accord?

        Was it his buddy, the former President of our neighbour, a known lackey of the US, who openly threw his support to Anwar? NO? Oh! was the support given because of they share the same qualities i.e corruption?

        There, those are just a few of what Big Dog have written before.

        It should be clear enough that I am also against Anwar.

        Ok, I now supposed I will be asked about projects that I asked from Anwar and my experience kena bontot by him.

  34. Geram kita melihat beberapa anak-anak muda yang masih bersekolah dan berpelajaran di institut pengajian tinggi memperjudikan masa depan mereka dengan perlibatan pada kecoh 1 Ogos lalu. Geramnya kita apabila diberitahu 5 orang peguam membela setiap pemuda ini. Masa depan pemuda pemuda kita tidak harus disiasiakan lagi. Ramai berpendapat bahawa mereka yang ditangkap patut dikenakan tindakan disiplin, reprimand awam, ditendang keluar dan dilucutkan biasiswa atau pinjaman pelajaran mereka kerana melanggar peraturan perjanjian mereka dan rekod mereka harus diseneraikan hitam. Kalau tiada tindakan tegas diambil, anak anak muda yang lain akan dipermainkan lagi dan tersesat. Jangan pedulikan tindakan kumpulan human rights seperti Bar Council atau tindak balas parti parti pembangkang. Yang salah patut dikenakan tindakan tegas kerana semua mereka telah diberi amaran terlebih awal. Memberi amaran lagi tanpa tindakan tegas tidak efektif.

    • saya sokong pendapat itu 100%.

      mereka menggigit tangan yang memberi mereka makan & peluang berlajar. belum apa2 sudah kurang ajar.

      mesti ada syarat dalam kontrak biasiswa mereka. sekurang2 nya beri amaran, kemudian senarai hitamkan.

      kalau tidak mereka mungkin jadi ketua tak terpilih pkr itu. dia tak berperinsip dan sanggup memporak perandakan keadaan negara.

    • Mat Whack,

      Hang pi jumpa dorang ni, cakap depan-depan. Setakat merapu kat Internet, nenek aku pun boleh. Tapi as usual hang dgn kekawan UMNO bodoh hang tu takde teloq.

      Jabber

      • Lembu DAP sudah bersuara , takde telor ??? kena sound ngan Ronnie terus orang PAS sembah Ronnie , lepas tu buat muka kesian … Ingat pejuang Sangat , rupanya hanya lembu belaan golongan racist DAP . kesian

      • woih sam… sebelum awak tuduh orang takde telor… itu geng pro-ISA kat mana?

        Cakap nak bawak beribu-ribu, hanya ~50 yang datang. hahaha

      • Takat nak buat demontrasi buat apa beb , tu bukan jantan namanya . Tapi bila kena sergah ngan racist ronnie terus sembah sujud kaki semua terketaq . Semua orang PAS terdiam , maklumlah DAP racist punya “lembu”

  35. Datuk Bandar said KL’s business people lost RM100mil to demos and I personally think the GMI organisers should be blamed and saman in the cout of law,but;

    1.I think the amount should be increased to RM100 billion instead of RM100 mil,to teach these terrorist some lesson and to make them think twice before staging demos in the near future,

    2.We should call professionals to evaluate how much these petty traders deserved to be compensated

    3.Standard procedures of calling open tender,main & sub-con,consultant,directors,nominees..law suit,counter lawsuit..a substantial amount of 10% were agreed upon,while the remaining amount goes to ‘development’

    4.Then we can use the money to build a concrete wall (after tedious process of repeating step 3 above..),3 feet thick by 25 feet tall complete with cctv(like Israel build surrounding Gaza)to protect Sogo,Masjid India,Central Market..

    5.Trespassers must produce special pass,which recognizes them not only by gender,race,religion but also political leanings..

    6.Any gathering more than 1 person is considered illegal..

    7.Any posters,t-shirt,stickers depicting opposition,NGOs,human right are banned..

    8.Police are also allowed to interrogate suspected terrorist any where,under tree,roadside,bridges with a standard first question like ‘What are you looking at?’ and ‘What are you thinking of?’…so don’t even think about it..Perjuangan Yang Belum Selesai..

    • Kempen apa yang belum selesai ni Lebai. Hang dah mengarut semula.

      Komen lah apa depa kata pasai Melayu PKR dan Melayu PAS dah kena perkuda Cina DAP tu.

      Hangpa tak sedaq dighi, tak nampak di mana depa dah permainkan hangpa, senyum sindiq kat hangpa, 1-2 ekoq dok di belakang tabir, tak habih habih ketawa kat depa laghi berterabor kena sembuk ayak kimia.

      Maghi lah kita buat benda hak baghuis, pertahankan bangsa, pertahankan negara. Buat apa nak pertahankan pung… daripada kena cucuk Pak Sheikh?

      Pak Sheikh tu tak dak prinsip. Kuat agama konon tapi di tomah main belakang. Setia kapada ketua konon masa di UMNO tapi lawan tokeh. Tak mau tunggu giliran. Main katak lompat. Janji macam2 16 September lalu tapi apa benda pun tak dak. Ni ada bicara mahkamah hal cucuk kali ke dua. Nak pesongkan perhatian rakyat ke lain, panggil hangpa semua pi demo tanpa kebenaran. Rusuhan tu, Lebai. Macam tu ke hangpa nak ikut sebagai pemimpin?

      Tok Guru hangpa pun serupa. Alim bukan main konon. Tapi gunakan kata “Jahannam” kapada orang lain. Berpura bebaik bila hendakkan wang Federal. Kalau dah kena pemainkan UMNO masa dulu pun, tak kan sampai dendam berpuluh tahun. Kan dia Islam. Tok Guru pulak tu. Hangpa nak orang macam ni jugak jadi pemimpin. Itu lah jadi pecah belah Melayu ni. Orang lain ambik kesempatan permainkan kita. Pikiak lah baik2 Lebai. Hang pun Lebai.

    • sikudin ni anak murid yahudi kot?

  36. Yang ditahan tanpa bicara selama 7 tahun lebih adalah Melayu Islam….

    Yang diutentang adalah menahan orang tanpa bicara dan tanpa tahu sehingga bila akan ditahan… kalau salah, Islam menghukum ianya dibicarakan kerana menahan orang tanpa bicara adalah satu kezaliman…

    Republican boleh kalah besar kepada Obama adalah kerana Bush menahan tanpa bicara mereka mereka di Guantanamo…..

    • Orang Amerika yang konon paling liberal pun gunakan tahanan tanpa bicara.

      Kamu tak nampak kah betapa perlu nya cara itu bagi keselamatan dan ketenteraman negara? Terutama sekali kita yang tak ada alat2 “sophisticated” untuk melihat orang kencing, berak dan tidur dengan siapa, di Tivoli Villa Bangsar ka, di apartment mewah Damansara ka.

      Orang British pun sudah lanjutkan tempoh tahanan tanpa bicara kerana ancaman puak pelampau dan militan.

      Bukan so’al Islam yang pihak berkuasa di Malaysia khuatirkan. Mereka tak mahu aspek militan itu. Lihat Jemaah Islamiah meletup bom di sana sini di Indonesia. Di Timur Tengah sudah tentu lah. Kalau lama di tahan mesti kerana unsur2 pelampau dan militan di dapati
      masih ada dalam pemikiran mereka yang di tahan.

      Kita mesti jaga ketenteraman dan keamanan negara kita. Baca lah sejarah Malaya bagaimana susah nya hidup bila tak ada ketenteraman di zaman komunis Chin Peng dan Parti Komunis Malaya dahulu. Ini masih ada puak yang mahukan Chin Peng kemabli dan PKM di beri kehormatan. Mana Boleh. ISA mesti di teruskan untuk keselamatan rakyat dari kumpulan2 pelampau, militan dan subversif.

  37. saya sedang mulakan kempen: Saya dikhianati Anwar

    tujuanny abagi menangkis saman yang ditujukan kepada Utusan Melayu dan Tan Sri Muhyiddin Yassin

    kalau kita semua kata kita dikhianati sudah tentu saman beliau akan dibuang kes kerana ianya bukan fitnah lagi, ianya adalah sentimen rakyat

    untuk lebih lanjut dan untuk mengambil logo sila ke

    http://kitaanakmelayu.blogspot.com/2009/08/aku-dikhianati-anwar.html

    • Takkan Anwar je kot. Ni yang tak fair namanya. Banyak orang Melayu yang khianati bangsa, apasal Anwar aje kena. Tu Melayu yang ambik rasuah, yang salahguna kuasa, dorang ni takde dlm hang punya roll-call ke?

      jabber

      • Tahukan lah beza nya, kawan.

        Pertama nya, dia cakap fasal saman menyaman. Yang rasuah itu sembunyi di bawah katil, tak menyaman. Saya pun benci rasuah tapi ini fasal saman menyaman.

        Kedua, Pak Sheikh memikul balak dan sahut jeritan DAP berkenaan ISA. Memang dia sendiri pernah kena ISA tapi isu anti-ISA memang sudah di kenal sebagai isu DAP. Dia panggil banyak Melayu pergi demo, termasuk lebai2 PAS dan 5 penuntut universiti (jumlah yang di tangkap – jumlah sabenar tak di ketahui).

        Ketiga, banyak yang menomah pendemo2 itu di bayar wang. Kemungkinan benar nya besar. Pak Sheikh banyak wang, “simpanan” sejak jadi Menteri Kewangan dulu. Tak mungkin begitu banyak Melayu mahu mengeluarkan wang sendiri pergi ke tempat yang boleh di ramal akan di sembur air kimia.

        Keempat, ha nya segelintir Cina DAP sahaja yang berdemo. Tokeh nya LKS tunjuk muka sahaja. Yang lain mungkin melihat dari jauh dan mengetawakan Melayu lari bertempiaran di sembur air kimia.

        Banyak lagi perbezaan nya. Tapi cukup lah setakat ini sahaja dahulu.

    • Sia sia saja usaha kau ini. Tengoklah komen blog, kebanyakkan memang tak bersetuju Anwar pengkianat. Anwar ini penyelamat orang Melayu. UMNOlah yang pengkianat sebenar. Mereka menggunakan NEP memperbodohkan orang Melayu miskin menyokong mereka dengan membabi buta tetapi penyokong Melayu yang buta ini tidak menikmati apa apa hasil. Yang menikmati hasil kekayaan adalah UMNOputra. Penyokong Melayu miskin ini tetap miskin. Hanyalah PAS dan Anwar penyelamat Melayu. UMNO mesti dikalahkan dan kami akan mempastikan UMNO dan BN kalah demi membersihkan dosa UMNO selama ini yang mengkianati bangsa sendiri dan Malaysia.

      • 2nd class yg mengamuk sakan pada orang Melayu mengenai NEP , akhirnya mengiktiraf Anwar sebagai pejuang Melayu . Yang peliknya Anwar , Khalid , Zaid etc merupakan produk NEP . Termasuk orang Melayu terpelajar didalam PAS / PKR .

        Kalau tanya apadia NEP kat 2nd class pun dia tak tau .

        Maklumlaa nak cuci dosa-dosa DAP sanggup buat apa saja , tak usah nak alih pandang wahai penyokong rasuah DAP .

  38. Beberapa Perkara musykil:

    (i) Dontplaypuks aktif menghentam kerajaan, dan bawa komen dia merata-rata blog sana sini.

    (ii) DontplaypundekFoe serta beberapa orang lain bagi taji sekali si Dontplaypuk dalam Unspinners dot com kaw kaw punya, sampaikan DPP terduduk tak reti jawab apa-apa

    (iii) Dontplaypuk tone down criticism, dan jadi mellow sikit.

    (iv) Lama-lama Dontplaypuk slowly senyap, senyap dan terus hilang sedikit demi sedikit

    (v) Meanwhile Tetiber saja “LebaiKudin” appear on the picture. Baru register seminggu dua ni.

    (vi) Tactic sama digunakan: pergi merata tempat dimana pro-melayu blog appear dan either cucuk jarum, atau tulis secara sinis atau komen secara terbuka, as long as it is against melayu

    (vii) Makin lama LebaiKudin Makin ketara. Beranggapan bahawa hopefully dengan nick “Lebai Melayu Lama yang Malang “, taklaaa org nak kutuk sangat. Dalam pada tu, cucukan jarum makin lama makin ketara.

    (viii) Dalam pada tu, Dontplaypuk makin lama makin tak kedengaran lagi.

    What am I trying to get at? Nothing. Draw your own conclusions laaa…

    “We are all one race: the human race. But some race are more racist than others” Hahahaha.

    • heh heh

      tukar nama islam, dah sunat ke belum???

    • Itulaa taktik golongan racist , dan mereka ni dengan muka tak malu main isu 1 race … hypocrite racist bastards !!!

      Kita tengok sekarang orang DAP dah desperate , hinggakan sanggup buat apa saja .

  39. Assalamu alaikum, agakya begitu lama saya tidak meninggalkan komentar dalam blog anda. Kalai ni saya terpanggil kerna isu yang agak menarik dan merugikan orang melayu!

    Kita memang sediamaklum tujuan tunjuk perasaan jalanan haram ini di lakukan. Selain daripada ingin mengalih tumpuan keatas kerekahan kesatuan kerajaan PR, ia juga bertujuan melihat setakat mana orang2 melayu/islam dapat diperkudakan olih non-melayu dan non islam! Non islam juga ingin melihat sejauh mana orang2 islam mengingkari perentah Allah dan Rasulnya!!!!! Sabda Nabi s.a.w, maksudnya ” Akan muncul nanti tiga perkara (buruk) sebagai tanda hampir kiamat; 1) tempat makmur (mesjid) telah lengang dan tempat lengan (pasar2 dan tempat hiburan) telah makmur(dikunjungi ramai). 2) orang berjuang dan berjihad secara tunjuk perasaan (demonstrasi).3)Seorang menggesel amanah spt unta menggesel badannya di pokok kayu (Riwayat At-Tabrani dalam Al Kabir)
    Rasulullah s.a.w bersebda lagi maksudnya “Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang kejidan membuat perkara keji dan menjerit-jerit dijalanan” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)
    Ingin saya petik ulasan Mufti Brunei DS dalam kumpulan fatwanya bil 30 halaman 164, kata nya” Salah satu perkara yang timbul sekarang ini dikalangan orang Islam ialah mereka mengikut cara orang Eropah atau orang Barat , iaitu mereka berarak dijalanan dengan meninggikan suara dan menjerit-jerit menzahirkan tuntutan mereka , dengan beriktiqad bahawa cara itu adalah suatu jihad. Sedangkan Nabi s.a.w telah mengkhabarkan bahawa perbuatan berjuang cara berarak dijalanan dan memekik-mekik itu sebagai mengikut cara orang-orang jahiliah yang bukan Islam”

    Jadi saya ingin bertanya aktivist Pas tidakkah anda telah melakukan bukan sahaja kesalahan Undang2 duniwi Negara, bah kan terang2 mengingkari oerintah Rasulullah s.a.w.

    Saya minta ulamk2 yang ada kalau boleh menghurai lebih lanjut komentar saya.

  40. how much projects are you getting from the barisan government for spinning stories for them? cheers.

    • how much many from DAP you get , better act fast becoz sooo much ADUN DAP allocation is missing in action . Make “many-many” fake invoice if you want more from DAP .

  41. […] that DAP was somehow involved in Teoh’s death to cover up their Undeworld Vices  links and divert attention elsewhere with all the DAP theatrics, Gobind shouldn’t be allowed to be anywhere near the […]

  42. […] Soldadu PAS dijadikan ‘badik’ dan diperkudakan dalam permainan anarki Pakatan Rakyat, terutama ketua defacto Anwar “Mat King Leather” […]

  43. […] majoriti setiap kali proses demokrasi berlaku. Pemimpin Melayu parti komponen Pakatan Rakyat memperkudakan emosi orang Melayu  sepenuhnya untuk merealisasikan agenda tersirat yang sebenarnya racis ini. Sebellum ini pun PAS tergamak untuk menyokong ‘kebatilan dan […]

  44. […] Kenapa Melayu-PAS berjaya diperkudakan lagi? […]

  45. […] PAS Youth would provide the necessary manpower for such demonstration. PKR Leadership have had to rely on PAS Youth to garner enough crowd for street demonstrations, from the ‘Reformasi’ […]

  46. […] 1. GMI advocated anti-ISA march two years ago […]

  47. […] power. His newly-elected-puppet-in-PAS Mohamad Sabu is geared to want that happened. After all, PAS Malays would always be the mainstay of force in any Opposition staged […]

  48. […] list also demonstrates that PAS is the mainstay of any Opposition staged or championed demonstrations as out of the 14 Opposition YBs, 8 are from PAS. PAS’s President, two Vice Presidents and […]

  49. […] Jelas sikap dan mentaliti Chauvinis Cina ini mahu meraih ‘keuntungan politik’ dari kekacauan, TETAPI tidak mahu ambik risiko. Risiko berhadapan dengan pasukan keselamatan terutama Polis diserahkan bulat bulat pada PAS, yang rata rata ahlinya terdiri dari orang Melayu belaka. Dalam mana demonstrasi yang kerap kali berakhir sebagai rusuhan yang ditaja atau dalangi Pembangkang, PAS merupakan ‘penyumbang utama’ pendemonstrasi. […]

  50. […] Rakaman rakaman video menunjukan, tidak seperti demonstrasi-bertukar-rusuhan sebelum ini (termasuk semenjak pemecatan Anwar Ibrahim dari Kerajaan dan UMNO pada 2 Sept 1998), majoriti perusuh ialah Bukan Melayu, terutama keturunan Cina. Selama ini, hampir 80% pendemonstrasi dan perusuh adalah orang Melayu. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: