PAS memartabatkan kepentingan maksiat minoriti kafir banding hukum Allah

Pertelingkahan terbuka mengenai isu dan dasar arak (alkohol) dalam Selangor merupakan illustrasi sebenar sesiapa dan dimana kedudukan Pemimpin PAS. Terbukti jelas, demi politik dan pengaruh dalam Pakatan Rakyat (PR), Pemimpin PAS bertelingkah secara terbuka sehingga tahap membelakangkan hukum Allah s.w.t. dan membatasi nilai moral demi kepentingan maksiat orang kafir dan golongan minoriti.

NST melaporkan:

Ultimatum for Selangor Pas chief:
Toe the line or get out

2009/09/24

V. Shankar Ganesh

KLANG: Pressure is mounting on Selangor Pas state commissioner Datuk Dr Hasan Ali to leave Pakatan Rakyat for his inability to “conduct himself as a team player”.

As the fallout from Hasan’s criticism of the Select Committee on Competency, Accountability and Transparency (Selcat) continues, the menteri besar has also been urged to write to the Pas leadership demanding answers for Hasan’s behaviour.

Pas’ Shah Alam member of parliament Khalid Samad said if Hasan could not function as a team player in the PR government, he should do the right thing and leave.

He said the Pas leadership should also evaluate Hasan’s performance as the state Pas chief and an executive council member as he constantly raised issues that made the coalition look unstable.

Datuk Dr Hasan Ali under pressure to leave Pakatan Rakyat
Datuk Dr Hasan Ali under pressure to leave Pakatan Rakyat

“He should be reprimanded by the Pas leadership for his actions,” Khalid said when contacted yesterday.

He said Hasan’s statements were viewed as Selangor Pas’ stand but that was not the case as they were never discussed at any party meeting.

 

 

Hasan was in the news after he criticised Selcat proceedings. Selcat had called up district officers to explain how allocations of RM500,000 each to each assemblymen by the previous state administration had been disbursed within the first two months of last year.

Hasan had complained that Selcat was bullying and victimising the officers.
He also said Selcat should be revamped.

Parti Keadilan Rakyat vice-president and Hulu Kelang assemblyman Azmin Ali said Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim should send a letter to the Pas leadership asking for an explanation.

“He must demand an explanation on Hasan’s attitude which is contrary to the Pakatan spirit of cooperation.”

Azmin said it should also be brought up in the PR presidential council meeting.

He added that he did not know whether it was mere coincidence or deliberate that Hasan’s actions, in bringing up issues such as beer sales or Selcat, came during by-elections.

 The beer issue happened during the Permatang Pasir by-election while the Bagan Pinang by-election is next month.

Klang MP Charles Santiago, from the DAP, also said that Hasan should leave the coalition if he felt he could not agree with its decisions.

He said Hasan should stop playing the race card by trying to show that he was fighting for the Malays.

Santiago said Hasan seemed to be portraying himself as a Malay champion against Selcat chairman Teng Chang Kim.

Pas’ Tumpat MP Datuk Kamaruddin Jaffar said calling up senior civil servants to testify was normal parliamentary practice.

Kamaruddin, a second-term Parliament Public Accounts Committee member, said even ministers and the attorney general had appeared before the PAC.

“There were no complaints then.

“There is no issue of bullying or treating them like schoolchildren,” added the former Pas secretary-general.

In the case of Selcat, he said, calling up district officers could be termed as normal.

PKR supreme council member and fellow state executive councillor Dr Xavier Jayakumar said Hasan had crossed the line once too often and something must be done to stop this.

Hasan could not be reached for comment.

***************

Isu ini timbul apabila Dato Dr Hasan Ali , Exco Hal Ehwal Ugama Islam Kerajaan PR Selangor membidas tindakan Ronnie Liu (DAP), Exco Kerajaan Tempatan Kerajaan PR Selangor apabila pegawai JAIS menghalang penjualan terbuka arak dalam kawasan majoriti Melayu Shah Alam. Beberapa kenyataan rasmi Kerajaan PR Selangor yang bercanggah dikeluarkan selepas itu. Ini menimbulkan kekeliruan dan keresahan dikalangan rakyat.

Isu menjadi lebih rumit apabila Dr Hasan dititahkan untuk mengadap DYMM Sultan Selangor untuk menjelaskan kedudukan dan ketetapan Kerajaan PR Selangor dan bukanya MB Tan Sri Khalid Ibrahim. Isu ini juga dibawa ke Selcat, dimana ianya dipengerusikan Speaker DUN Selangor Teng Chang Kim, yang mewakili golongan chauvinis China DAP. Pegawai Kerajaan Negeri Selangor difahamkan meluahkan ketidak puasan hati mereka mengenai isu pengagihan peruntukan DUN dan cara Selcat mempersoalkan proses dan amalan pentadbiran.

Isu isu ini menunjukan jelas ‘Taring’ sebenar Pemimpin PR, yang sebenarnya ‘tidak sebulu dan sehaluan sehingga tahap bercanggah’, dalam aspirasi dan dasar. Ini makin rumit apabila berlaku proses perlaksanaan. Pemimpin PR hanya lebih berminat untuk bermain politik sehingga tahap mengadaikan bukan sahaja membelakangkan kepentingan majoriti mebatasi kehendak minoriti, malah melepasi sempadan norma kebudayaan, moral dan kepercayaan ugama, termasuk akidah bagi yang berugama Islam.

Sebagai parti yang kunun kunun berlandaskan Firman dan Hukum Allah s.w.t. dan sunnah Rasululllah S.A.W., amat jelas bahawa perjuangan PAS merupakan hanya untuk meraih sokongan politik, termasuk undi Bukan Islam dan Bukan Melayu. Kemampuan memperkukuhkan kuasa mejadikan ‘cara menghalakan matlamaf’.

Ini bukan kali pertama Pemimpin PAS Selangor membelakangkan kepentingan majoriti, termasuk Islam sebagai ugama Persekutuan Malaysia. MP Shah Alam Khalid Samad dan ADUN Batu Tiga Rodziah sebelum ini pernah membelakangkan bantahan penduduk Seksyen 19 dan 23 Shah Alam, yang majoritinya orang Melayu dan Islam mengenai isu pemindahan kuil Hindu sehingga berlaku kejadian perkauman dan menyinggung antara fahaman ugama berbeza.

Sebelum itu,dalam keputusan pertama Kerajaan PR Selangor atas cadangan membina sebuah pusat menternak babi skala industri bagi tujuan pasaran ekspot adalah tanda awal kegagalan PAS menjaga kepentingan dan sensitiviti orang Melayu dan Islam, sebagai warga majoriti negeri Selangor Darul Ehsan.

Dalam analisis akhir, PR jelas dengan segala idealism universal yang sebenarnya menimbulkan pelbagai komplikasi akibat memartabatkan kepentingan minoriti membatasi kepentingan majoriti merugikan rakyat dan negeri Selangor, negeri paling kaya, mengunakan paling banyak sumber dan ramai warga dalam Persekutuan Malaysia.

Bagi PAS, keghairahan “Membangun bersama Islam” hanyalah setakat slogan semata semata kerana parti politik ini nyata gagal melaksanakan apa apa kebaikan dan kemajuan bagi umat Islam dan proses meningkatkan syiar dan syariah Islam, walaupun sudah berkuasa dalam negeri yang paling kaya yang banyak sumber ini. Perkembangan ini  wajar menjadi pertimbangan bagi semua umat Islam agar tidak lagi dipengaruhi emosi dan idealism berasaskan janji  yang sebenarnya tidak praktikal untuk dilaksanakan dalam kepelbagaian dunia moden hari ini.

Published in: on September 24, 2009 at 23:49  Comments (66)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/09/24/pas-mememartabatkan-kepentingan-maksiat-orang-kafir-banding-hukum-allah/trackback/

RSS feed for comments on this post.

66 CommentsLeave a comment

  1. Haih, aku bubuh satu hadis je, Geng sini dah panas punggung.

    Diriwayatkan dari Jabr bin Abdillah ra dari Nabi saw sesungguhnya beliau bersabda kepada Ka’ab bin Ajrah, “Semoga Alah menjauhkan kamu dari pemimpin yang bodoh.”

    Ka’ab bertanya, “Siapakah pemimpin yang tolol/bodoh itu, ya Rasulullah?” Rasulullah menjawab: “Yaitu para pemimpin sesudahku yang tidak mau memberi petunjuk seperti petunjukku, tidak pula mau menerapkan syariat (peraturan, undang-undang) seperti ajaranku. Barangsiapa membenarkan perilaku pemimpin tersebut dengan segala kebohongannya dan membantu segala perilaku zhalimnya, maka mereka bukan termasuk ummatku dan aku terbebas dari mereka. Mereka tidak akan pernah mencicipi telagaku (di surga). Sebaliknya, barangsiapa tidak membenarkan segala kebohongan yang diperbuat pemimpin tersebut dan tidak pula membantu perilaku zhalimnya, maka mereka termasuk ummatku dan akupun meridhainya. Mereka akan minum air telagaku (di surga)”.

    Macam ni lah, hadis ni tak kata UMNO ke, PAS ke, PKR ke, atau sapa2 pun bodoh. Yang penting, ada petunjuk taknak ikut, Bodoh.

    PAS pun boleh jadi Bodoh, PKR pun boleh jadi bahlul, UMNO pun boleh jadi bangang. Terpulang, tepuk dada, tanya IMAN.

    • hai manusia jenis apa ni?

      menyelitkan hadis konon nak beri nasehat tapi sempat mengutuk

      ini yg dikatakan menunjuk2 pandai

      TAK ikhlas sebenarnya

    • Dia ni nak tunjuk pandai Hadith ke? Sahih ke Hadith yang dia sebut tu? Dia tak sebutkan kumpulan mana – Al Bukhari ke, Muslim ke, dsb nya.

      Dia tahu ke yang Al Bukhari sahaja kumpul lk 600,000 Hadith, hafal lk 200,000, tapi kitab nya ha nya mengandongi lk 6,000 Hadith sahaja. Ini tak termasuk Hadith yang di kumpul oleh Muslim dsb nya. Ini semua ada di nyatakan dalam buku yang di tulis oleh sa orang Professor Islam – kalau nak butir lanjut nya saya boleh cari dan berikan.

      Satu Professor Islam lagi mengatakan bahawa Hadith yang di kumpulkan beberapa pihak itu termasuk cerita cerita yang di sampaikan oleh penglipur lara di zaman kuno. Itu lah sebab nya ada proses mengsahihkan Hadith. Ada Hadith yang lebih kuat kesahihan nya dari yang lain, contoh nya yang berpunca dari “Sahabbah” Nabi Muhammad.

      Orang yang kerja nya tiap tiap hari mengumpul Hadith pun tak boleh ingat semua Hadith. Al Bukhari hafal ha nya lk 200,000 dari 600,000 yang di kumpul nya. Tidak ada orang yang boleh ingat semua Hadith. Jadi, kalau tak sebut kumpulan nya atau punca nya, macam mana nak kata Hadith itu betul atau tidak? Sesiapa saja boleh sebut apa apa dan kata itu Hadith.

      Pulak nya, dia ni gunakan Hadith nak bodoh membodohkan orang. Apa ni?

      • ha, kan betul. set2 baca blog ni, tak boleh baca hadis, jadi panas punggung.

        Hadis tu tak sebut nama sapa pun. awat nak marah?

        Umar alkhattab, bila ada sahabat yang kata kalau umar buat salah, dia akan penggal kepala. Umar tak marah pada sahabat tu, bahkan ucapkan terima kasih. Ini kita, sikit-sikit nak marah.

        Haiya, payah la ini macam. Kalau betul, mau orang puji. Kalau salah, tak boleh kena tegur. Susah la macam ni.

        P/S; terima kasih kepada saudara/i yang memberitahu tentang maklumat tentang hadis. Hadis ini riwayat Ahmad.

        Kepada encik Wan yang mengatakan “Satu Professor Islam lagi mengatakan bahawa Hadith yang di kumpulkan beberapa pihak itu termasuk cerita cerita yang di sampaikan oleh penglipur lara di zaman kuno. Itu lah sebab nya ada proses mengsahihkan Hadith. Ada Hadith yang lebih kuat kesahihan nya dari yang lain, contoh nya yang berpunca dari “Sahabbah” Nabi Muhammad.”, saya nak tanya, ada ke hadith yang tak melalui sahabat? Gharib sungguh pandanganmu. Ha, siapa pula Satu Professor Islam itu? Bagitau namanya supaya boleh diperiksa.

        Tak perlu la kot saya tulis bab hadis, mustalah hadis etc di sini. The lessson is there in the hadith. Tinggal nak ikut, atau tak nak ikut dan jadi BODOH.

  2. Kesian tengok hassan Ali. Sekiranya PAS berdiam diri melihat pemimpin PAS yang mempertahankan syariah dan hukum syarak, maka hanya Islam pada nama sahaja lah jawabnya yang lain. Bacul dan takut mempertahankan yang benar.

    • Ya kesian Hassan Ali. Nampaknya dia besendirian mempertahankan kepentingan orang Melayu dan Islam di Selangor. Dia seorang sahaja yang menyuara suara orang Melayu dan Islam di Selangor.

      mohamed

      • Apa lagi, tinggalkan pakatan dan join bn tp jgn ikut perangai org bn yg masih belum nak berubah..jgn bersubahat dgn kafir tu..jgn ketepikan syariat..

  3. Cuba baca komendari bukan Islam dan Islam yang terlebih moden di Malaysia Kini. Walaupun saya bukan penggemar Hassan tetapi sakit hati bila halal haram dalam dalam Islam diambil ringan…. Maruah kita di pertaruhkan.

  4. UMNO yang memang dah jelas meluluskan lesen judo engko tak nak cakap apa-apa? Sekurang-kurangnya dalam kes arak, Hassan Ali bertegas tidak mahukan penjualan terbuka di dalam komuniti Melayu Islam dan akhirnya Ronnie Liu akur. Khalid Ibrahim akur; arak tidak dijual di 7 eleven!

    Hassan Ali manusia biasa, kenyataannya hanyalah”saya simpati kepada pegawai kerajaan Selangor yang menjadi mangsa, yang terpaksa menghadapi siasatan SELCAT”. Itulah, dia simpati dan kenyataan itu digembar gemburkan sebegitu rupa seolah-olah “dosa” yang dilakukan itu tidak terampun. Apakah sangat besar impaknya berbanding pernyataan Islam tidak sesuai seperti kata Najib? Adakah lebih besar dari kenyataan Mahahir yang menyatakan hukum Islam ketinggalan zaman?

    Hakikatnya UMNO BN seribu kali lebih buruk..!

    • Tun Dr. Mahathir tidak pernah mengatakan hukum Islam ketinggalan zaman. Sila kemukakan bukti beliau mengatakan demikian. Beliau hanya menegaskan intepretasi dan proses dan tatacara perlaksanaan hukum Islam yang ketinggalan zaman.

      Beliau juga sering menegaskan sekiranya apa apa yang dilaksanakan itu tidak adil dan saksama, maknanya ianya bukan berlandaskan hukum sebagaimana Allah s.w.t. mahu ianya ditadbir dan laksanakan.

      Beliau juga merupakan Pemimpin yang paling banyak menyumbang untuk kemajuan umat dan syariah Islam, samada dalam tanahair dan dunia sejagat. Ini termasuk menghantar tentera (tatkala berlaku sekatan Majlis Keselamatan PBB) mempertahankan dan melengkapkan dengan senjata (secara rahsia) umat Islam Bosnia Herzegovina dan Kosovo, apabila mereka disembelih dan dunia termasuk majoriti negara Islam hanya memerhatikan sahaja.

      Beliau juga berusaha agar perdamaian berjaya untuk kesejahteraan umat Islam dan rumpunan Melayu Moro. Sokongan kuat Malaysia kepada nasib rakyat Palestin melalui saluran diplomatik diperhebatkan dalam zaman pentadbiran Tun Dr. Mahathir.

      Tun Dr. Mahathir merupakan Pemimpin Islam yang paling konsisten mengkritik dan mencabar Barat. Namun beliau masih lagi menerima penghormatan dan sanjungan Barat, termasuk pemimpin kuasa besar seperti Vladimir Putin dan Jacques Chirac. Perdana Menteri Jepun baru Hatoyama sudahpun berhubung dengan Presiden China Hu Jintao untuk melaksanakan cadangan asal Tun Dr. Mahathir bagi mewujudkan East Asia Economic Group.

      Terlalu banyak sumbangan Tun Dr. Mahathir kepada Islam dan proses meningkatkan syiar Islam, termasuk ekonomi (dengan cadangan Dinar Emas mengantikan sistem wang FIAT ciptaan Yahudi).

      Kecaman beliau kepada Yahudi Zionis, terutama tunggak kuasa politik dan ekonomi Barat oleh Yahudi Neo Con, yang sungguh konsisten dan hebat sehingga media Barat mengelarkan beliau “Anti Semitic”. Ini amat berbentangan dengan Pemimpin PR (yang PAS juga agung agungkan!) Anwar “Darling of the Neo Con Jews” Ibrahim, yang bersahabat ketat dengan Yahudi Neo Con.

      Lihatlah kegagalan PAS dalam keghairahan mereka hanya setakat slogan “Membangun bersama Islam” tanpa benar benar ikhlas dan berusaha untuk merealisasikanya, untuk kebaikan umat Islam dan meningkatkan syiar dan syariat Islam.

      Jangan begitu mudah melontarkan fitnah kepada Negarawan Islam Unggul Global semata mata cuba mengaburi kegagalan PAS merealisasikan idealism yang mereka sendiri cipta dengan memperkuda Islam semata mata nafsu politik dan kuasa. Dahulu bolehlah PAS gunakan ‘tiada kuasa untuk melakukan perubahan’ sebagai alasan!

      P/S Terngiang ngiang ditelinga kenyataan Dato Hj Hadi Awang semasa kempen PRU 10 Nov 1999 “Sekiranya PAS menang di Terengganu, kita akan laksanakan Hukum Hudud sebelum fajar menyinsing!”.

      • Saudara BIGDOGDOTCOM

        Berlinan air mata saya membaca ulasan saudara tentang sumbangam TUN Mahathir.Ini
        baru sikit.

        Kadangan2 saya rasa ada “conspirasi” dari melayu tertentu yang memyebatkan TUN Mahathir undur diri di saat itu.

        Bayangankanlah tahap kemajuan kita orang Melayu Islam dan Bumiputra berada sekarang ini jika TUN terus memimpin kita.

        mohamed

      • Terharu saya membaca tentang Tun Dr Mahathir.

        Semoga Allah melindungi beliau sentiasa.

        Tun Dr M menghayati the “essence” of Islam rather than mere forms.

        Yes he is a world class leader and statesman.

      • Thanks Big Dog for the revelation on the achievements of Dr. M. It touches me to the core.

        Dr. M is the best leader that Malaysia had ever produced. Hope he will always be in good health and happy.

      • Anjing Besar,

        Negarawan Islam Unggul Global? “Negarawan” boleh diterima, yang lain tu debatable. btw, kenapa hang tak lancar tabung “Panggil Mahathir Jadi PM Semula”. I always thought he should have stayed on. Listening to him lately is kind of tiresome, seems semua orang salah, dia sorang saja betul…

        ripvw

    • Saudara zane, saudara tulis

      “Itulah, dia simpati dan kenyataan itu digembar gemburkan sebegitu rupa seolah-olah “dosa” yang dilakukan itu tidak terampun”

      Sebenarnya tak ada Melayu yang tudoh Tuan Hassan Ali ini brdosa. Malah saya fikir banyak yang sokong dia. Yang kami hairan, kenapa ia tak dapat sokongan padu dan terbuka dari partinya, ya itu parti pas.

      Ini lah yang ramai disini hairan

      mohamed

    • terer betul kerajaan DAP ni , buat Selcat tapi geng dia semua dalam tu .. Inilah rupanya keadilan yg diperjuangkan oleh DAPigs !!!

      Tak boleh pakai !!! Akhirnya pegawai kerajaan yg takde kaitan politik pulak yg cuba disalahkan …

      ADUN DAPigs kena siasat pasal rasuah dulu terus melalak macam anjing pasal kenapa hanya ADUN Cina yg kena siasat !!! dasar chauvanist perkauman punya DAPigs !!!

      mcmnilaa yg zane suka kot

    • Aku sokong ko BigGuy!

      Dunia Islm hari ini rata rata sanjung TDM, mana mana dia pergi. Siapa Nik Aziz dlm dunia Islam hari ni? Siapa Hadi Bawang dlm dunia Islam hari ni????

      Mana hudud Nik Aziz????

      Aku heran kenapa Kelantan buat queue membezakan jantina, sedangkan dlm Masjidil Haram sendiri, jemaah muslim/muslimat kadang kadang dlm saf yg sama, tanpa ada pengahadang pun.

      Islam PAS ialah Islam FORM!!!! Membesarkan rupa melebihi falsfah!

      Cakap tak serupa bikin!

      Memang PAS ni kaki kencing!

  5. Selama berpuluh tahun BN memimpin, menjual arak tak jadi isu pun? Kalau ikut sangat ajaran agama kenapa hampa tak pi tangkap orang Melayu yang dok minum arak di bar/disko/karaoke/pub setiap malam? Takut ada kerabat diraja atau anak menteri kah?

    Kenapa hipokrit sangat? Hard Rock Cafe dan Hard Rock Hotel milik siapa? Pengarah San Miguel Beer anak siapa? Kerabat diraja bergaduh selepas minum air sirap kah? Buka majalah Tatler dan nampak wajah siapa pegang arak?

    Siapa yang flip flop sekarang?

  6. UMNO SUKA SANGAT NGAN TAKE BEER.
    TERANG TERANG DEPA DAH KASI TAHU
    HE HE HE HE

  7. Kampong Boy yang tak sedar diri

    UMNO tidak menjanjikan syurga dan neraka tetapi di kawasan orang Melayu di Shah Alam tidak dibenarkan jual arak pada orang Islam.

    Islam dimartabatkan denganpelbagai program.

    PAS janji Syurga dan neraka. Apa ynag berlaku setakat ini? Di Shah Alam, Khalid Samad pertahankan penjualan arak, pembinaan rumah berhala, halalkan istilah Allah untuk mubaligh kristian langgar artikel 11.4 constitution untuk tabligh pada orang Islam,dll.

    Tak payahlah PAS jadi munafik konon perlembagaan tulis perjuangan mereka adalah demi Allah Akbar.

    Apa yang dilakukan adalah sebenarnya Take Beer. Itu yang Chairman Kaga susah nak faham.

    • ni flip flop lagi. ok, shah alam tak boleh jual arak kepada orang Melayu, tetapi kawasan lain boleh?!?!?! logik apa ni?

      • LOjik kepala bapak hang la.

      • Masuk Pakatan Rasuah terus jee boleh , malah pegawai kerajaan diherdik oleh ronnie .. aku ingatkan terer laa sangat PAS ni tapi takut juga dengan ronnie hahahahaha

  8. “He should be reprimanded by the Pas leadership for his actions,” Khalid said when contacted yesterday”.

    Is this the sign of an effective leadership? Shouldn’t MB Khalid be calling the PAS Commissioner/ Selangor Exco to come and see him for a pep talk?

    Maybe it’s “beyond talking” already. Maybe MB Khalid has too many problems (RM67 mill bank suit and all) that he had no time to call and talk things out with “erring members of his government”. Maybe DAP “Underworld-connection” Exco members are holding his balls and, like DS Nizar in Perak, he is “guided” not to do so.

    Sorry folks, not much to speculate on Teoh’s case any more, have to speculate on the lame duck MB!

  9. Well done bd for highlighting the arak isu in shah alam but why didn’t you do it during khir toyol regime,why ah.

    • During Dato Seri Dr Khir Toyo’s or any other previous Selangor MBs, there was never a point Excos contradict amongst themselves on such a controversial and highly sensitive issue such as banning the sale of alcohol, then reverse the decision and finally has an inconsistent and selective implementation of a new law.

      That’s the difference.

      • JAWABLAH BIG DOG!

        “Beliau perlu menjelaskan di mana beliau memperoleh wang… tak bolehlah kata RM3 juta. Saya pun ada rumah juga, rumah saya RM1 juta saya belanja di The Mines, rumah dia berapa kali besar daripada (rumah) saya,” katanya.

        TUN PERDANA MENTEHRI 22 TAHUN MAMPU RUMAH SATU JUTA?
        KHIR TOYO KETUAI GEROMBOLAN DISELANGOR BEBERAPA TAHUN MAMPU DUDUK DIMAHLIGAI?
        MEMANG TIADA SEBARANG PERBALAHAN KERANA SEMUANY KRONI! HAK RAYKAT TIDAK SAMA SEKALI DIBELA OLEH KERAJAAN PIMPINAN GEROMBOLAN

        Kami di BigDogDotCom tidak boleh menjawab soalan ini kerana tiada antara kami adalah YB Dato’ Seri Dr Khir Toyo, bekerja atau berkhidmat dengan beliau dan/atau mewakili beliau dalam apa apa kapasiti.

        Oleh itu sila kemukakan soalan ini kepada saluran yang sesuai. Dicadangkan tulis dalam blog diruangan komen ‘Cetusan Dr Khir’.

  10. toyo sori typo

  11. My fren the issue on hand is THE SALE OF ARAK IN A MUSLIM MAJORITY AREA and not their contradictions please have a stand in life.Even i am non malay i support the move to ban as it will allow temptation among the youth in shah alam as i have seen KIDS DRINKING FOR THE LAST 10 YEARS IN SHAH ALAM.

  12. khalid ni dah buta mata dek liz wong dan teresa. azmin juga nak kena peringat dia selalu.. esok tuanku lantik azmin baru dia tau… baru teresa tau….

  13. Kepada KAmpung Boy dan seangkatan,
    Bila PAS nak haramkan penjualan arak di Selangor? Bila nak hudud? bila nak dakwah buat DAP semua masuk ISlam? Bila? Bila? Bila!
    Rakyat Islam Selangor pangkah PAS untuk BUAT KERJA!
    Bukan untuk PAS nak mengata UMNO dulu jual arak, bagi judi, flip flop atau apa-apa lagi.
    Itu PAS boleh simpan dalam ceramah jenaka pilihanraya untuk hiburan.
    Sekarang dah jadi KERAJAAN, BUATLAH KERJA yang diJANJIKAN dan telah di AMANAHKAN.
    Kalau PAS tak tahu BUAT KERJA, baik DIAM.

    • KERJA PERTAMA ADALAH MEMBERSIHKAN SEGALA SISA SISA TOKSIK YANG DITINGGALKAN OLEH PENCACAI KHIR TOYO DAN GENGNYA. TETAPI KERJA TERSEBUT CUBA DIKACAU KUCIRKAN OLEH KELAB PENYOKONG GEROMBOLAN BERTOPENGKAN BADAN BADAN BERKANUN SEPERTI MACC, ISA DAN SEBAGAINYA.
      LAGI DASHYAT LAGI SEBELUM UNDANG UNDANG DAPAT DILAKSANAKAN KERAJAAN YANG DIPILIH RAKYAT DIGULINGKAN DENGAN CARA KUDETA DIMANA GEROMBOLAN SANGGUP BERSONGKOLOL DENGAN PARA PERASUAH SEKS UNTUK MENCAPAI HAL TUJU KEJI MEREKA. TAHUKAH ANDA SETELAH KERAJAAN PERAK MENANGANI ISU TANAH DENGAN ADIL DAN SAKSAMA, MEREKA DAPAT MENGHARAMKAN PERJUALAN ARAK, KEDAI MAKSIAT DAN KEDAI 4D TANPA MENGHIRAUKAN SAMA ADA ANAK MAHADEY BERGELAR BOSS BESAR DALAM SYARIKAT PENJUAL ARAK YANG TERKEMUKA DI DUNIA!

      • Sebagaimana di janjikan, saya mahu layan komen Sdr yang berpatutan. Tapi, dengan segala hormat nya, minta Sdr gunakan huruf kecil saperti orang lain lakukan – kurang lah rasa Sdr menjerit dengan nada yang paling tinggi. Kita perlu hormat menghormati satu sama lain, walau pun berbeza pendapat.

        Sdr kata “KERJA PERTAMA ADALAH MEMBERSIHKAN SEGALA SISA SISA TOKSIK YANG DITINGGALKAN OLEH PENCACAI KHIR TOYO DAN GENGNYA”. Tapi Sdr tidak nyatakan apa dia dan berikan butir butir nya untuk membolehkan kita bincang dengan sempurna.

        Begitu juga dengan kata kata Sdr “KERAJAAN YANG DIPILIH RAKYAT DIGULINGKAN DENGAN CARA KUDETA DIMANA GEROMBOLAN SANGGUP BERSONGKOLOL DENGAN PARA PERASUAH SEKS UNTUK MENCAPAI HAL TUJU KEJI MEREKA”. Saya fikir perkataan kudeta untuk lompat melompat di Perak itu tidak betul. Tidak ada kekerasan atau paksaan berlaku. Apa dia bukti ada nya “perasuah seks” itu? Perlu lah ada butir butir lanjut yang boleh di sahkan kesahihan nya.

    • Sdr Leematmutu

      “Sekarang dah jadi KERAJAAN, BUATLAH KERJA yang diJANJIKAN dan telah di AMANAHKAN.
      Kalau PAS tak tahu BUAT KERJA, baik DIAM.”

      Boleh jadi dugaan dari Allah untuk orang pas kerana lebih cakap kot?

      Wallahualaam

      mohamed

  14. TOK ABU
    SAYA INGIN MEMINTA MAAF KERANA TERPAKSA MENGGUNAKAN HURUF BESAR. KAGA DIPENGARUHI OLEH TABIAT PARPUKARI MENGGUNAKAN HURUF BESAR DAN TABIAT ITU SUKAR UNTUK DIKIKIS. KAGA POHON MAAF DIATAS PEKARA TERSEBUT.

    KAGA DENGAR BANYAK CERITE DI TV3 YANG BANYAK MEMPERSOALKAN CARA PENTADBIRAAN KHIR TOYO. BANYAK KES SEPERTI HUTAN KEGEMARAAN KAGA DITEBANG DAN MAHLIGAI EXCO YANG DIBINA OLEH KHIR TOYO. SEMENTARA ITU KAMPUNG KAWAN KAGA DIRANAP OLEH ANASIR ANASIR KHIR TOYO SEHINGGA BEBERAPA KAUM KELING (KAGA TAK KAWAN DENGAN KELING) BERTINDAK BERHINDRAF DI MERATA TEMPAT. LAGIPUN KAGA AMAT SANGSI DENGAN KHIR TOYO DAN SERING TERTANYA TANYA KENAPA BOTOXS DIGUNAKAN DAN ADAKAH DENGAN MENGGUNAKAN BOTOKS MAMPUKAH KHIR TOYO MENAMPUNG KOS PEMBELIAAN MAHLIGAINYA YANG CUKUP EKSLUSIF SEMENTARA KAMPUNG KAWAN KAGA DIRANAP BEGITU SAHAJA?

    KAGA DENGAR BAHAWA DIPERAK MEMANG KUDETA DIGUNAKAN KERANA DAHULU KAGA LIHAT PAS SUDAH MENERAJUI KERAJAAN PERAK TETAPI SEKARANG SUDAH BERTUKAR KEPADA GEROMBOLAN (UMNO). KAGA AMAT SANGSI KERANA DAHULU PIHAK MACC YANG BEGITU BERTUNGKUS LUMUS BEKERJA MENYIASAT ADUN PAKATAN (ADUN PAS TAK PAYAH DEPA 100% BERSIH, LAGIPUN DEPA ADA DEMO BERSIH) TELAH MENANGKAP ADUN YANG LOMPAT DIATAS TUDUHAN SALAH LAKU. KEMUDIAN ADUN TERSEBUT SETELAH DITANGKAP BERJUMPA DENGAN BAPA 1MALAYSIA DAN KEMUDIANNYA DIANGKAT MASUK KEDALAM KERAJAAN NEGERI. BANYAK KALI KAGA TENGOK DIBLOG PARPUKARI ADA GAMBAR MENTEHRI BESAR KUDETA DENGAN ADUN TERSEBUT. KAGA MASIH MENUNGGU KATA PUTUS DARI PIHAK MACC SAMADA MEREKA DIDAKWA ATAUPUN TIDAK. MAKA KAGA BERPENDAPAT MACC TIDAK MENDAKWA SELAGI MEREKA BERSONGKOLOL DENGAN PIHAK GEROMBOLAN (UMNO).
    KAGA TIDAK BENCI SAMA SEKALI TERHADAP GEROMBOLAN(UMNO). KAGA AMAT MERASA KURANG SENANG KERANA GEROMBOLAN(UMNO) YANG KONONYA MEMBELA HAK ORANG MELAYU BANYAK MELAKUKAN KEZALIMAN TERHADAP ORANG MELAYU SENDIRI SELAGI MEREKA TIDAK MENJADI TALI BARUT GEROMBOLAN DAN MEREKA YANG MISKIN.
    ITULAH SAHAJA LUAHAN KEPERITAN YANG DIALAMI OLEH KAGA. KAGA CUBA MENDAPAT PERHATIAAN DARI PARPUKARI UNTUK MEMBAWA ISU KAGA KE PENGHULU GEROMBOLAN(UMNO) TETAPI TIDAK DIENDAHKAN. DIHARAP TOK ABU DAPAT MENYUMBANG KEPADA PERJUANGAN KAGA.

    LAST WARNING!

    If you cannot maintain decorum in this blog, then we would withdraw you privilege to share your thoughts in here. Understand?</em>

    • Sdr kata, “CERITE DI TV3 YANG BANYAK MEMPERSOALKAN CARA PENTADBIRAAN KHIR TOYO”, dan lain2. Ini kena beri bukti, atau sekurang2 nya butir lanjut yang orang boleh coba sahkan kesahihan nya.

      Fasal “mahligai” nya, memang nampak besar dan amat banyak wang membeli nya. Tetapi dia sudah jawab dia beli dengan pinjaman bank. Walau pun besar pinjaman tapi mungkin dia orang politik boleh mendapat nya. Kalau ada bukti dia dapat wang secara haram, lain lah. MB Selangor sekarang pun dapat pinjaman beratus juta hingga RM66 juta tak di bayar dan di heret bank ke mahkamah sekarang.

      Sdr juga berkata, “ADUN TERSEBUT SETELAH DITANGKAP BERJUMPA DENGAN BAPA 1MALAYSIA DAN KEMUDIANNYA DIANGKAT MASUK KEDALAM KERAJAAN NEGERI”. Ada bukti kah dia berjumpa dengan PM? Apa makna nya dia “di angkat masuk kedalam Kerajaan Negeri? Bukan kah dia ha nya ADUN biasa? Kalau di lantik jadi Exco bahru lah dia “masuk kedalam Kerajaan Negeri”.

      Perlu hati hati dengan kata kata yang di gunakan, Kaga. Kalau tidak, boleh mengelirukan, menyayat hati orang atau menyebabkan orang tak percayakan atau indahkan kata kata Kaga. Kalau begitu, susah lah hendak bawa isu Kaga kapada sesiapa.

    • Kaga ,

      itu hari apek yg buat cerita tu sudah mau kena saman dengan Khir , tapi lagi sorang apek guna kuasa untuk tolong kawan dia yg menipu dan cakap penuh lidah bercabang .

      Sebenarnya mau jugak aku tengok kes ni masuk mahkahmah , tapi nak buat macamana DAP sudah guna kuasa dia sehabis-habisnya hahahahahahaha … kesian jugak kau merapu .

      ooo yaaa lagi satu kalau sudah tanah haram kasi roboh laa !!! buat apa nak marah ! , bukannya kena tidur tepi sungai atau tepi jalan pun !!! Itu Buah Pala punya kampung tak mau ungkit kaa Kaga ??? atau lu kasi diam pasal DAPigs lu punya kawan ???

      • ISU KELING TIDAK LAYAK DIPERSOALKAN. KAGA LEBIH SUKA JAWAPAN PAK ABU.

    • Kaga,

      Parpukari sour pussy hang jgn layan. di tengah mabuk dgn cita-cita…

      • HE HE HE
        AKU PUN RASA BEGITU

  15. Bukti kenyataan mahathir dan konco-konconya menghina Islam!

    Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

    (Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan). Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.

    Ucapan Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 Umno bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

    Ucapan Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah). Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.

    (Kenyataan Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno). Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud.

    (Ucapan Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

    Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

    (Ucapan Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. –

    (Kenyataan Najib Razak pada 20 April 1992 kepada para wartawan). Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.

    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

    (Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi Umno, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

    (Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

    (Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 15 Julai 1994). Jika semua urusan selesai dan kita puas hati sikap Israel, kita akan mengiktiraf negara itu.”

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 28/9/2001) Perhimpunan Agong Umno. Mahathir berkata: Malaysia telah diistiharkan sebagai sebuah Negara Islam oleh Dr Mahathir ketika merasmikan Kongres Tahunan Partai Gerakan pada 28 September 2001 yang lalu.

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 3/3/94) ‘Hukum rejam kepada penzina adalah primitif’.

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 14/7/92) ‘Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja’.

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 1994) ‘Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud'( hukum Islam)

    (Dato’ Seri Najib TunAbd Razak 20/4/93) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.

    (Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99) ‘Apa erti negara Islam jika mundur’.

    (Dato’ Seri Dr.Mahathir Mohamad 11/1/02 Berita Harian Mahathir berkata:Malaysia adalah sebuah negara Islam sejak merdeka dan peniaga serta pelancong Jepun sudah melawat negara ini sejak itu lagi. Kita tidak mengalami sebarang perubahan walau sedikitpun, lantas kebimbangan ini tidak berasas sama sekali, katanya berucap pada majlis jamuan meraikan rakan sejawatannya dari Jepun, Junichiro Koizumi di Seri Perdana di sini malam ini.

    Firman Allah SWT: “Maka demi Tuhanmu mereka (pada hakikatnya) tidaklah beriman sehingga mereka menjadikan kamu hakim
    Allah swt.” (al-An’am:57)

    Firman Allah SWT: “Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka adalah orang-orang yang kafir” (al-Maidah: 44)

    Firman Allah SWT: “Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka adalah orang-orang yang zalim” (al-Maidah:45)

    Firman Allah SWT: “Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka adalah orang-orang yang fasiq” (al-Maidah:47)

    Firman Allah SWT: “Apakah hukum Jahiliyyah yang mereka kehendaki, dan hukum siapakah yang lebih baik dari hukum Allah bagi
    orang-orang yang yakin?” (al-Maidah:50)

    MENGHINA SUNNAH – BERJANGGUT

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak…(di) padang pasir”.

    MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGHALALKAN RATU CANTIK

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

    Dr.Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

    (Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.

    Allah berfirman: “Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

    Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat.mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

    Begitu punya banyak kenyataan kufur dari Dr Mahathir anda katakan dia negarawan ulung? Jangan bersubahat dengan pemimpin zalim, kelak anda terheret sama ke api neraka!

    • Aku rasa banyak orang akan mejawab engkau. Tapi izinkan aku dulu.

      Kalau kau hayati apa yang kau tulis/”copy and paste” sebenarnya TUN Mahathir tidak menghina Islam. Jauh sekali. Yang betulnya dia menghina dan mempersendakan Nik aziz. TUN dah dapat baca Nik Aziz cakap sahaja (ini tahun 1992).Nik Aziz cakap kosong.TUN sekadar menyindir yang kamu semua diperbodohkan Nik Aziz.

      “Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti”. TUN Mahathir 1992

      Sekarang Allah memberi kuasa. Kuasa untuk mongkotakan apa yang dikata. Dengan iklas saya kata, Dato, dipersilakan!

      mohamed

      • Saya sokong pendapat Sdr Mohamed.

        Sampai sekarang tak ada hudud di Kelantan. Nyata Nik Aziz bohong sahaja. Tak ada coba pun nak gunakan hudud.

        Dia pembohong, nama sahaja “Tok Guru”, dendam dengan UMNO berpuluh tahun, tak mahu PAS berbaik dengan UMNO, rela sebantal dengan kafir yang selalu coba membodohkan kita, bukan main cerah muka bergambar dengan Lee Kuan Yew yang Tengku A Rahman tendang bersama Singapore dari Malaysia, Nik Aziz pengkhianat bangsa.

        Dia tahu kalau guna hudud, gengster2 DAP, yang di katakan sudah mula merambu di Ibupejabat Kerajaan (contoh nya, Selangor) akan potong jubah dia.

    • Sahih ke apa yg ko senaraikan ni???? Just becoz you state the date & place, doesnt mean TDM said so!

      Aku sangsi sgt propaganda PAS ni!

      Kalau pun betul apa yg ko senaraikan ni, mesti ianya diambil diluar konteks utk dimanipulasi oleh PAs bagi tujuan politik. Biasalh, PAS sanggup kudakan Islam utk modal politik!

      • Sahih senarai tu..Sudahlah, jgn ingat Mamak Tun tu sempurna. Mungkin dia bengang dgn ulama tapi approach dia kurang menarik. Dia nak hentam TGNA tapi came across as if Islam tu yang melemahkan kemajuan orang Melayu.

        To be fair, orang UMNO boleh tahan part “kudakan Islam utk modal politik!”. So, pot, kettle, black punya cerita.

  16. Sdr Isa

    Terima kasih. Sama-samalah kita berjuang menegapkan kebenaran demi untuk Negara tercinta

    mohamed

  17. Apakah anda baru hidup hari ini? Tdak baca beritakah bagaimana Datuk Nik Aziz menyiapkan draf untuk dan dipersembahkan untuk diluluskan di parlimen? Bahkan kata-kata Mahathir di atas adalah rentetan terhadap cadangan draf hudud yang dikemukakan Nik Aziz!

    Apa kata Mahathir? Hudud melanggar perlembagaan negara! Jika Kelantan melaksanakan hudud maka negeri itu akan disaman dan kerajaan boleh dijatuhkan atas dasar melanggar perlembagaan! Sebab itulah Datuk Nik Aziz terpaksa menangguhkan hudud,. Padahal hukuman itu hanya nak dilaksanakan di kalangan orang Islam sahaja bukannya ke atas agama lain. Tidak timbul adil atau tidak bilamana berlaku perbezaan kaedah hukuman sebab kita diperintahkan Allah untuk mematuhi ajarannya. Kita bertanggungjawab kerana kita Islam, bukan Islam tidak termasuk dalam kewajipan ini kerana mereka memangpun akan diazab Allah taala.

    Ketahuilah, bilamana anda mengaku islam, maka adalah kewajipan anda memperjuangkan dasar Islam. Adalah wajib berjuang mendirikan negara Islam yang bersandarkan hukum Allah seperti yang digariskan al-Quran dan hadis! Langkah pertama menurut fatwa seorang mufti mesir ialah masuk jemaah yang bercita-cita menegakkannya. Soalannya ialah jemaah manakah yang beria-ria hendak melaksanakan hudud, PAS atau UMNO?

    Jawab saya!

    • Apa yg dipercayakan Nik Aziz ni lagi????

      Inilah hamba yg paling cabul dlm dunia hari ni. Ada ke “Allah pun mencarut”!!!!!

      “Berkawan dgn syaitan” pun boleh!!!!!

      Kawan dgn DAP anti Islam tak pa, kawan dgn UMNO yg rata rta mengucap, sembahyang, puasa, bayor zakat & buat kerja haji tak boleh! Dah tentu DAP janji “Langkah mayat aku dulu” sebelum PAS nak laksana hudud!

      Kawan dgn PELIWAT boleh pulak!

      ULAMAK HARAM JADAH apa ni?????

      Siapa insan Islam dlm PAS yg berani sangkal ULAMA SONGSANG mcm Nik Aziz ni?????

      PAS = PARTI AJARAN SONGSANG!!!!

      Nauzubillah min zaliq~

      • Anak Watan,

        Ehem..ehem..”dgn UMNO yg rata rta mengucap, sembahyang, puasa, bayor zakat & buat kerja haji tak boleh!”. Tambah sikit boleh – UMNO yang rasuah, kaki botol, main betina, Ali Baba dsb..Kena balance sikit, bukan semua orang UMNO warak. Dorang ni hang kena jugak perangi, jgn hentam orang PAS aje.

      • Setuju 100%

        TGNA berdiri rapat dgn LKY tersenyum lebar sambil hulurkan ibu jari bertanda BAGUS.

        Anwar dibela terus terusan walaupun Saiful telah mengangkat sumpah.

        UMNO dikatakan jahanam, gerenti tak masuk syurga TETAPI masih minta duit drp UMNO utk Kelantan.

        DAP mengutuk Islam dikatakan tak mengapa.

        Inikah pemimpin Islam yg sejati, yg berjati diri, yg boleh dan AKAN membela Islam dan penganut2 nya?

        Dipersilakan JAWAB, che zane-tarzan, che rest-in-peace-volks-wagon, che kerusi kaga

        dipersilakan …

    • Wah, ini bahasa kasar hamba Allah bernama zane ni. Orang kritik politik Nik Aziz dia kritik peribadi orang. Dengan kasar pulak dia, sa olah2 menengking suruh jawab dia.

      Ini lah jenis nya orang yang menyebut fatwa itu, fatwa ini. Tidak di sebut pulak butir2 Mufti Mesir yang di guna nya untuk menguatkan hujah2 nya itu. Sahih atau tidak fatwa itu. Siapa yang menentukan kesahihan nya, terutama jika di gunakan untuk tujuan politik. Kalau begitu, siapa pun boleh sebut itu fatwa, ini fatwa.

      Bagi orang yang “bahru hidup hari ini”, kenapa dia tak sebut pun butir-butir lanjut berkenaan Nik Aziz coba kemukakan deraf hukum hudud ke Parlimen? Tarikh pun dia tak sebut. Sebut fatwa itu, sebut fatwa ini – tak ada fatwa ke yang mengatakan beri tahu yang tidak tahu secara baik, walau pun orang mengkritik politik Nik Aziz secara keras. Ikut Nik Aziz ke yang cakap UMNO boleh “jahannam” dan berfatwa saperti Anak Watan Selangor kata tadi.

      Nik Aziz MB Kelantan. Kenapa dia tak bentangkan deraf hudud nya di DUN Kelantan?

      Fatwa yang paling penting – buat lah macam Hasan Ali buat di Selangor. Tegapkan lah bangsa Melayu, jangan benarkan di peralat bangsa lain.

      Lee Kuan Yew yang Nik Aziz sanjung tinggi itu tukang reka konsep “Malaysian Malaysia” yang menghiris kepentingan Melayu. Penganut2 nya, termasuk Lim Kit Siang dan DAP, di peluk Nik Aziz juga.

      • Tambahan:

        Kalau hudud begitu baik untuk berbilang kaum di Malaysia, mengapa ia bercanggah dengan Perlembagaan negara?

        Mengapa tidak semua negara Islam di dunia menggunakan hudud?

        Orang yang “bahru hidup hari ini” ingin tahu – semua fatwa dari mana2 negera pun boleh pakai ke di Malaysia? Termasuk dari negara2 Afrika saperti Somalia, Nigeria dan Ghana? Bukan kah Majlis Ugama Islam peringkat kebangsaan yang menentukan yang mana satu boleh pakai di negara ini?

        Tak ada ke fatwa yang mengatakan bahawa, dalam usaha2 menegakkan ugama Islam, tegakkan juga bangsa yang menganut ugama itu?

      • Pembetulan:

        Kalau hudud begitu baik untuk Malaysia yang berbilang kaum …

        Ma’af.

  18. JAWAB! JAWAB! JAWAB!

    • Bro Kaga,

      Lu kalu mau kita geng kasi hantam itu budak kari basi merapu, lu just say the words, ok?

      • @ Ripvw,
        Menegakkan Islam di Selangor bukanlah dengan menunjukkan UMNO itu lagi buruk dari PAS. Biarlah Lim Guan Eng buat kerja itu di Penang diantara DAP dengan Gerakan.
        Menegakkan Islam di Selangor ialah dengan membuat KERJA yang diAMANAHkan oleh rakyat untuk mengotakan janji-janji MENUTUP kilang arak, melaksanakan HUDUD, membasmi RUMAH URUT dari tanah Selangor dan mendakwahkan DAP masuk Islam.
        I do not intend to change your mind as you seem to be already set in your ways.
        I just want to remind the other silent readers of waht PAS can do now that it is power in Selangor.
        It is always more fun to criticise others behind your computer than to do the hard WORK of strengthening the Ummah, unless of course you are a Kafir who enjoys pitting PAS and UMNO against each other.
        By the way the phrase is “just say the word”, not “just say the words”.

      • @rest-in-peace

        Parpukari state facts and figures, fully replenished with links to REAL and AUTHENTIC documents, my man

        You, on the other hand, lists mere heresay and unfounded allegations

        I would hazard a guess that readers here would pedestal-place Parpu way above you (rest-in-peace), liquid-kaga and zane ohh-eeee-ohh

        anytime, heh heh …

      • BRO RIPVW,
        MUHAHAHHAHA
        AKU RASA SUNGGUH TERHARU KERANA PERJUANGAN KAGA NI SUDAH MENDAPAT TEMPAT DIKHALAYAK RAKYAT MAHREAN.
        PARPU KU LIHAT DAH TAK STABIL. OTAKNYA DAH BERCELARU. TEMBAK SINI SANA TAK TENTU ARAH DAN SEKARANG MENJADI PENCACAI RAJA KATAK

        RAY CUKUP TEPAT. MEMANG BENAR PARPU MENDAPAT SOKONGAN YANG KUAT DIANTARA PARA PENCACAI GEROMBOLAN. KERANA MEREKA NI CUKUP GEMAR DENGAN KATA KESAT, GAMBAR TAK SEHONOH, MELALAK SESUKA HATI DAN MEMFITNAH ORANG. INILAH PERJUANGAN PARTI GEROMBOLAN. INILAH 1MALAYSIA YANG DIWAR WARKAN
        RAKYAT DIDUNGGUKAN, PARPU DIUTAMAKAN!

      • leemat,

        “I do not intend to change your mind as you seem to be already set in your ways.”. Neither do I. btw, I do enjoy seeing those UMNO goons peeing in their pants. And pls stop being a sanctimonious prick. Just because I disagree to your viewpoint, you think I’m a Kafir.

  19. Dah masuk setahun lebih nih..

    Bring in some good news to the Rakyat, please create more job opportunities etc..

    Mana janji nak turun kadar cukai pintu?

    Kalau asyik nak selak kain pelikat saja, tak boleh hidup. Letak pulak exco andaratu untuk memberi teladan macam ni ke kat golongan generasi muda kita tak tertinggal juga generasi yang tua miang keladi?

    Arak tu tidak memberi apa2 kesan positif kepada Rakyat. Pelacuran pun sama.. so kenapa nak sibuk sangat membela hal2 yang tak berfaedah ini semua?

    Jangan biar keadaan berlarutan sampai satni tak mampu dibendung lagi. We need to move forward please!

    • anchor ni mengata Tok Guru Kelantan ke, PR Selangor ke, PR Penang ke? Nampak semua nya itu kena tepat.

      Tapi saya setuju dengan dia, pentingkan buat dan laksanakan dasar Kerajaan yang boleh menambahkan peluang kerja, meninggikan pendapatan rakyat.

      Pulak nya, PR Selangor tak ada duit nak jalankan projek pembangunan sehinggakan nak pakai duit zakat. MB nya “business wizard” dapat beli beratus juta Ringgit saham Guthrie dsb nya, jadi sepatut nya boleh mengaturkan projek projek yang boleh membaikki ekonomi negeri Selangor.

      Kesian dia, mungkin tak terdaya lagi dah. Antara nya, sebab dia pun tak larat nak bayar hutang RM67 juta sejak 7 tahun yang lalu dan bank sudah saman dia ke mahkamah.

  20. […] PAS sanggup kerjakan pemimpin banding lawan kebatilan semata mata politik PAS kini makin menyerlah sebagai parti politik yang tidak lebih dari mengunakan slogan “Al Quran dan Hadith” sebagai modal politik. lebih dari itu, mereka dilihat sanggup membelakangkan apa yang hak dan menafikan apa yang menjadi ‘prinsip perjuangan’ semata mata untuk menjaga politik bersama rakan kongsi, yang nyata tidak langsung mempertimbangkan kepentingan umat Islam, nilai moral sejagat dan mendaulatkan undang …g. […]

  21. […] ini, ada pemimpin PAS dilihat sebagai memartabatkan kepentingan maksiat dengan mengadaikan nilai Melayu-Islam dan perkembangan ini mengusarkan ramai akar umbi PAS. Published […]

  22. Assalamualaikum……

    hahaha….ini blog macam kanak-kanak la saya rasa..ape kata semua duduk diam-diam.cukup time ko pegi la Undi.ape ada hal…kata demokrasi….tukar kerajaan apa ada hal?kalau x suka cukup time ko tukar la…haha…pelik betul org Malaysia ni…memalukan pun ada….

  23. […] with clear contradicting policies within the PR lately. This is more apparent when PAS was seen to be ‘compromising’ their own principles and fundamentals in favour of DAP and […]

  24. MALAYSIA KAFIR

    SALAM,

    A. ALLAH ADALAH TUHAN BAGI MANUSIA :

    1. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti Allah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia;

    2. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti Allah berkuasa dan berdaulat untuk membuat undang-undang untuk manusia;

    3. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti Allah berkuasa dan berdaulat untuk menguat kuasakan segala undang-undang-Nya ke atas manusia yang mewujudkan system pengabdian manusia kepada Allah;

    4. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti Allah disembah oleh manusia kerana manusia mentaati dan mematuhi segala undang-undang Allah.

    B. FASAL-FASAL 43, 44 DAN 161 PERLEMBAGAAN MALAYSIA MENJADIKAN MALAYSIA KITA INI SEBAGAI KERAJAAN DEMOKRASI YANG SYIRIK DAN KUFUR KERANA :

    1. Demokrasi menyerahkan kuasa untuk memerintah kepada manusia dan mereka berkuasa untuk membuat undang-undang untuk manusia;

    2. Demokrasi menyerahkan kuasa untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang manusia kepada manusia yang mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada manusia,;

    3. Demokrasi mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana undang-undang demokrasi ini ditaati dan dipatuhi manusia;

    4. Demokrasi melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia;

    5. Demokrasi melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat undang manusia;

    6. Demokrasi melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia;

    7. Demokrasi melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang disembah oleh manusia apabila segala undang-undang demokrasi ditaati dan dipatuhi oleh manusia;

    8. Demokrasi menjadikan manusia sebagai para hamba yang menghamba abdikan diri mereka kepada Tuhan-tuhan Manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang manusia;

    9. Demokrasi menjadikan manusia sebagai para penyembah yang menyembah Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka mentaati dan mematuhi segala undang-undang demokrasi ciptaan manusia.

    C. UMNO DAN PAS YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH KAFIR, ZALIM DAN FASIK KERANA :

    1. Para pemimpin UMNO dan PAS yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA atau TAGHUT yang kafir, zalim dan fasik kerana :

    a) Mereka adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat yang berhak untuk memerintah ke atas manusia;

    b) Mereka adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat yang berhak untuk membuat undang-undang;

    c) Mereka adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat yang berhak untuk menguat kuasakan undang-undang demokrasi ciptaan manusia ke atas manusia, yang bererti mereka telah menghamba abdikan manusia kepada kekuasaan mereka;

    d) Mereka adalah orang-orang yang disembah sebagai Tuhan-tuhan yang layak disembah oleh manusia kerana segala undang-undang yang dibuat oleh mereka itu adalah ditaati dan dipatuhi oleh manusia.

    2. Para pengikut UMNO dan PAS yang MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI, yang mentaati segala undang-undang demokrasi dan yang menyetujui dan meredhainya, adalah orang-orang kafir, zalim dan fasik kerana :

    a) Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka menyerahkan kuasa dan hak kepada ahli-ahli Parlimen dan Dun ini untuk berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas manusia;

    b) Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka menyerahkan kuasa dan hak kepada ahli-ahli Parlimen dan Dun ini untuk membuat segala undang-undang untuk manusia;

    c) Mereka menjadi para hamba kepada Tuhan-tuhan Manusia yang mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia kerana mereka berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

    d) Mereka menyembah manusia sebagai Tuhan-tuhan yang layak disembah kerana mereka mentaati dan mematuhi segala undang-undang demokrasi yang dibuat oleh Tuhan-tuhan Manusia;

    e) Mereka beriman dengan agama demokrasi dan Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka menyetujui dan meredhai sistem politik demokrasi.

    Sekian, terima kasih.

    Paiso Awang Zari


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: