Pakatan Rakyat hanyalah Pakatan Rasuah

Dalam masa 18 bulan berkuasa dalam lima negeri, taring sebenar Pakatan Rakyat (PR) benar benar menyerlah. Mereka hanyalah politikus yang mementingkan diri sendiri dan melakukan salah guna kuasa berusaha untuk mengaut seberapa banyak ‘keuntungan dan harta’, dalam tempoh masa terdekat.

1. MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyalah guna sumber GLC negeri (Kumpulan Perangsang) bagi Korban Aidil Adha diluar Selangor (Bandar Tun Razak)

2. Exco PR Perak Osman Jailu dan Jamaluddin Radzi dituduh dalam Mahkamah kerana rasuah

3. Setiausaha Politik Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ean Yong menjadi saksi dalam siasatan salah guna kuasa dan wang peruntukan DUN/Parlimen oleh wakil rakyat DAP di Selangor

4. MB Kelantan Nik Aziz memberikan kroni konsessi balak dan melantik menantu sendiri sebagai CEO PMBK

Ini belum kira salah laku politikus PR sepanjang 18 bulan ini. Ini termasuk:

1. Dakwaan Pesuruhjaya PAS mengelapkan peruntukan PRK Permatang Pauh Ogos 2008

2. Exco Kerajaan PR Selangor Elizabeth Wong yang mengaku melakukan seks diluar nikah dan gambar bogelnya disebar luas. Muslimat PAS yang kunun kunun berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ pula secara terbuka memberi sokongan kepada Eli Wong. Ada juga yang mempercayai kes ini merupakan skandal konspirasi dalam PKR.

3. Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ronnie Liu yang cuba menghalang siasatan penuh keatas kes kematian mengejut Teoh Beng Hock

4. Wakil rakyat DAP Selangor yang dikatakan terlibat dengan pengamal maksiat dan kongsi gelap

5. PAS yang mengaku berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ tergamak mementingkan kegiatan maksiat dan minoriti kafir dari hukum Allah s.w.t.

6. Pengerusi DAP Karpal Singh biadap ingin mengheret DYMM Paduka Seri Sultan Perak ke Mahkamah dan ini wajar disifatkan sebagai ‘menghasut’

Tidak pernah dalam sejarah demokrasi Raja Berperlembangaan ala Westminster mana mana pihak yang dipilih untuk memerintah menjarah dan melakukan sebegitu banyak salah laku dan guna kuasa dalam tempoh sebegitu singkat!

 

 

Published in: on October 9, 2009 at 15:41  Comments (15)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/10/09/pakatan-rakyat-hanyalah-pakatan-rasuah/trackback/

RSS feed for comments on this post.

15 CommentsLeave a comment

  1. bila dah namanya politik

  2. PAS ini memang kumpulan manusia yg pentingkan tembolok sendiri ja!

    Sepupu aku keje satu co jual motorkar import. Semasa Hadi Boroi berjaya rampas Terengganu, minngu tu jugak sepupu aku (GM co dia) pergi KT & bawak balik berpuluh order Pajero V6 dan Merc mata doraemon. ANtaranya, oreder dari Hadi Boroi sendiri.

    Hari tu aku tengok Awani “In Frame”, panggil Dr Zulkefly (PAS) & Tony Pua (DAP) bincang pasal hubungan PAS-DAP. Macam sial!

    Bila soal Hudud dibangkitkan, mula mengelak. Habis habis, PAS kata mereka kena ikut suara majoriti!

    Haram jadah kalau ikut majoriti, sampai kiamat pun tak boleh laksana Hudud. Kalau alasan ikut majoriti, UMNO tak boleh laksana pun sebab yg sama juga!

    So apa beza UMNO dgn PAS????

    At least UMNO tak janji masuk syurga, tak kata “Tuhan pun mencarut” dan tunjuk anu kat anak dara! UMNO juga tak janji “Akan laksana Hudud sebelum fajar menyinsing (kalau rampas Terengganu)!!!”

    Oh ya. UMNO tak mungkin setuju ‘Allah’ digunakan dlm injil & gereja!

    Itu bezanya!

  3. I am certain the manifold corruption and misuse of empowerment of the representatives from Pakatan Rasuah you mentioned are clear manifestation of calling the kettle black. Such become of “loose” people when they are find themselves lost in power and greed. But I am sad for my Muslim brothers in PAS who seemed to have forgotten the severity of committing the sins of back biting, fabrication and disinformation under the pretext of advancing the cause of so-called Islam ala Pakatan Rasuah which are causing immense misery as well as disastrous and traitorous effect on the UMMAH.

    The senile Tok Guru, unfortunately grossly blinded by the tutelage of the still free sinner of abnormal sex, can’t see the trees from the forest. This sinner has just returned from US armed with more funding and schemes of “greater freedom and liberty” to ultimately mislead Muslims worldwide. We just have to laugh at the bragging in the many blogs by the sinner’s Non Muslim supporters about his “grand” return after audience with the US Administration. PAS continues to be blinded by the treachery of the sinner because of their craze for power, dreaming foolishly that they could make a significant progress in the interest of the UMMAH by forging a binding relationship with the DAP.

    PAS leadership is aware that “There is no compulsion in Religion”; as such the proclamation by PAS and DAP in Selangor that all is well and good in Pakatan Selangor is but a time bomb. It seems unbelieving see and hear Tok Guru bravely and publicly say “no problem in formalizing the Pakatan into a legalized entity. Who are PAS, PKR and DAP kidding about such formalization while their echelon continue endeavoring the country into chaos and anarchy with conspiracies of falsification, abuse of empowerment, corruption, cronyism, greed, propagation of vices, association with the Underworld and a host of other unhealthy and damned activities, the worse of all being tainting the purity of our sacred religion and misleading the UMMAH?

  4. Kenapa UMNO pilih Isa III

    Kesetian ibu-bapa aku kepada UMNO hancur berkecai bila Isa dipilih menjadi calon PRK N31 Bagan Pinang walaupun beliau didapati bersalah kerana rasuah.Adakah UMNO ketandusan calon yang berwibawa dan bersih? Berilah peluang kepada pelapis untuk menerajui UMNO.

    Pemilihan Isa bermakna UMNO merestui PRK yang paling kotor dalam sejarah.Penipuan, rasuah dalam bentuk wang atau
    bukan wang, sogokan akan menjadi modal UMNO untuk menang kali ini.

    Sifat jijik UMNO ini sudah sebati sejiwa sukar untuk dikikis bukan lagi bersifat rakyat.

    UMNO tidak perlu PAS, DAP atau PKR untuk menamatkan usianya. UMNO akan mati berangan.UMNO dah tenat.

    Ibu- bapa aku dulu lantang bersuara memperjuangkan UMNO, tapi sekarang membisu kelu menunggu matinya UMNO.

    Aku merayu kepada penduduk Bagan Pinang, demi masa depan UMNO,hanya kekalahan dapat mengembalikan UMNO ke landasan yang betul.

    Pastikan UMNO kalah di Bagan Pinang.

    • Ini lah jenis yang menjahamkan Melayu.

      Konon nya hendak menegakkan UMNO tapi minta UMNO di kalahkan.

      Dia tak ambil pedoman pun dari emak bapak nya yang, namun meringkut dengan rasa tak setuju, tapi diam sahaja, tak minta UMNO di kalahkan.

      Nyata lah ini bukan anak bapak. Atau emak.

      Aatu dia ahli PR dan dia reka sahaja cerita emak bapak dia UMNO dah putus asa konon nya.

      • Sdr nono

        Setuju dengan saudara. Membaca siMudz berhujah buat aku rasa mual dan nak muntah. Dia ingat kita ni bodoh.

        Mak bapak dia tak sokong UMNO pun tak rugi.

        mohamed

    • Budak ni kat semua blog dia kasi paste ! Dasar cyberbadut Pakatan Rasuah dah takde idea . No Quality laa .. bodoh macam lembu jee

  5. Salam BD,

    Bagi tanah 999 tahun dikira rasuah tak?

    Mungkin tidak dipanggil rasuah, tetapi dipanggil sama rasa sama rata kot?

    Ya ke sama rata? Ke berbonggol-bonggol? Atau senget sebelah? Kalau adil kita tak kisah. Yang kita kisah, yang senget sebelah macam ni:
    Pas tak serupa bikin.

    http://kembarapolitik.blogspot.com/2008/09/isu-pemberian-tanah-kerajaan-boneka-dap.html

    Pas tak serupa bikin.

    • Aku cukup hangat Nizar sial ni jadi barua DAPigs bagi tanah pada Cina yg satu masa dulu sokong Pengganas Kominis!

      Sial betul!

      ATM & pesara ATM/bekas perajurit/polis harus ambil iktibar mengenai Fuckatan Riot ni. Org yg gadai nyawa utk agama,bangsa&tanahair tak langsung dipeduli, jauh sekali dihargai. Tapi pengganas kominis ditatang!

  6. A friend of mine told me recently that PKNS had to spend RM800,000 for the MB’s majlis aidilfitri!

  7. Satu perkara yg tak boleh lupa ialah bila malaun dari DAPigs menyalak “Kenapa hanya adun cina saje yg kena siasat???” , huh Sungguh “Malaysians” kenyataan ADUN racist DAPigs ini !

    Dan yg paling menarik sekali yg dilaungkan oleh DAPigs ialah nak siasat rasuah adun DAP kena lepas waktu keje , soal siasat tak boleh lama-lama , soal siasat nak layanan first class macam kat hotel 5 star ! Lawak betul DAPigs ni yg kononnya juara anti rasuah tapi begitu hipokrit.

    Penyokong DAPigs pula sentiasa termakan anti Rasuah yg dilaungkan oleh pemimpin DAPigs , tapi bila nak siasat rasuah mengenai DAPigs tak boleh pulak ! Dan SPRM terima pelbagai tuduhan dan fitnah pulak .. Penyokong DAPigs hanya bodoh seperti lembu sahaja !

    • DAPigs memang kepala segala perasuah!

      Antara tindakan awal LGE ialah naikan elaun cikgu Kafa. Padahal DAPigs ni sebenarnya anti Melayu & anti Islam!

      Walaupun DAPigs boleh rationalise kunun kunun mmg keperhatian atas nasib guru Kafa, namun ini tidak lain dari RASUAH POLITIK!!!!

      Org Melayu jgn termakan dgn RASUAH POLITIK DAPigs!!!!

      Sejak bila DAPigs peduli soal Melayu & Islam?????

  8. […] the open between PR Leaders, visibily DAP and PAS. The rakyat is also getting restless with all the PR’s wrongdoings starting to be uncovered, now they have assume power and ‘tasted […]

  9. […] Pakatan Rakyat kerana begitu banyak peluang perniagaan boleh dijana dari pembangunan Serendah ini. Pemimpin Pakatan Rakyat yang telah dibuktikan mula mengamalkan rasuahte, walaupun baru berkuasa kurang dari 18 bulan memang menantikan peluang ini, terutama Pemerintah […]

  10. […] people believed that Tee is just a small fry in the web of corrupt practices amongst Pakatan Rakyat leaders in Selangor, now dubbed ‘Pakatan Rasua…. So many believed that the expulsion of Tee is just a cover up. The bigger fish is DAP State Exco […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: