Polis wajar siasat Anwar mengenai anak Shamsidar

Keluarga bahagia Azmin Ali - Shamsidar

Semenjak kebelakangan ini, timbul beberapa penulisan mengenai anak bungsu pasangan Azmin Ali-Shamsidar Mohd Taharim merupakan benih Mantan-Banduan-Salahguna-Kuasa Anwar “Mat King Leather” Ibrahim. Anwar telah dikatakan mengarahkan Azmin untuk ‘menipu’ mengenai sampel darah anak bungsu Shamsidar, apabila diperintah oleh Mahkamah.

Dalam perbicaraan kes salahguna-kuasa sepuluh tahun lampau, surat Ummi Halfida Ali  dan kenyataan dalam buku Khalid Jafri “50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Layak Menjadi PM” mengenai anak bungsu Shamsidar merupakan benih dari Anwar dan bukan suaminya Azmin, menjadi bahan bukti dalam Mahkamah. Oleh demikian, Mahkamah telah mengarahkan siasatan DNA keatas kanak kanak tersebut.

Walaupun DNA telah membuktikan sebaliknya, cara sampel darah kanak kanak tersebut diambil adalah diragui. Dipercayai, Azmin telah pergi ke doktor terus dengan membawa anak tersebut dengan tujuan mengambil sampel darah tanpa melalui Polis (yang sepatutnya memantau proses ini). Polis gagal mengesahkan bahawa sampel darah yang diambil ialah dari anak yang didakwa sebagai dari hubungan Anwar-Shamisdar. Pegawai Penyiasat Kanan kes tersebut SAC 1 Musa Hassan (kini IGP) telah memberi keterangan mengenai ini yang dianggap meragukan itu dalam Mahkamah. Ada kemungkinan Azmin telah ber’pakat’ dengan doktor yang mengambil sampel darah kerana samada doktor itu sedar sampel darah yang diambil itu merupakan anak yang betul itu juga diragui.

Sekiranya ini dakwaan mengenai anak bungsu Shamsidar ini benar, maka pihak Polis wajar sekali lagi meminta, (kemungkinan melalui proses Mahkamah) agar Azmin mengulangi siasatan DNA bagi kanak kanak tersebut. Ini kerana kali ini doktor yang membuat siasatan itu mesti menentukan sampel darah diambil sendiri (bukan sebagaimana siasatan DNA lepas dimana Azmin datang kepada doktor yang menyiasat dan membawa anak tersebut terus tanpa melalui Polis) dan diperhatikan saksi pendakwaan dan/atau pihak Mahkamah.

Ini amat penting untuk menentukan Anwar tidak berbohong (manipulasikan bahan keterangan kes Mahkamah – dengan kerjasama Azmin Ali) semasa perbicaraan kerana isu ‘Anak Shamsidar ialah benih Anwar’ merupakan bahan penting dalam kes tersebut, yang bermula apabila Azmin membuat laporan Polis mengenai buku Khalid Jaffri “50 Dalil” tersebut. Ini juga amat penting sebagai rujukan dalam kes sumbang seks-liwat kedua yang Anwar “Mat King Leather” Ibrahim bakal harungi yang perbicaraan dijangka bermula 25 Januari ini.

Untuk rekod, Ketua-Pembangkang-tanpa-keahlian-parti Anwar “Drama King” Ibrahim dijatuhkan hukuman 6 tahun penjara kerana salahguna kuasa mengarahkan Cawangan Khas Polis DiRaja Malaysia ‘mengunakan kekerasan’ untuk mendapatkan penafian (retraction) Umi Halfida berkenaan surat beliau kepada Perdana Menteri ketika itu Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai salahlaku seksual Anwar, termasuk perbuatan bersekedudukan dengan isteri Azmin Ali, Shamsidar Mohd. Taharim sehingga melahirkan seorang bayi perempuan. Hukuman ini telah dirayu sehingga Mahkamah Persekutuan dimana Anwar gagal untuk membebaskan diri. Hari ini, Anwar ialah dan masih lagi seorang mantan banduan kes jenayah.

*Dikemaskini 355pm

Advertisements
Published in: on December 30, 2009 at 00:29  Comments (44)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/12/30/polis-wajar-siasat-anwar-mengenai-anak-shamsidar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

44 CommentsLeave a comment

  1. Polis tidak boleh bertindak jika tiada laporan polis yg dibuat oleh rakyat!
    Jadi jika ada sesiapa yg mempunyai maklumat mengenai salahlaku ini silalah buat laporan polis supaya siasatan yg baru boleh diambil.
    Kalau dilihat dpd bentuk wajah Affifa tu memanglah dia sangat berlainan dpd kedua2 kakaknya!
    Kesan tompok2 air mani Anwar dan Shamsidar pada tilam di Tivoli Villa dulu apa cerita?

    • Kami ingin membawa perhatian pengguna bloggosfera agar ianya menjadi perhatian kepentingan awam (public interest) dan mendesak agar siasatan bermula.

      Sekiranya benar, maka Anwar dan Azmin wajar diseret ke Mahkamah kerana berbohong dalam perbicaraan.

      DNA merupakan bukti lebih baik menentukan samada Afifa benih Anwar atau tidak berbanding dengan raut muka dan perbandingan dengan adik beradik lain.

      Kes tilam dari Tivoli Villa dengan 13 tompok air mani itu Mahkamah sendri tentukan bahawa ianya bukan bukti relevan dalam perbicaraan. Namun begitu, Polis dan Jabatan Kimia (dengan laporan lengkap) lagi yakin tilam itu membuktikan Anwar mengadakan hubungan seks dengan pelbagai wanita dan lelaki.

      • “Kami ingin membawa perhatian pengguna bloggosfera agar ianya menjadi perhatian kepentingan awam (public interest) dan mendesak agar siasatan bermula”

        kepentingan awam ke kepentingan Biggum punya goodfriend, goodfather , paymaster ke or parti yang menaja Biggum

  2. enath apa nak jadi dengan korang ni

  3. *Komen dibuang

    Pengguna ini sudah hilang kelayakan berkongsi pendapat dalam blog ini

  4. Big Dog,

    Ini sudah jadi kes lain. Tilam itu tidak dibawa masuk lagi setelah Pendakwa mengubahkan isi tuduhan terhadap Anwar. Tetapi hal itu tidak ada kena mengena dengan perbuatan menipu DNA ini. Ini kes yang tersendiri. Jika benar maka Azmin, Anwar, Doktor klinik dan mungkin Syamsidar juga boleh dipenjarakan sekali lagi.

    Ini adalah kes ‘tampering with evidence’ atau menipu bahan bukti siasatan jenayah dan ‘obstructing justice’ atau ‘mengganggu perjalanan mahkamah’. Keduanya adalah kesalahan jenayah yang besar.

    Untuk memudahkan Polis mulakan semula siasatan kes ini, satu Laporan Polis adalah sangat perlu. Di sini orang yang pro Anwar atau anti Anwar boleh membantu.

    Bagi yang pro Anwar, boleh buat Laporan Polis bahawa Anwar telah di fitnah sekali lagi dan Polis harus menyiasati tuduhan ini untuk menjaga nama baik Anwar. (Ini sama dengan keadaan bila Azmin dan Faiz membuat Laporan Polis berkenaan buku 50 Dalil – akhir sekali Anwar tersangkut).

    Bagi yang Anti Anwar pula, boleh buat Laporan Polis bahawa Anwar telah melakukan jenayah menipu Polis pada 1998. Laporan itu boleh dibuat berasaskan Blog BigDog, Unspinner, AIDC dsbnya.

    Tetapi ikut undang2 – Polis tidak perlu tunggu sesiapa pun membuat Laporan baru. Sebab ini adalah lanjutan siasatan daripada kes lama. Polis boleh semak semula fail 1998 dan membuka balik siasatan kes itu untuk memastikan jika benar Azmin dan Anwar telah memalsukan DNA Afifah.

    Dan penyelesaian nya tersangat mudah. DNA Syamsidar, Azmin, Anwar dan seorang anak perempuan Syamsidar memang sudah ada dalam rekod Polis (daripada siatan 1998). Yang perlu sekarang hanya sampel darah Afifah untuk ujian DNA.

    Sebenarnya saya hairan juga kenapa Polis masih tidak menutup kes ini dengan kemas dan rapat. Terdapat terlalu banyak fakta kes yang tidak disiasat dan didedahkan dengan sempurna. Penipuan DNA Afifah hanya satu contoh.

    Sejak Anwar jadi Setiausaha Parlimen (1983?) Polis tahu dia gemar seks luar tabii. Ayahnya Pak Ibrahim juga terlibat dalam seks luar tabii dan Polis tahu saksi yang boleh sahkan perilaku ayah Anwar. Dan sekarang anak Anwar sendiri Ehsan yang baru kahwin, juga dikenali sebagai bisexual.

    Para ulamak perlu kaji kenapa keluarga Anwar dilaknat Allah dengan sebegini teruk sekali.

    • Sudahlah tu Laksamana. Islam tak mengajar memfitnah. Kalau pun Anwar bersalah biar Allah saja yang menghukum. Tak perlu kita panjangkan cerita. Banyak lagi benda berfaedah untuk diketengahkan..

      • Nosihat (bunyi musti cam Anwar Al Jubs!) kpd Anwar Al Jubs, sama mcm kpd RPK gak:

        BERANI KRN BENAR!

        Buat ja lah ujian DNA sekali lagi. Apa susah????

        Kalau betul Afifa tu anak Azmin & Shamsidar, apa Anwar Al Jubs nak takut!

        Hahahahahahhahahahahahahahaaaa

      • kalau pasai anwar tak payah bising2…bukan apa bro..dia inilah yang buat puak2 pembangkang besar kepala…isu masjid..isu kuil dan macam2 lain…silap2 raja pun kita takada satu hari nanti..fikir sikit bro

  5. Anwar menampilkan diri sebagai orang yg warak. tapi sebenarnya dia berjiwa setan.
    dia tak boleh control nafsu. Bila ah tak boleh control nafsu, janganlah ngaku alim. jangan rosakkan nama baik Islam.

  6. Menuduh orang-orang yang bersih dengan tohmahan-tohmahan, terutama tohmahan-tohmahan yang besar seperti berzina, liwat dan membunuh merupakan satu perbuatan yang diharamkan secara tegas oleh Islam. Bahkan ia termasuk dalam dosa-dosa besar yang boleh mendatangkan kemurkaan Allah dan azab-Nya.

    Sebabnya, tohmahan-tohmahan seperti itu berupaya untuk menyerang kemuliaan diri orang-orang yang beriman sama ada lelaki atau perempuan. Ianya juga boleh menyebabkan orang ramai berburuk sangka terhadapnya… Perkara sedemikian juga menyebabkan tersebarnya kejahatan di kalangan orang-orang yang beriman. Oleh itu, al-Quran mengecam keras perilaku seperti ini dan mengancam para pendusta yang melakukannya dengan seksaan di dunia dan di akhirat. Firman Allah s.w.t.: “Dan orang-orang yang menyakiti orang-orang yang mukmin dan mukminat tanpa kesalahan yang mereka lakukan, maka sesungguhnya mereka telah memikul kebohongan dan dosa yang nyata.” (Surah al-Ahzab 33:58)

    • sory bro mecelah…gua rasa tak elok guna suci AL-QURAN utk backing seseorang sebabnye puak2 DAP akan gunakan apa yg ayat awak tulis tu…kita lihat macamamna anwar tipu (AWAK) rakyat pada 10 tahun lepas…fikir sikit bro..minta maaf kalau terasa

    • ini bukan fitnah atau tohmahan.
      memang dia kaki liwat.

  7. Allah s.w.t. juga berfirman: “Sesungguhnya orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik yang lengah (iaitu tidak pernah terlintas untuk melakukan perbuatan yang keji) lagi beriman (dengan tuduhan zina), mereka terkena laknat di dunia dan di akhirat dan bagi mereka azab yang besar. Pada hari (ketika) lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan. Di hari itu, Allah akan memberi mereka balasan yang setimpal menurut semestinya dan tahulah mereka bahawa Allah lah yang Benar, lagi yang menjelaskan (segala sesuatu menurut hakikat yang sebenarnya).” (Surah an-Nur 24: 23-25)

  8. Jika Anwar tak salah, apa susah..buktikan sahaja perkara ini ‘fitnah’. Tak perlu tunggu polis siasat. Buat sahaja DNA test Afifa secara terbuka depan orang ramai. Lagipun dia bukan percaya polis, mahkamah etc..

    Semua orang nak tahu lebih-lebih lagi orang terdekat. Wan Azizah pun mesti nak tahu. Azmin Ali takkan tak nak tahu. Lagi Nurul Izzah adik-beradik nak tahu juga. Adik-beradik Afifa yang lain tak nak tahu?

    Kesimpulannya, fitnah boleh dielak dengan cara membuktikan sebaliknya. Jika tidak, faham-faham jelah..

    • Kalau macam tu saya pun boleh fitnah Noor Faiza anak BigDog ke?Jika Noor Faiza tak salah, apa susah..buktikan sahaja perkara ini ‘fitnah’. Tak perlu tunggu polis siasat.Suruh saja Big Dog dan isteri buat DNA test secara terbuka depan orang ramai.

      Atau Cik Noor Faiza sendiri buat DNA test, adik beradik Noor Faiza pun nak tau betul ke you ni darah daging dia.

      • Tak payah kaget!

        BUAT BALIK UJIAN DNA TU!

        panggil lah sesiapa nak pantau keseluruhan proses dari amik darah sampai buat ujian, sampai kerani taip repot tu pun perhatikan jugak!

        Panggil lah Gobind ke, Sivarasa ke, pemerhati PBB ke, amnesty international ke, WWF ke, patologis Mamasan dari Siam tu (Dr Porntip ke hapa ke namanya!). Nak panggil alcoholic anonymous & wakil parti likud Israel pun, silakan!!!!

        APA TAKUT????

        BUAT JE LA UJIAN DNA TU BALIK SEMULA!

        BERANI KRN BENAR!!!!

        Amacam, ada berani tak?????

      • kemek kemek

        Apa bayangan yang ada, bahawa Noor Faiza anak BigDog hah??

        Oleh kerana sungguh sungguh nak bela anwar, terpeliok pulak si kemek ni.

        Baru saja beria-ia berfirman, dah nak fitnah orang.

        Prasangka tentang Afifa muncul sebab paras rupanya berbeza dengan kakak perempuannya yang lain.

        Manusia konon konon nak tipu masyarakat tetapi dia lupa bahawa lambat laun, kebenaran akan timbul juga.

        Orang kata sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh (kedebub) ketanah juga.

      • Ini kes berprofail tinggilah,bro..mmg kes dia ini meragukan..spt juga kes dia dgn saiful tu..jika betul dia tak melakukan amalan terkutuk sebahagian umat nabi Lut a.s. tu, dia sepatutnya jgn berhelah dgn pelbagai drama kelas 3 untuk melambat2kan perjalanan kes. Apa yg sepatutnya beliau perlu lakukan ialah dgn menyegerakan penyelesaian kes ini agar “nama baik” beliau dpt dibuktikan. Kenapa perkara sebaliknya brlaku? Bersumpah laknat pun tak berani!! Apeke jadahnya ni! Kalo nak temberang pun, pandang2 lar..ingat semua orang “kayu” ke!!

  9. Saya bukan de facto leader parti yang mempunyai sebegitu ramai pengikut yang tentunya terpalit dengan kerja kotor ketua saya. Sudah tentu beban membuktikan terletak di bahu Anwar dan sekutunya yang kononnya kena fitnah tak habis-habis.

    Kalau setakat saya difitnah, insyallah Malaysia tak terjejas masih aman damai tak kan ada demonstasi jalanan menghuru-harakan negara!

    • Firman Allah s.w.t.: “Dan orang-orang yang menyakiti orang-orang yang mukmin dan mukminat tanpa kesalahan yang mereka lakukan, maka sesungguhnya mereka telah memikul kebohongan dan dosa yang nyata.” (Surah al-Ahzab 33:58)

      tak kira defacto leader ke, cik noor faiza ke …hukumnya sama

      • tlg jgn persenda ayat2 Quran.Saya fikir anda tidak tahu apa yg anda katakan. Tlg jgn nk brlagak pandai agama jika kokok hanya berserai2, bontot penuh berseluparan tahi.

  10. Walaupun DNA telah membuktikan sebaliknya, cara sampel darah kanak kanak tersebut diambil adalah diragui.DIPERCAYAI, Azmin telah pergi ke doktor terus dengan membawa anak tersebut dengan tujuan mengambil sampel darah tanpa melalui Polis (yang sepatutnya memantau proses ini). Polis gagal mengesahkan bahawa sampel darah yang diambil ialah dari anak yang didakwa sebagai dari hubungan Anwar-Shamisdar. Pegawai Penyiasat Kanan kes tersebut SAC 1 Musa Hassan (kini IGP) telah memberi keterangan mengenai ini yang dianggap meragukan itu dalam Mahkamah. ADA KEMUNGKINAN Azmin telah ber’pakat’ dengan doktor yang mengambil sampel darah kerana samada doktor itu sedar sampel darah yang diambil itu merupakan anak yang betul itu juga diragui.

    DIPERCAYAI, ADA KEMUNGKINAN….. ni semua ayat ayat safe ayat ayat penakut…APA TAKUT????

    BUANG SEMUA PERKATAAN-PERKATAAN TERSEBUT!

    BERANI KRN BENAR!!!!

    • DIPERCAYAI, ADA KEMUNGKINAN….. ni semua ayat ayat safe ayat ayat penakut…APA TAKUT????

      BUANG SEMUA PERKATAAN-PERKATAAN TERSEBUT!

      Apalah KEMEK ni.dah tentu orang tengah syak.tentula pakai kemungkinan,dipercayai sume tu.so,nk bukti kn ape yg org syak tu salah(mcm yg Kemek pertahankn tu)pegi jela buat test,buktikan kebenaran.abis cite..fikir dlu sblm tlis.jgn tunjkkan sangat BM kau time SPM dlu lingkup.malu kt orang…yang salah memfitnah,tp xsalah kalau mengesyaki.

      BERANI KRN BENAR!!!!

  11. Soalnya sekarang, de facto leader tu ada berani ke? Cepat buktikan kesucian Anwar.

    • Saya pun nak cepat cepat check kesucian cik noor faiza apa macam?
      Pelik betul manusia ni polis pun tak kisah, mahkamah apa lagi tapi you yang tergesa gesa nak tau. Kenapa yea.. adakah saudari juga anak de facto leader tu yang risau kalau ada adik baru yang akan mengurangkan portion pembahagian harta nanti……

      • kemek, kemek..mmg sesuai lar nama ko kemek..otak mmg bingai tahap cipai..alif pun sangka batang kelapa..mmg bingai!

  12. Hoi kemek bingai, kau nak kona apa pulak ni, anwar adalah ahli parlimen dan ketua pembangkang, untuk mengelakkan fitnah baik buat je ujian DNA, kalau tak salah kenapa nak takut?

    Ni aku tengok kau pulak menggelanah dan menuduh orang lain, eh typicval anwar la kau ni kemek? Apa kau ni anwar ke? He he he

    BERANI KERANA BENAR, jangan nak guna ayat suci dan menghalalkan yang haram pulak, jangan jadi setan macam N.ajis si tua kutuk hina tu, demi wang agam pun dia sanggup lacurkan!

    Jenis kau ni pulak demia anwar maka ayah kau sanggup kau korbankan, betul tak?

    He he he, kebenaran memang pahit untuk ditelan kan?

    • gua sokong lu depa nieee kalau anwar buat tak pe sama ngan tok guru tu…cuba orang UMNO buat mesti jadi haram punya….kuang…kuang..kuang….

  13. Betul tu am Kemek ni pun satu hal juga!
    Kalau dia berhujah di mahkamah sudah tentu dia dihentikan hujahnya kerana tak releven!
    Kita sedang pertikaikan kes Anwar aljuburi. Apa kena mengena dgn Cik Noor Faiza pulak? Bodoh sangat la tu!
    Anwar aljuburi ni patut disiasat sebab dia nak jadi PM M’sia. Tak kanlah orang Melayu Muslim boleh terima seorang yg tidak bermoral utk jadi PM!
    Masih ingatkah dgn 13 tompok air mani di atas sebuah tilam di Tivoli Villa dulu? Dah jelaskan Anwar dan Shamsidar adalah sepasang kekasih!

    • Sdr Yusof,

      Saudara tulis, “Kalau dia berhujah di mahkamah sudah tentu dia dihentikan hujahnya kerana tak releven!” memang tepat. Saya rasa kemek ni memang “kemek”

      mohamed

  14. parpu basi ni mb lanun kena tahan kat san francisco apa ceta ,tak mau tulis ka ataupun takut takde fukus kahkahkahkah.

  15. Apa la nak menyusahkan orang, sangka baik saja la. Kerja manusia dah dibuat ikut kemampuan, biarkan Allah buat kerjaNya pula. Big dog pula apa hang buat kat yayasan kepimpinan perdana, kesian aku kat orang tua tu, bila balaci2 termakin fitnah dia, dan terus memanjangkan lagi, saham dia bertambah. Dah la dia cakap dia tgh counting berapa lama lagi dia tinggal kat dunia ni.

  16. Dear brothers and sisters,

    Why after so many years , you bring up this supposedly ‘ new’ conspiracy. Are you really genuine about your intentions or just one to ‘shame’ Anwar and Azmin. But do you know something, you are dragging the girl into this messy and ugly debate. My daughter is this girl classmate in school and I have heard my daughter mention her name as a friend. I really do not wish this on someone so young. Can we please stop dragging this girl name and spare her ‘hardship’. At least, I hope those who have daughters will share the same sentiments as me. But I am also sure a few will not agree and instead ‘launch’ into me. Either way God bless

    p/s I have not mentioned this debate to my daughter , as I believe on certain things ,they should be ‘sheltered’.

    • tulis dlm bahasa melayulah bro..baru syok nak baca

    • Harry

      You know what most cultures believe – that the sons pay for their fathers’ sins.

      While the gist of this article is not meant to hurt or torture the girl, the truth needs to be told.

      Anwar is still accusing all and sundry of a lot of things. He still denies Saiful’s charge and REFUSED to take the oath as Saiful has done.

      People are still confused where anwar is concerned. He has claimed many things that are proven to be false.

      He is perceived to be a traitor to his race, religion and his nation. And that is why it is important to know the TRUTH.

      Even though this girl might suffer, I personally think she should also KNOW the truth.

  17. Dear Harry,
    We do not bring this up to humiliate Afifa. Its just that we would like to know for sure who is her real biological father.
    For Muslims if Azmin is not the father then he cannot officiate in marrying Afifa.
    Once and for all let’s clear up this mess.
    Berani kerana benar, takut kerana salah!

    • Dear Mohd Yusof,

      My concern is nothing more than the girl. Again God bless and have a great year ahead.

  18. Kepada Afifa yang tidak bersalah,

    Sekiranya Afifa terbaca komen ini, maka terimalah nasihat ini. Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri. Tiba masanya tentu Afifa tidak dapat lari lagi daripada mengetahui siapa papa sebenar Afifa.

    Ambillah masa untuk memikirkan langkah terbaik yang perlu dilakukan. Itu sahaja nasihat ikhlas dari saya.

  19. lawak akhir tahun… waka ka ka ka

  20. kesian anwar…

    SUDAH JATUH DI TIMPA TANGGA… huhu…
    nasib tangga kayu..kalo besi..pengsan kawann…tak sempat merasa jd perdana menteri…

  21. […] Many reasons attributable to this. First of all, Azmin is a long time Anwar aide. He was once a Special Function Officer to Anwar when the latter was the Education Minister, which was in 1987. He stayed on with Anwar ever since. During the controversial episode of Khalid Jaffri’s “50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM”, Azmin’s wife Shamsidar Taharim was accused to have a very intimate relationship with Anwar where it was rumoured that they had a child together. […]

  22. Salam,

    Saya cuma fikir bila Afifa nak kahwin nanti siapa yang jadi wali.. elok juga cari kebenaran.. kesian dia..

  23. Affiffa demi mnegakan kbenaran buktikan anda anak siapa,tak kan nk kawin lari tanpe wali? klu berwali pun yg mana satu wali pun belum pasti, buktikan cepat


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: