SSS: Nazri Aziz khianati Melayu, Artikel 153 dan Akta Pendidikan 1996

Nazri Aziz: Mengkhianati Bangsa Melayu dengan menyifatkan 'Perjuangan' sebagai "Bloody Racist"

Menteri DiJabatan Perdana Menteri Dato’ Seri Mohamed Nazri Tan Sri Aziz yang baru baru ini menimbulkan kontroversi dengan kenyataan “BTN rasis”, “Tun Dr. Mahathir ‘Bapak Rasis'” dan “Teksi macam tandas awam”, yang telah menimbulkan begitu banyak kemarahan dan reaksi negatif, kini meneruskan ‘keceluparan’ beliau. Kali ini, beliau menolak usaha ‘Satu Sekolah untuk Semua’ (SSS).

Laporan The Sun:

Nazri against single stream school system

 
Kong See Hoh

Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz says he is against the proposal for single stream school system as “we cannot force other (non-Malay) races to sacrifice their characteristics and become Malays (Malaynised)”.What is more, he said, the 1Malaysia concept allows the non-Malays to use and preserve their languages.

“What we want is a united people and country, not forcing all races to become Malays (Malaynised).“Malaysia is a multi-ethnic country where the various races enjoy the right to learn their own languages. Multi-culture and multi-lingual are the strong points of Malaysia, something which cannot be denied,” he added.

“Chinese and Tamil primary schools can continue to to exist, as long as these schools teach Bahasa Malaysia as it is the national language with which (Malaysians of) various races communicate and interact with one another to promote unity.”

Nazri, who is currently overseas, told Sin Chew Daily that Chinese and Tamil schools are not meant for only the Chinese and Indians respectively, the Malays can also enter these schools.

Malay parents should encourage their children to study in Chinese schools to learn an additional language, he said.

“To acquire another language, be it Chinese, Tamil, Arabic, Japanese etc is to gain an advantage.

“I am now in Chengdu, China, and because I don’t speak Mandarin I feel I am at a disadvantage.

“We should regard language as a subject and there are benefits to gain from learning additional languages. Education should not be racialised.”

On writer/poet Eddin Khoo’s remark that he missed the chance to learn Chinese because his father, historian Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim who raised the ire of many with his single stream school remark recently, was too patriotic, Nazri said such thinking be discarded.

Nazri said the government cannot compel all the races to learn only Bahasa Malaysia, forcing the non-Malays to give up their own languages.

**********

SSS adalah usaha untuk merealisasikan ‘Gagasan 1 Malaysia’ PM Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak untuk semua anak warga Malaysia menerima pelajaran semua peringkat dalam satu sukatan dan bahasa penghantar, sebagai alat untuk memupuk perpaduan, mengelakan prejudis antara etnik dan mengalakan kersefahaman dan kerjasama. Ini kerana dari peringkat awal, kanak kanak didedah dan biasakan dengan hidup dalam masyarakat majmuk dalam satu sistem yang seragam. SSS tidak bermaksud kumpulan etnik tertentu seperti Cina dan India dinafikan peluang untuk mempelajari bahasa ibunda mereka.

Kenyataan Nazri ini tidak melambangkan kedudukan beliau sebagai ahli Majlis Tertinggi UMNO. UMNO sebagai organisasi Melayu berlandaskan nasionalism memperjuangkan kepentingan Melayu. Perjuangan untuk memartabatkan kepentingan orang Melayu merupakan ‘roh’ Perlembagaan Persekutuan, seperti Artikel 152, 153 dan Akta Pendidikan 1996. Sebagai seorang pemimpin peringkat tertinggi UMNO, Nazri sepatutnya mempertahankan dan bukan menyelar usaha SSS.

Jelas Nazri sedang mengkhianati Bangsa Melayu, Artikel 153 dan Akta Pendidikan 1996. Tindakan Nazri kebelakangan ini seolah olah pra-muka agar seorang lagi pemimpin UMNO berpaling tadah dan mengkhianati Melayu dengan menyertai anasir anti Melayu dan Pembangkang, menuruti jejak Dato’ Zaid Ibrahim.

Sebelum ini kami diBigDogDotCom pernah menyiarkan sms antara beliau dan seorang ahli UMNO Bahagian Gelang Patah, yang sebenarnya memaparkan sikap buruk beliau sebagai seorang pemimpin dan memalukan UMNO kerana meangkat orang sebegini.

Maka, kami diBigDogDotCom mengulangi desakan agar:

PM NAJIB MEMECAT NAZRI AZIZ DARI KABINET DAN MAJLIS TERTINGGI UMNO MEMECATKAN KEAHLIAN NAZRI AZIZ!

*Dikemaskini Khamis 31 Jan 2009 0815am

 

Published in: on December 30, 2009 at 18:28  Comments (77)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/12/30/sss-nazri-aziz-khianati-melayu-artikel-153-dan-akta-pendidikan-1996/trackback/

RSS feed for comments on this post.

77 CommentsLeave a comment

  1. Saya sokong 100% supaya si nazri bebal 5000 taxi permit man ini dipecat!

    Wahai DS Najib, awat la dok simpan mamat merapu kasanova tua kutuk ni dalam kabinet lagi? Dia ni bikin kasi malu je…

    Aku rasa Anwar suruh dia buat macam ni la bro, supaya mereka boleh memalukan kaboinet DS Najib! Kesian DS Najib!

    • *Komen dibuang

      Pengunjung ini sudah hilang kelakayakan untuk berkongsi pendapat dalam blog ini

    • Akhbar Sin Chew nampaknya ada muslihat. Dia sengaja meminta pendapat Nazri masa dinegeri Cina. Dia tahu Nazri akan melaungkan kata-kata Najib disekolah Cina yang dilawatinya bahawa sekolah Cina boleh diteruskan. Nazri pun melompat, mengeluarkan pendapatnya melalui hidungnya. Dieksploitasi dan diterbitkan oleh Sin Chew sebagai berita. Sensasi.

      Najib belom buat pendirian yang nyata berkenaan Sekolah Satu Aliran atau Satu Sekolah Untuk Semua (SSS). Dia nampaknya “grand-standing” masa melawat disekolah Cina minggu lalu. Orang politik selalu buat begitu, sebut apa yang pengundi mahu dengar. Tidak semestinya dia sudah membuat keputusan berkenaan SSS.

      Salepas Sekolah Satu Aliran ditimbulkan dan dibincang diParlimen, Timbalan PM dan Menteri Pelajaran Muhyiddin kata boleh teruskan perbincangan itu diluar Parlimen, dilain tempat juga. PM Najib kata SSS boleh dilaksanakan jika rakyat mahukannya. Dia jemput rakyat memberi pendapat dan cadangan kedalam blognya 1Malaysia. Dia belom menyatakan dia sudah melihat atau mendengar semua pendapat dan cadangan yang dikemukakan di1Malaysia dan belom menyatakan dia ada membuat keputusan khas berkenaan SSS. Kalau sudah, kita perlu diberi tahu apa ukuran yang digunakannya bagi mengatakan rakyat tidak mahu SSS. Muhyiddin pun tidak ada buat apa-apa pengumuman resmi berkenaan SSS.

      Sebagai cengkurik, Nazri (kalau tepat laporan dan terjemahan Sin Chew) berkata “he is against the proposal for single stream school system as ‘we cannot force other (non-Malay) races to sacrifice their characteristics and become Malays (Malaynised)’”. Aneh sekali dia mengeluarkan pendapat sabelom Menteri Pelajaran/ Timbalan PM membuat pengumuman. PM pun belom buat pengumuman dengan jelas dan khas berkenaan SSS. Dia melompat sahaja, sebagaimana dia selalu buat dimasa lalu. Pemikirannya kusut, kata-katanya kasar, pendiriannya kurang ajar – Tun Dr Mahathir diikatanya “bapak rasis”.

      Apa yang dikatanya dinegeri Cina tidak masuk akal. Tiada siapa yang mahu memaksa apa-apa. Tiada siapa meminta Kerajaan “to compel all the races to learn only Bahasa Malaysia, forcing the non-Malays to give up their own languages.” Ini nyata dibuktikan dipenulisan penganjur-penganjurnya diblog “Kempen SSS”. FAQs Sheetnya menggunakan bahasa yang senang difaham. Saya sudah baca sepenuhnya. Saya fikir Nazri tidak ada baca dan tidak faham konsep Sekolah Satu Aliran atau SSS itu.

      Konsep itu mengesyorkan semua sekolah menggunakan BM sebagai bahasa pengantar, kurikulum dan syllabus yang sama dengan disekolah kebangsaan. Bahasa Mandarin dan Tamil boleh diajar/ dipelajari sebagai “elective subjects”. Tidak ada so’al paksa langsung. Tidak ada so’al tidak boleh berlajar atau kena “give up other languages”.

      Sedih kita ada Menteri saperti Nazri ini. Najib nampaknya mahu simpan dia. Sedih kita ada PM saperti Najib ini. Naik tocang bangsa lain, tersekongkol bangsa Melayu dibuatnya. Saya setuju supaya kedua-duanya dipecat oleh UMNO.

  2. Atau kita berjuang ‘memecat’ sahaja najib sebagaimana Pak lah dipecat.

    • Nampaknya kita perlu berbuat demikian.

      Najib tak peduli apa orang kata fasal pecat sisombong bongkak dan kurang-ajar-kat-TDM Nazri. Dia pulak pergi melawat sekolah Cina, umumkan sekolah Cina boleh diteruskan. Malamnya pergi dirai’kan makan malam disekolah Cina lagi sehingga Budgetnya nyaris ditendang keluar – menang dengan 3 undi sahaja. Walau pun sibangang Nazri yang menjaga urusan Parlimen diKabinetnya.

      Najib telah mengliberalisasi ekonomi dengan cara yang menguntungkan Cina. Melayu dijanjikan Ekuinas tapi tak ada berita lanjut. Omar Ong disumbatnya kePetronas walau pun bnyak orang laungkan dia tak bayar balik tuntutan berkaitan pinjaman pelajarannya sehingga diheret kemahkamah. Haluan Najib banyak kapada menyenangkan hati orang Cina, tidak menghiraukan kepentingan Melayu.

      Saya tidak yaakin Najib akan pedulikan apa kita kata. Nazri akan bersorak dengan kaum Cina, bertepuk tangan dari masa kemasa dengan apa yang Najib lakukan untuk memajukan kepentingan Cina, mengabaikan kepentingan Melayu. Kita perlu dapatkan Majlis Tertinggi UMNO bertindak.

      • Setuju dengan antihipokrit.

        Anuar Ibrahim, Nik Aziz, L.Guan Eng, Nazri Aziz dan Najib … tidak pedulikan Melayu.

        Buang mereka.

    • nampaknya najib tidak mempedulikan apa yang diperkatakan
      perasaan orang melayu makin lama makin terguris
      sokong cadangan antihopokrit.

      • org melayu masih tidur lagi, berdengkor pulak tu! sungguh malang nasib mu melayu, bangsamu kini sedang dijual beli tanpa ada rasa bersalah oleh orang2 yang sepatutnya melindungi kamu..

  3. Sdr,

    Nazri kata, “What we want is a united people and country, not forcing all races to become Malays (Malaynised).”

    Soalan:

    1.Adakah SSS “memaksa”? atau “menyeru”?

    2.Adakah SSS menyeru semua kaum jadi kaum Melayu atau jadi orang MALAYSIA?

    3. Negara Malaysia ini mesti ada terasnya. Patutkah negara ini berteraskan ciri-ciri “Melayu” ataupun ciri-ciri”Cina”?
    (berteraskan ciri-ciri bukan bermakna menukar seluruhnya sesuatu kaum itu hingga menjadi suatu kaum yang lain)

    Nazri kata dia berasa “disadvantage” kat ChengDu kerana dia tak tahu berbahasa Mandarin. Adakah dia juga akan berasa “disadvantge” bila dia berada di Moscow? Berlin? Sao Paolo? Gujerat? Samarkhand? Napoli? Tokyo? Seoul? etc

    Tidak ada sesiapapun yang menghalang sesiapapun drp mempelajari apa jua bahasa pun di bumi Malaysia ini.

    Soalannya:-

    Sudahkah seseorang warga Malaysia itu FASIH bahasa kebangsaannya sendiri sebelum dia sibuk-sibuk nak mempelajari bahasa asing?

    Adakah dia mendaulatkan Bahasa Kebnagsaannya sendiri dalam hidupan sehariannya?

    “Dulunya kita Semenanjung Tanah MELAYU”

    • Nazri Aziz ni boleh berbahasa Arab atau tidak?

      Kalau tidak, bila (atau KALAU!) dia pergi Saudi Arabia (terutama buat kerja Umrah arau Haji), dia tidak rasa rugi ka tidak tahu berbahasa Arab?

      Bahasa Arab itu bahasa Al Quran. Ianya juga bahasa dalam alam kubur, akhirat dan dalam syurga.

      Persoalanya, “Kalau hendak, seribu daya. Kalau malas, seribu dalih”. Samalah dengan mempelajari bahasa selain bahasa rasmi dalam sekolah atau negara. Kalau sesiapa berkehendakan sesuatu bahasa, samada Mandarin, Tamil, Arab, Jepun, Perancis, Spanyol, Hindi dan sebagainya, maka boleh usaha sendiri tanpa banyak masalah. Terutama bahasa Mandarin dan Arab, begitu banyak tempat menawarkan peluang ini.

      Ini soal “Tepuk dada, tanya selera”.

      Jelas Nazri sengaja memberikan alasan.

      • Aku rasa dia dah pi Haji & Umrah..

      • Salam semua bloger dn pelayar blog..Selamat Tahun Baru 2010, semoga Melayu dan Islam lebih kukuh dan utuh.
        Mmg si Nazri seorang yg hipokrit dn bkn pembela Melayu.Dia adalah gunting dlm lipatan , musuh dlm selimut. Dia naik krn Melayu dan UMNO. Cuba dia bertanding di kawasannya bkn ats tiket UMNO/ BN, confirm dia kalah
        Dia bkn seorg yg mengenang jasa.Tak mustahil satu hari nanti Pak Lah pula yg disergahnya..
        Besar sgt kah jasanya kpd negara berbanding dgn TUn Mahathir dn lain-lain pemimpin. Nazri dan kaki bodeknya, kalau berani, tolong bg respon..
        Nanti saya tunjukkan bukti( siap dgn gambar ) apa Nazri buat di luar negara ( Betong, Thailand)

      • Keluarkan bukti dan gambar itu sekarang, Ust. Wasahlan.

        Nazri sudah sampai peringkat melampau. Kita mesti gunakan segala cara supaya dia dipecat. Biar dia jahnam dari bangsa Melayu jjahnam.

        Kalau Najib dipecat sekali pun tidak mengapa. Dia melebih beratkan kepentingan Cina dari kepentingan bangsa Melayu.

    • Nampaknya Aziz pun taktau apa-apa pasal SSS . haprak kau Aziz

      • Ada dua org menteri Melayu yang TAK BERGUNA kpd org Melayu dan Agama Islam. Seorang dh resign ( Zaid Ibrahim )tp yg sorang ni tak nak resign2 walaupun teruk dihentam oleh org Melayu.Jenis tak sedar diri…berlagak sombong nak mampuih.
        Selain dr KJ, Nazri adalah lidah rasmi Anwar Ibrahim walJuburi alkunyiti dlm kabinet Najib

  4. Nazri muka tak malu. dia patut resign kala dia ada perasaan malu dan bersalah.
    kalau nak satukan rakyat malaysia, anak2 patut belajar di sekolah yg sama, tidak dipisahkan mengikut medium bahasa.
    bahasa ibunda masing2 boleh diajar dlm sekolah sealiran.
    Nazri ni antar minister yg cakap pandai, tapi akal takdak

  5. Nazri muka tak malu. dia patut resign kala dia ada perasaan malu dan bersalah.
    kalau nak satukan rakyat malaysia, anak2 patut belajar di sekolah yg sama, tidak dipisahkan mengikut medium bahasa lain2.
    bahasa ibunda masing2 boleh diajar dlm sekolah sealiran.
    Nazri ni antara minister yg cakap pandai, tapi akal takdak

  6. This blog and its commentators are such a bunch of whiny wankers

    • You have no clue what is at stake, have you?

      Come out of the bawah tempurung, katak. Join society at large, read up, follow the news, keep abreast with current developments.

      Only then would it be meaningful for you to open your mouth. Otherwise, the moment you do, it smells like you have not brushed your teeth for ages.

    • Example Pakatan Rasuah bloggers who dont have a point . retard !

    • Oh Yeah

      So please Ahmad Said, why oh why do you visit huh??

      Is your name really Ahmad Said, are you truly a Malay male?? I suspect not.

      • Are you a Malay Ray? Mana ada Melayu nama Ray!

    • Well said Ahmad. This is a fun site. Don’t worry to say your piece. Come on & join the gang…

  7. Sometimes it makes you wonder why one Malay guy acted like Lim Ikan Siang and talked like Kapal Sink.

    How much does it take to buy one malay’s jiwa dan raga?

    Is it so grand to called melayu baru and to be hailed as a hero by the chinese?

    Nazri, you are cheap! So, when are you going to ask NRD to change the “bangsa” section in your NRIC? Atleast anak nak mabuk-mabuk pun takde orang komplen.

  8. Orang macam NAZRI NAJIS ni kita masuk dalam guni dan hantar kat kem ASAHAN di Melaka untuk dijadikan target artileri dan kereta kebal,lepas tu kita tembak sampai LUNYAI dan lumat.

    Lagi lama Najib simpan NAZRI NAJIS ni lagi banyak BALA yang dia akan bawa.

    Najib we had enough of this stupid moron minister in your cabinet, SACK HIM NOW !

    • cepat2 buat sebelum kereta kebal lesap ke Argentina…

    • cepat2, sebelum enjin kereta kebal pula hilang

  9. Come on, you still barking on Nazri despite your owner, Najib continue to ignore you?

    • Or your Lim Kit Siang shits you.

      You know that to him only what he and his son say count, don’t you? You know that both of them are now preparing another younger Lim to take over DAP, don’t you. Must create a dynasty, mah. Must follow your God Lee Kuan Yew, mee.

      You are 2nd Class even in DAP, man. Poor you. Barking 1-2 liners as a DAP reject.

  10. NAZRI BANGSAT BANGSA!

    • Najib pun bangsat bangsa!

  11. Teman pun bengong mikirkan apa ke jadahya yg si Nazri ni nak capai..gayanya macam dia anggap kita semua ni bodoh sebab tak tahu stail dia atau pun tak reti nak tafsir jalan fikiran dia.Nak kata si Nazri ni bijak macam pendita,idak jugak,nak kata dia cerodek macam Tun Mahathir jauh panggang dari api.Tapi kalu kita nak anggap si Nazri ni bahalol,tuli,haram jadah,kerebor balor,biawak hindu semua ciri-ciri tu rasanya banyak kat karekter dia.Maaf le kalu bahasa teman kasor sikit kat sini,tapi teman dah meluat bebenor dengan si Mangkok Hayun yang sekor ni.

    • Dia macam “bouncer” yang sekejap-sekejap menjerit kat orang, “Hey kamu, ketepi, boss aku nak lalu”. Bila ada orang nak halang boss dia, dia pun melompatlah, bounce people off, Tun Dr Mahathir sekali pun.

      Bouncer ni selalunya gengster. Coba tengok gambar dia. Ada macam tu ke tidak?

  12. Big Dog and his cohorts have nothing to do except to bark everyday in this website. Poor ugly dog.

    • This fellow has nothing to do except to bark at people trying to do something good for society.

      The sad part is he has no clue about constructive criticism. He only knows the destructive kind. Or he knows nothing at all except to say something bad in 1-2 lines. A poor specimen of mankind. Pity.

    • hahaha another one soo funny laa , when dont have any point to write, this Pakatan Rasuah bloggers only know acting like a “lembu” ..

    • This one resembles’2nd class’, this time the buzz word is “bark”

      The righteous shoot the message but the subversives shoot and character assasinate the messenger.

      So these OOO (opportunistic opposition operators) are at ‘level three zeros’.

  13. Najib ni anak Tun Razak tapi lebih mirip pada gaya politik Almarhum Tunku. Dia nak jadi PM paling gumbira dalam dunia, tak mahu gaduh dengan sapa-sapa dan cuba nak puaskan hati semua orang melainkan bangsanya sendiri.

    Kalau Lee Kuan Yew pun sanggup hapuskan sekolah dan universiti berbahasa ibundanya sendiri, pemimpin Melayu Malaysia beria-ia mahu mempertahankan sekolah vernakular.

    1Malaysia tidak lebih daripada slogan kosong tanpa isi sebab Najib pun tak reti apa nak dimasukkan dalam gagasan itu. Ikut aja tukang tulis ucapannya macam burung tiung yang mengajuk cakap orang.

    Kalau sewaktu Pak Lah di tampuk kuasa, ramai yang menyandarkan harapan kepada Najib tetapi setakat ini harapan bertukar kepada kekecewaan. Nak gumbirakan hati isteri, nak puaskan hati adik-adik, nak ambil hati orang Cina dan sebagainya.

    Dalam setiap tindakan, kepentingan orang Melayu diketepikan. Peruntukan MRSM dan IKM dikurangkan, pinjaman MARA kehabisan dana, TEKUN dibuka untuk kaum lain, dan sebagainya. Penduduk Pandan Perdana minta sebuah sekolah jenis kebangsaan cina di tempat mereka sedangkan sebuah sekolah sejenisnya baru saja didirikan di Pandan Mewah.

    Nazri ni jenis pencacai yang akan bercakap apa sahaja untuk memuaskan hati bosnya.

    • pasal bos, nazri belajar dari megat junid. arwah megat!

    • Kata-kata berasiam ini penuh berisi. Saya setuju sangat dengan apa yang dikatakannya.

      Saya khuatir Najib betul jadi macam Tengku A Rahman yang berikan Singapore kapada Lee Kuan dengan begitu sahaja. “Tendang keluar”, kononnya. Tiada negara didunia dalam sejarah moden yang melepaskan sebahagian negaranya kapada orang lain. Negara-negara berperang untuk mempertahankan “territorial integrity and sovereignty” mereka. Tengku A Rahman lepaskan Singapore dengan sewenang-wenangnya. Bandingkan dengan pemimpin salepasnya – hantar askar keKelantan bila mereka buat hal diKelantan. Betapa susah dan sakit hati kita dibuatnya berikutan dengan Singapore dilepaskan begitu sahaja.

      Saya khuatir Najib akan berbuat demikian. Mungkin gilakan konsep kongsi kuasa, kesamarataan atau lain-lain konsep liberal kononnya yang dipungutnya dimasa belajar diEngland. Kerana sekolah diEngland dia tidak merasa dan berfikir saperti anak Melayu biasa. Jauh berbeza dari ayahnya Tun Razak yang disanjung tinggi.
      Mana tahu satu hari nanti dia akan lepaskan Penang pulak. Kalu tidak pun, konsep 1Malaysianya sekarang nampak melebihkan Cina dari Melayu.

      Senarai tindakan Najib yang melebihkan kepentingan Cina dan menjejas kepentingan Melayu itu masih panjang lagi. Tidak masuk akal mengurangkan budget IKM sehingga 200%, MRSM sehingga 60%. Nyata dia menari ikut lagu Cina. Disekolah Cina yang dilawatinya, diParlimen yang keluar
      pekong Budgetnya.

      Majlis Tertinggi UMNO perlu ambil tindakan sabelom banyak lagi Melayu merosakkan undi atau mengundi PAS atau sebagainya.

      • Sdr Abu

        I have and will always despise tengku.

        The chinese thinks higly of him.

        mohamed

      • Sdr mohamed

        Of course they think highly of him. They got a huge chunk of real estate for free. Of incalculable strategic importance. At least the Sultan of Kedah got some money for giving Penang to Francis Light and the Johor Temenggong or whatever for giving Singapore to Stamford Raffles in 1819.

        Imagine, kita sudah dapat balik Singapore. Dengan sewenang-wenangnya Tengku A Rahman gave it away to Lee Kuan Yew in 1965. Dia kata dia sudah fikir. Rekod-rekod menunjukkan dia pergi London memikir. Balik dia umumkan “tendang Singapura” kononnya. Nak cari jalan senang. Tak mahu bersusah. Dia menyebabkan betapa susah dan sakit hatinya turun temurun Melayu dibully Lee Kuan Yew dan Chingkie Singapura.

        Kalau dia consult Kabinetnya sebelum buat keputusan, msti Melayu saperti Timbalannya Tuan Razak diam sahaja, tengok sana, tengok sini – menunjukkan tidak setuju. Tapi bila dia balik dari London, panggil mesyuarat Kabinetnya bukan untuk “consult”, hanya untuk beritahu dia sudah buat keputusan. Kabinet dulu bukan macam Nazri kurang ajar – semua meraka bersopan santun, tidak lawan orang tua dikhalayak ramai.

        Tengku A Rahman Pengkhianat Melayu. Sejarah mesti merakamnya begitu.

        Sekarang Najib nampaknya arah kesitu. Betul pendapat yang mengatakan mungkin Penang pula diberikannya kapada Chingkie kalau dibiarkan. Dia semangkin melebihkan kepentingan Chingkie kebelakangan ini. Dia perlu dipecat sebelum Melayu kerugian yang tidak terhingga lagi.

        Nazri apatah lagi. Dia tukang laungkan apa Najib mahu. Sikurang ajar itu. Tun Dr Mahathir pun dikatanya “bapak rasis” dikhalayak ramai. Dia mesti disingkirkan secepat mungkin.

  14. Kepada e-Patriot SSS,

    Sempena kita melangkah ke tahun 2010, kami di Satu Sekolah Untuk Semua (SSS) ingin menghulurkan setinggi perhargaan dan terimakasih kepada Tun/Tan Sri/Puan Sri/Dato Seri/Datin Seri/Tunku/Tengku/Tuan/Puan di atas sokongan padu yang kami terima terhadap kempen SSS ini.

    Kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk kita sama-sama menyemarakkan lagi sokongan terhadap kempen ini dengan melibatkan saudara mara dan sahabat handai yang masih belum lagi menandatangai petisyen kempen ini di SINI dan juga para bloggers untuk menzahirkan sokongan masing-masing dengan mempamirkan logo SSS di laman blog masing-masing.

    Terima kasih sekali lagi atas sokongan padu yang diberikan. Kami amat menghargainya.

    Salam Sejahtera,

    “SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA”
    Admin SSS

  15. Apa lah bebal sangat si nazri ni…??

  16. perlu adanya kritik dari dalam, bukan bodek dari dlm..nanti lena kena puji.

    • hahaha zz (zero zero),

      kritik membina sentiasa diminta dan diterima, akan tetapi kritik dari mulut nazri ni membinasakan hak hak Melayu

      apa yang dikatakan bukanlah bijak sangat, dia hanya meluahkan pendapat kaum pendatang

      yang lena kena puji sampai tertidur tu adalah paklah, yang tak pernah ditegur atau dicaci oleh nazri

      zero zero ada paham??

  17. Bro, Nazri ini makin lama makin menyerlah kebodohan dia sebab tidak faham-faham mengenai perjuangan politik parti dia sendiri. Lagi baik dia ikut Zaid Ibrahim masuk parti PKR atau Tunku Aziz masuk DAPlah, sebab cakap dia ini pun dah macam cakap hipokrit pemimpin Pakatan rakyat.

    Satu lagi munggkin Bros, tertarik untuk membaca artikel terbaru dari blog takemon.wordpress tajuk “What the Chinese in Malaysia Really Want”, Kalau dalam bahasa inggeris sangatlah thought provoking tapi baca tanpa emosi…sangat menarik:

    http://takemon.wordpress.com/2009/12/30/what-the-chinese-in-malaysia-really-want/

    • Thanks for the link, Eddy.

  18. salam,

    Tindakan berterusan nazri raja dangdut tidak menampakkan garis penamat kecuali dia disingkirkan dari kabinet. Memang dia berani menghina Tun, tetapi apa jasa dia kepada diri sendiri? Masa Tun, dialah hero, masa paklah dialah penjilat tetapi masa najib dia ternyata PENGKHIANAT!!!

    Aku dengar cerita dia rajin keIndonesia terutamanya Medan untuk berdangdut, biarlah….itu hak peribadi dia kalaupun betul….Tetapi kalau dah ke Indonesia, tidakkah dia belajar dari pemerintah disana bagaimana mereka membentuk(memaksa sebenarnya) Cina Indonesia agar mengasimilisasikan diri mereka mengikut ciri keIndonesiaan. Juga diThailand, mereka dipaksa sebenarnya untuk mengasimilasi dengan bangsa Siam tanpa pilihan. Rupa-rupanya nazri sebagai pemimipn yang tidak berani untuk bertanding MT UMNO tidak tahu sejarah Indonesia dan Thai. Agaknya apa yang dia tahu mengenai Indonesia dan Thailand aka Siam….dua negara berjiran yang sering dilawati????

    Konklusi: Nazri hanya tidak layak duduk dibangku pemain utama hatta bangku pemain simpanan. dia hanya layak duduk dibangku penonton atau bir sahaja dia berlegar diluar stadium….

  19. Si penakut Najib tak akan berani tendang Nazri. Kalau biawak ni tiada, siapa lagi nak jadi bouncer najib…

    • Parpukari ada, BD ada, Jebat ada, banyak kat luar tengah tunggu chan nak jadi Menteri…

      • Inilah pemikiran yang keluar dari otak sebesar sebiji kacang tanah.

        Jenis ini tidak ada memberi pendapat yang membangunkan atau “constructive” untuk membaikki keadaan. Hanya pendapat yang menyakitkan hati, memesongkan perhatian pembaca. Membuang ruang Big Dog dan masa orang lain.

        Sedarlah kamu, sibodoh Roberto. Carilah tujuan yang murni dalam hidup kamu. Cobalah jadi insan yang berfaedah kapada masyarakat. Kalau kamu mahu kritik pun, berilah alasan yang kuat, hujah-hujah yang munasabah, janganlah 1-2 baris saperti 2nd Class. Kamu saperti itu adalah pencacah dan pencaci masyarakat yang tidak langsung ada gunanya. Kalau tak faham apa aku cakap, silalah beri tahu.

        Kalau kritik kamu itu ada alasan, terutama alasan yang kuat, ada hujah-hujah saperti pembaca lain buat, mungkin ada gunanya. Berdiskusilah. Jangan mencacah.

        Aku harap kamu terima khutbah aku diwaktu subuh ini. Kalau kamu bukan Islam dan tidak tahu makna khutbah dialam siber ini, tanyalah kawan, jiran atau sebagainya.

      • heh heh

        Jangan tertinggal ya, penulis blog saperti Chedet, Rocky Bru, Demi Negara, Tunku, Voicey, Nuraina, Marina Mahathir, Mukhriz Mahathir, Khir Toyo, the Scribe, Pure Shiite, Apanama, The Unspinners, Melayu Bersatu, My Anger, Barking Magpie, Lawyer Kampung, Tam Dalyell, Minda Intelek Melayu, Jejak Pujangga, Kuda Kepang, Mat Cendana, Husin Lempoyang dan ramai lagi…

        Inilah jelas bukti bahawa ramai Melayu yang berintelek TINGGI.

        Apa roberto iri hati ke?? heh heh

        Eat your heart out.

      • Alamak terlupa! Satu lagi candidate, Isa. Intelek Melayu terkenal yang cakap tak serupa bikin..

      • Pakatan rasuah punya bloggers dah mula naik takut dengan bloggers pro kerajaan BN . Nak buat camana PKR , DAP ,PAS semuanya mengamalkan nepotisme , anak beranak jugak yg naik dengan amalan rasuah yg nyata . hahaha . Kalau kuat menipu boleh juga kena bela macam RPK boleh juga hidup mewah kat London .

        Kuatkan menipu Roberto agar mewah dibela oleh pihak barat dan Pakatan Rasuah . hehehe

      • Roberto

        Isa ke ISA?

  20. tutup sekolah kebangsaan. suruh semua orang melayu hantar anak kat sekolah SJK cina atau tamil supaya boleh belajar bahasa cina dan tamil.

    usabukata

    • Kamu cakap melalui hidung. Tidak bertanggung jawab langsung.

    • Tak salah belajar bahasa Cina dan India, memang patut kita belajar pun kalau mampu tapi jangan abaikan bahasa melayu…bahasa melayu itu identiti kita ….bahasa bahasa lain tu hanya keperluan semasa

  21. ALLOW me to say…fuck you Nazri..really fuck.

    UNTUK NAJIB, come on laa MR PM.. take action please..jangan play safe lagi..you dah jadi PM now..

    • somwhow I would respect you more if you were to say Fuck You Najib or is he untouchable?

      • roberto roberto tsk tsk

        the word is spelt “somehow” not “somwhow” – that is a clear reflection of the quality of your education

        huh?? you would respect more if someone says “xxxx you Najib”

        again tsk tsk tsk

        this is also a VIVID reflection of your family upbringing, much to be done as there is a definite lack of polish and finery and not much etiquette

        poor, pathetic, wretched, feeble, miserable, pitiful, dejected and frustrated sample of a human being – all in the name of roberto

      • you would respect someone who use four letters word? hmmm charming

  22. si nazri ni tak competent. dia bukan macam pak dia. skrng yg ditimpa malu najib juga. ramai sekali org bebal dlm kabinet najib. empunya najib pula kak Ros simpan dgn baik, dia kunci dalam laci. tiap harijadi dia bawa keluar benda tu, cuci dgn sabun, lap dgn kain tuala, jemur sat dlm panas, lepas tu dia simpan balik dlm laci.

    • Sda laksa Mana

      Orang Melayu berharap Najib mewarisi sifat ayahnya. Ia diasoh dari awal untuk menjadi PM. Sekarang mana sifat-ayah ayahnya?

      Macam Sdr Isa, saya khuatir Najib akan menjadi macam Tunku Abd Rahman.

      mohamed

      • tengku abdul rahman yang kasi temasik pada cina

  23. dana pinjaman mara sangat kurang bekoz-
    1. gomen kekurangan wang 2. prioriti sekarang kat
    1 Mlaysia program macam F1 dengan air asia [rm 400juta]
    3. peminjam dana mara banyak tak dapat pulangkan
    ansuran bulanan kerana pendapatan cukup makan atau
    saje perangai celaka dan sial hendakkan semua biayaan
    free aje.

    kita tak bolih nak blame nazri fasal tak cukup dana
    mara tuh fasal luar dari kawalan dia.

    mungkin ada baik bd buat headline campaign -hoi peminjam dana mara ,tolong buat pulangan tiap tiap
    bulan supaya bumi lain bolih dapant peluang pinjam –

    [this would be a public service announcement ]
    untuk di siar setiap hari. Amacam bd?

    • Good suggestion. Shaming the defaulters esp yang degil kepala batu, buat duit tapi taknak bayar. Ni yang aku panggil Melayu Babi. But Big Dog will not take up your suggestion. Somehow it doesn’t fit his & his master’s agenda. |I hope I’m wrong though.

      • Submit all your suggestions in MT, MI, LKS and all those, lah. See if they bother. They might not even let you enter their blogs to comment. They only want you to read their shit.

        They have their own brand of freedom of expression. They are free to express to you, not you to them. Ask LKS, LGE if they want to hear your suggestions. They are busy trying to teach LGE’s son to speak – to you and other miserable DAP supporters.

        They have no time for you, man. You bersepah here and see how magnanimous BD is – pick you up from the gutter and let you say your piece. And you abuse that priviledge. Rude and seditious word against the Malays. Ungrateful ingratiates – that repetitive wording is intended.

  24. Isa,

    Kau ni memang betul Melayu asshole. All I said was that those Malays that don’t want to pay back their MARA loans even though they make or have money are BABI in my book. What so fucking seditious aabout that? Now the only thing I can assume is that hang terasa pedas makan cili. Now go back to your BTN class you stupid dickhead…

    Ingratiates? You mean ingrates dontcha?

    • Good that the spelling also helps get the word into your peanut head.

      Your using such words as “Fuck You Najib” shows your utter lack of decent upbringing. Not a single sentence free from vulgarity or insult. You really must have come out from the gutter somewhere and I pity you. A poor specimen of a human being that we have to tolerate in this country.

      • Isa ,
        Pot kettle black syndrome you having I see. Anyway, nice berdiskusi dgn hang. Reconfirmed my suspicion that you are indeed an idiot. bye now.

  25. Ini roberto ni memang perangai saperti anak abu ataupun anak hingusan. Tak reti nak menyumbang buah fikiran yang waras. Hanya pandai mengutuk sahaja.

    Apabila ada peluang mencaci dan mencemoh, timbul lah dia. Disini dia diberi ruang untuk menokok tambah nilai perdebatan isu semasa.

    Namun tetapi dia lebih suka merendahkan mutu bicara ketahap maki hamun dan mecela tak tentu pasal.

    Jangan sampai diBUANG saperti chairman kaga.

    • Another idiot crawling out of the woodwork. Ray=Isa. 2×5. Hang makan cili jugak ke? Hang nak ampu Bigdog supaya buang aku mcm Chairman Kaga? Go ahead brown nose.

      Ni aku nak terima kasih kepada Parpukari kerana mengajar aku cara menulis dlm blog.Now I know why he writes the way he writes. Senang sangat dapat reaksi dari bahlol2. So far ada 2 orang aku dah jumpa.

      Bye Ray. See you. Jgn lupa makan ubat tahan pedih hati tu….

      • Hahaha

        Baru kena cuit sikit, dah nak lari, heh heh. roberto, I am not going anywhere, so your ‘bye’ is redundant, inconsequential, irrelevant and downright pathetic.

        You are indeed a parasite/vermin creeping and lurking for an opportunity to download your pent-up frustrations in pro-UMNO blogs.

        Like empty vessels, you make the loudest noise.

        Jangan lupa makan obat sakit jiwa sebab tak dapat kawal perasaan marah tak tentu pasal. Orang yang selalu marah marah, maki maki, caci mencaci, kutuk mengutuk ni, biasanya mengidap sejenis penyakit yang digelar ‘bipolar affliction”. Pesakit saperti ini HARUS makan obat setiap hari untuk 363 hari, 52 minggu, 12 bulan, pada tiap tiap tahun.

        Bersabar menghadapi cobaan, hahahahahahaha

  26. Nazri I believe is trying to project himself as being in tune with the time. He’s an opportunist who’s trying to gain political mileage by saying the popular things at the moment. But honestly he’s just being stupid. All Malays has to teach him a lesson for if not he will think that he’s doing the right thing and will do it again in the future. Teach that idiot a lesson

    • He has given unto himself the post of “Bouncer” for the PM, as has been stated above. Pukul sesiapa menghalang atau membantah boss dia, termasuk Tun Dr Mahathir, luaskan jalan untuk boss, melompat sana, menjerit sini.

      Dia bukan masuk ajar punya orang. Tengok rupa saja pun macam samseng.

      Yang boleh mengubatnya hanya Majlis Tertinggi UMNO. Siapa yang kenal ahli MT, cobalah bisik-bisikkan. Kami hanya boleh laungkan disini sahaja.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: