‘Middle Malaysia’: Agenda tersirat racis DAP

Lim Guan Eng: Pewaris agenda racis Chauvinis Cina

Pengumuman Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengenai pendekatan ‘Middle Malaysia’ DAP dalam konvensyen parti Chauvinis Cina itu di Ipoh baru baru ini yang kunun kunun bersifat ‘merangkumi’ berbanding ‘konfrontasi’, ala agenda ‘Malaysian, Malaysia’ sebelum ini tidaklah sebagaimana digambarkan. Ia sebenarnya mempunyai agenda tersirat yang racis.

Sekiranya diterjemahkan perkataan ‘Middle Malaysia’ dalam bahasa Mandarin, ianya akan membawa maksud tersirat  ‘Malaysia untuk kaum Cina’.  Ini boleh ditafsirkan sebagai kaum Cina mahu menjadi ‘tauke Malaysia’ kerana ‘Chung’  adalah maksud sinonim dengan ‘Penguasa Cina’ di Malaysia.

Ini sebenarnya adalah agenda untuk meraih sokongan padu masyarakat Cina Malaysia untuk secara racis mengorak agenda untuk satu hari menjadi ‘kuasa’ dan menubuhkan Pemerintahan* dalam Malaysia.

Setakat ini, mereka telah pun berhasil untuk meraih tampuk kuasa dan pemerintahan (hampir mutlak) di Pulau Pinang, dan (pemerintahan boneka) di Selangor dan Perak. Agenda ‘Middle Malaysia’ ini perlu dijayakan dengan kerjasama PAS dan PKR, sebagai ‘topeng’ untuk meraih sokongan Melayu iaitu komposisi pengundi majoriti setiap kali proses demokrasi berlaku. Pemimpin Melayu parti komponen Pakatan Rakyat memperkudakan emosi orang Melayu  sepenuhnya untuk merealisasikan agenda tersirat yang sebenarnya racis ini. Sebellum ini pun PAS tergamak untuk menyokong ‘kebatilan dan maksiat’ dan membelakangkan prinsip ugama yang kunun kunun menjadi landasan perjuangan mereka.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang sebenarnya meneruskan warisan peninggalan PAP ‘Malaysian, Malaysia’ yang begitu taat dijana dan teruskan oleh bapa beliau Lim Kit Siang, yang menjadi Setiausaha Agung DAP lebih dari 30 tahun.

* ‘Pemerintahan’ merupakan gantinama paling sesuai apabila DAP mengambil kuasa, berbanding ‘Kerajaan’. Ini kerana DAP akan berusaha untuk mengenepikan sistem Raja dan dalam episod BN mengambil alih kuasa di Perak Februari 2009, Naib Pengerusi DAP Karpal Singh meluahkan hasrat untuk mengheret DYMM Paduka Seri Sultan Perak ke Mahkamah kerana ‘memecat’ MB boneka-DAP Nizar “Brother Yong” Jamaluddin dan sebaliknya melantik ADUN Pangkor Dato’ Sri Dr. Zambry Abd. Kadir sebagai MB Perak X.

Advertisements
Published in: on January 20, 2010 at 10:25  Comments (14)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2010/01/20/middle-malaysia-agenda-tersirat-racis-dap/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 CommentsLeave a comment

  1. Aku dah agak dah!!

    Big Guy,

    Yang aku musykil, kenapa Lim pilih utk umumkan Middle Malaysia ini di Ipoh?

    Ini agenda nak rampas balik Perak dari BN ke?

    Konvensyen DAPigs ini sewaktu dgn pengumuman talibarut-DAPigs Nizar ini yg PAS dan Fuckatan Rakyat mula hilan sokongan.

  2. Big Guy,

    Najib pun kena sedar juga. Berapa ramai orang Melayu kini sudah merasa tidak selesa kerana nampaknya Najib lupa yang dia itu juga adalah Presiden UMNO. Tak kan Najib tak tahu apa itu UMNO?

    Lagi teruk dengan adanya Hishamuddin lembik, Nazri mulut luas, KJ sudah puas berbuih mulut dok komplen.

    Ataupun curah air di daun keladi saja kerana sememangnya Najib ni “durex” habis? Ataupun kulit yang wayangnya dimainkan oleh tok dalang?

    • Tak dapat dinafikan, saya setuju dengan Antu. Najib perlu berani dan tegas.

      Nazri mulut luas tu memang menyakitkan hati, mulut dia lagi cepat berbanding otak. Sebab tu kenyataan dia semua kosong dan bodoh. Menteri yang paling tak ketahuan sekali dia la.

      Hishamudin ni pakar memberikan amaran, penakut yang amat.

  3. Tidak boleh. Jenis DAP ultra kiasu tidak boleh memerintah atau menerajui pemerintahan negara ini. Jahanam kita, binasa negara. Middle Malaysia, Middle Kingdom kehape sekali pun.

    Fikirkanlah. Mereka dibawa masuk kedaerah Larut, Perak oleh Long Jaafar, yang mula-mula mengenali bijeh timah (“pasir hitam”), dan kemudiannya menteri Ngah Ibrahim, dipertengahan Abad 19 untuk menolong memajukan perusahaan bijeh timahnya. Tetapi mereka bawa kongsi gelap, penjahat dan gengster yang tak lama menguasai perindustrian lombong disitu, juga diSelangor dan lain-lainnya. 350 lombong bijeh Melayu lenyap akhirnya. Mereka masih lagi menggunakan kongsi gelap, penjahat dan gengster. ADUN PKR Selangor dan Ahli Parlimen PKR mengatakan Exco DAP ada berhubung dengan “Underworld” diIbupejabat Kerajaan Selangor itu sendiri. Mana boleh
    jenis saperti ini menerajui pemerintahan negara.

    Mereka selalu tidak hemahkan undang-undang. LKS dan LGE kedua-duanya telah ditangkap dan ditahan kerana melampau dengan kata-kata mereka yang menjejas ketenteraman dan keharmonian negara. Bagi tiap satu kali mereka ditangkap, banyak lebihan kali mereka menuturkan kata-kata yang melebihi batas. Perasaan tanggungjawab mereka terhadap keharmonian dan keamanan negara selalu diragukan. Mereka seolah-olahnya berpendirian tidak peduli apa dan siapa, asalkan dapat kuasa. Mana boleh jenis ini menerajui pemerintahan negara.

    Mereka menjunjung konsep chauvinis “Malaysian Malaysia” yang subversif kapada Kedudukan Istimewa Melayu diArtikel 153 Perlembagaan negara. LGE dengan lantangnya menyeru kaumnya “rebut, rebut, rebut apa yang mereka (Melayu) tidak berupaya mengambilnya”. DiKedah yang mereka berkongsi kuasa dengan PAS, Tanah Rizab Melayu pun mahu dicoba ambil separuh melalu projek perumahan. Mereka pada masa-masanya menyo’al Kedudukan Istimewa Melayu dan tidak menghormati Kontrak Sosial yang datuk nenek atau pemimpin-pemimpin mereka sudah persetujui dimasa Merdeka sebagai balsan kapada kerakyatan mereka. Mereka mahu mengheret DYMM Sultan Perak ke mahkamah. Mana boleh jenis ini menerajui pemerinthan negara ini. Jahanam keharmonian, porak peranda keadaan, renyah rakyat dibuatnya jika mereka dibenarkan. Tidak boleh.

    DiSelangor dan Pulau Pinang pun mereka perlu disekat. Rakyat yang inginkan keharmonian, keamanan dan keselamatan berterusan mesti menolak jenis mereka ini dipilahan raya umum. Gabongan mereka diSelangor sudah kucar kacir. LKS dan Anwar Mat King Leather sendiri sudah akui perbezaan faham mereka amat ketara dan retak diantara mereka semangkin renggang. 1-2 hari yang lalu patong mereka, Nizar Jamaluddin, mengeluh bila sedar bahawa kepercayaan Melayu terhadap mereka diPerak sudah merudum sebab persepsi Melayu bahawa DAP mengheret mereka dihidung saperti lembu. Ingat, jenis saperti itu tidak boleh mmenerajui pemerintahan negara. Kalau dibiarkan, jahanam kita.

    • Jangan lupakan Lukut pula Jitu.Jijik dan amat merbahaya, terbukti sebagai pengkhianat, tamak haloba dan kejam.

  4. Saudara Big Dog memang pandai dan handal memutarbelit fakta.

    Tanda saudara tergamak memutarbelit secara begitu terdesak menandakan UMNO takut dengan cara ‘tengah’ yang dikemukakan oleh DAP.

    UMNO dah gerun. 1Malaysia UMNO jelas tin kosong tak berisi berbanding “Middle Malaysia”.

    Kalau UMNO nak lawan, lawan dengan idea.

    Usah menipu dan kelentong masyarakat Melayu dengan memutarbelit dan mengaitkan “Middle Malaysia” dengan benda lain.

    Kepada para pembaca yang lain, fahami KANDUNGAN dan isi konsep yang dikemukakan ini oleh DAP. Jangan mabuk dengan nama atau tajuk konsep ni saja macam Big Dog dan lain-lain blogger pro-UMNO.

    Wassalam.

    • Tin Middle Malaysia bukankah kosong, tambah pulak bising saja? Apa isinya? Kongsi gelap, penjahat dan gengster saperti Jitu sebut diatas itu ke? Sampai berurusan dipejabat Kerajaan Selangor pulak? Melampau la, wei.

      Kamu pakai nama Haji. Mengata orang “memutarbelit”. Tapi kamu sendiri putarbelit. Suruh pembaca “fahami KANDUNGAN dan isi konsep yang dikemukakan ini oleh DAP”. Tapi sepatah penerangan fasal Middle Malaysia pun kamu tak sebut.

      Lepas itu nasihatkan orang dengan cara mengata orang
      “mabuk dengan nama atau tajuk konsep ni saja ..” Apa jenis kamu ni? Serupalah macam LKS dan LGE. Macam ini boleh percaya, boleh dengar nasihat kamu?

    • macam la Middle Malaysia tu berisi sangat. Kosong dan retorik juga.

      Tak habis-habis berslogan…

  5. Middle Malaysia? Little Emperor pernah mencanangkan Middle Kingdom. Begini gayanya orang Melayu kena belajar ilmu nujum untuk kounter feng sui mereka.

  6. Rasa nya orang Melayu kena lebih banyak meononton filem yang berdasarkan sejarah dari yang seram.

    Kita harus mengajar anak-anak kita berfikir (reflect) dari apa yang berlaku disekeliling kita. Apa puncanya ? Apa kebaikannya ? Apa keburukannya ?

    Nasihatilah anak-anak kita supaya sentiasa berdoa kepada ALLAH agar perkara yang baik dijadikan tauladan/ikutan dan agar dijauhi dari perkara yang tidak baik.

    ALLAH KNOWS BEST.

  7. bangsa melayu mahu x mahu perlu dan wajib bersatu..jgn sejarah berulang semula dulunya singapura akan dtg yg mana pula? penang? perak? sampai bila kita nk biarkan org melayu dikuda dan dikeldaikan? keistimewaan kita dipertikaikan..bahasa kita dipermainkan…agama kita dicemar..lps ni apa lagi yg ada pd kita..DAP sejarahnya dr mane? apa perjuangannya ikhlas nak martabatkan bangsa melayu? apa sumbangannya pd bangsa melayu? sedih nenek moyang kita klo mereka melihat bangsa melayu semakin terhakis kuasanya di bumi sendiri…di tanah air sendiri

  8. […] ‘Middle Malaysia’: Agenda tersirat racis DAP […]

  9. […] Chauvinis Cina DAP and Lim Kit Siang amat jelas, walaupun dipakej sebagai ‘Middle Malaysia’. Mechanism menyerang nasionalism pada pemimpin seperti Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai […]

  10. […] the Emperorissimo of Middle Malaysia is ready to flash his Chinese Chauvinist clothes in his homestate. Batu Pahat born DAP Supremo Lim […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: