“Phantom voters Vs Holy Ghost”

The reaction of what is priority to PAS leaders today as per Selangor PAS Commissioner Dr Abdul Rani Osman’s statement, according to former Selangor PAS Commissioner and Selangor Exco for Religious Affairs Dato’ Dr Hassan Md Ali. “The video of prosetylization is not important. PAS Selangor already received instructions from PAS Central to not entertain this case raised by him (Dr Hassan)”.

“This is what I meant ‘parasites’ within PAS. How could they treat this matter as ‘not important’! PAS has been derailed by these ‘parasites’!”.

The ADUN Gombak Setia also explained HRH Sultan of Selangor’s statement on the matter, issued last October, “HRH Sultan of Selangor did issue a titah statement that in DUMC’s case (August 2011), there was prosetylization of Muslims. However due to technicalities, it is insufficient for the case to be charged in court”.

“There shouldn’t be in any circumstance that Non Muslims attempt in any form what so ever to encourage a Muslim to denounce his or her faith. Selangor, we have specific Non Muslim Enactment (the name is long, so lets call it this for our purpose) which is inline to Article 11 (4) which prohibits protelyzation of Muslim. However when we (MAIS and JAIS) wanted to enforce, DAP and PKR stopped us”.

Watch this video:

Just for those thought they did not in any point of time over the last 12 months did not miss the plot (with regards to the protelyzation of Muslims in Damansara Utama Methodist Church, Section13, Petaling Jaya as per what JAIS uncovered on the evening of 3 August 2011), please watch these videos:

Published in: on August 12, 2012 at 05:28  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2012/08/12/phantom-voters-vs-holy-ghost/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 CommentsLeave a comment

  1. This post is timely, BD. This fasting month is the anniversary of the dastardly and the damn ultra kiasu act of inviting Muslims to berbuka puasa at the Methodist Church Damansara Utama.

    Those responsible for inviting clearly had bad intentions on the Muslims religion-wise. A copy of the Bible was placed on the table for each one of the Muslims.

    Good that Dr Hasan Ali came out with the statement and the video. I myself didn’t realize that “HRH Sultan of Selangor did issue a titah statement that in DUMC’s case (August 2011), there was protelyzation of Muslims. But that “due to technicalities, it was insufficient for the case to be brought to court.

    True, PAS and PKR have become so power crazy that they were prepared to abandon the interest of Islam. PAS even removed Dr Hasan from the post of Selangor PAS Commissioner for blowing the whistle and the PKR MB followed suit by removing him from the State Exco. Shame, shame, shame.

    Not only that, it was disgusting, disgusting, disgusting. They don’t deserve any vote at all from Muslims in the coming elections. They’ll sell the interests of the Muslims to the DAP which has long be known to be anti-Malay and anti-Islam.

  2. Saya tak percaya ada beribu orang Melayu murtad masuk Kristian. Mungkin berpuluh, setinggi tinggi nya beratus sahaja. Saya belom lihat bukti, termasuk yang di katakan kes Melayu berasal dari Kulim jadi padri dan mengkristiankan beribu Melayu lain. Jika sesiapa ada bukti, sila kemukakan di sini, siap dengan nama, alamat, punca maklumat dsbnya.

    Saya juga belom terbaca kenyataan dari pihak berkuasa agama Islam di negara ini berkenaan dengan nya atau berkenaan pa yang di katakan beribu Melayu murtad masuk Kristian.

    Pihak Kristian memang mahu dakyah seperti itu di sebarkan. Lebih senang mereka memujuk yang lain datang ke gereja dsbnya jika mereka kata ada beribu Melayu sudah masuk Kristian. Tambah lagi biola mereka kata ada ustaz Melayu dan sepertinya yang telah memperakuinya. Ini merbahaya. Saya khuatir jika kita membesar-besarkan angka itu mendatangkan faedah kapada puak Kristian.

    Tapi saya setuju dengan kata kata Datuk Dr Hasan Ali. Sudah nyata MCDU mencuba tukar akidah orang Islam di bulan puasu tahun lalu itu. Puak puak Kristian sentiasa mencuba. Memang bisasa, penganut Kristian yang bahru sentiasa cuba menunjukkan mereka lebih Kristian dari yang laian. Tambah pula pengaruh politik meresap ke dalam puak puak itu. Pihak berkenaan perlu sentiasa waspada, bantutkan, patahkan dan basmikan cuba’an cuba’an seperti itu. Hebohkan di media massa.

    Jika pihak berkuasa agama di peringkat negeri terbelenggu, malah terhalang, akibat politk parti parti Pembangkang, pihak berkuasa Federal perlu mengambil tindakan menyiasat lebih mendalam, mendapatkan bukti lanjut, dan membawa mereka yang berkenaan ke Mahkamah.

  3. Those fellows must be told not to disturb the status quo as far as religious affiliation is concerned. Religious wars and crusades have long gone past and don’t try to steal members of one another’s religious group.

    Islam is the religion of this country as stated in the Constitution. All citizens must respect the Constitution. If not, they are welcome to leave the country. All citizens must be loyal to the country and proof of loyalty is respect for and abiding by the Constitution of the country.

  4. Pimpinan PAS sepatutnya berterus-terang, mengaku sahaja yang mereka nampaknya dah tak begitu pedulikan hukum agama, yang lebih utama ialah untuk mendapatkan kuasa walau dengan apa cara sekalipun. Dah jelas hudud sebenar tak boleh dilaksanakan selagi PAS dalam PR. Malah ia tak pernah dirancang untuk dilaksanakan pun, kalau betul perkara besar macam ini tentu dah ada dalam ‘buku jingga’. Nak tipu orang Islam sampai bila? Masuk debat kat tv Astro kata DAP/Karpal dah mula setuju, alih-alih Karpal kata mana ada, dia tak pernah setuju. Sudah-sudahlah tu berbohong.

    Maksud ‘sebenar’ Hudud PAS;

    H elah
    U ntuk
    D apat
    U ndi
    DAP

    • PAS kata nakkan undi Cina. Tak sedar DAP tanding 90 kerusi. Cina yang biasa sokong DAP, undi dia orang PAS tak boleh dapat. Yang lain tak akan beri undi sebab tak mahu Hudud.

      Kan bodoh tu.

  5. […] April after being sacked from Selangor State Government, Dr Hassan formed an NGO JATI with the objective to preserve the three pillars of Malay-Muslim fundamental in Malaysia; Islam, […]

  6. […] April after being in the wilderness to fight for the issues on why he was sacked, Dr Hassan formed an NGO JATI with the objective to preserve the three pillars of Malay-Muslim fundamental in Malaysia; Islam, […]

  7. […] the proselytization issue surfaced exactly a year ago today, we all learnt that around 13 people were interviewed by JAIS for […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: