Duit Raya

Time for generousity: Hari Raya packets

Time for generousity: Hari Raya packets

Everyone is still very much in the Hari Raya Aidil Fitri mood. In fact, many are still on Hari Raya leave for the week.  Klang Valley is buzzing with all the Hari Raya visitations and Open Houses, which should start this weekend.

It is expected that Corporate Open Houses too, would be hosted from this weekend onwards.

It is traditional of Hari Raya Aidil Fitri celebration Malaysian-style that monies are given away. Usually by the elders to the younger ones, especially amongst children and school-attending slightly older off springs.

Out of practice and norms, children and teenagers look forward for these mini envelope packets when they go visiting or sometimes when relatives come over to pay homage. It is a demonstration of love and generosity, in the mood of ‘sharing and giving’.

Emir Mavani’s “Ph.D” is still a popular potshot whenever the topic of FGV is raised during Hari Raya social gatherings

It is made to believe that FELDA Global Ventures Holdings Bhd. CEO Emir Mavani (p.k.a. Pradeeb Kumar) recently awarded a RM 700,000.00 package to a local PR firm, for communications job till the end of the year. This package is supposedly to include ‘communication crisis management’.

That is effectively RM 140,000.00 per month.

Why FGV hired a PR firm to do communications for them is unclear since FGV has a matured corporate communications team. Probably the current PR Head Muhamad  Hudaifah Ahmad isn’t good enough for the job since he was just a former Accenture consultant and is one of the PEMANDUettes brought in when Mavani was fluffing his CEO-ship throne chair earlier in the year.

It is also believed that FGV BoD did not approve for the appointment of any external PR firm to do any communications related jobs.

FGV first AGM 26 June 2013

FGV first AGM 26 June 2013

Then again for taking pro-active primary role preparing himself as in the incoming FGV CEO since January, Mavani seems to be shooting himself in the foot ever so often.

Probably there is a need for Mavani to appoint this PR firm, especially to do ‘communication crisis management’. Considering the bad light that shone on FGV recently with all the non-halal deals such as proposed acquisition of the New Britain plantations off Papua New Guinea, Pontian Plantations which one of the vendors is DAP Life Adviser Dr Chen Man Hin and the discount given for RBD palm olien to Hunjia.

Even at the FGV AGM on 20  June 2013, shareholders raised the same matters and not able to obtain the satisfactory answers. It is interesting to note the burning issue of Mavani’s dubious “Ph.D in ‘Government Reforms’ from Warnborough University, United Kingdom” was never handled amicably till present day.

Then again, this would be a repeat since FGV had a period of communication disaster when the ‘amateurish’ PR firm Edelman was brought in by Mavani in the preparatory works to the IPO since April 2012.

Have a generous season of Hari Raya, everyone.

Published in: on August 14, 2013 at 20:00  Comments (19)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2013/08/14/duit-raya/trackback/

RSS feed for comments on this post.

19 CommentsLeave a comment

  1. This is really unbecoming of a sizeable public listed company, especially one that is responsible to large segment of Bumiputera planters who trusted them with their livelihood.

    Chairman tainted, CEO tainted, dubious deals, poor public relation/corporate communications, poor management, outsider interferences…. you named it, they got it!!

    • Another corrupt Indian appointed to the Malay GLC. Why?
      Kenapa Najib? Kenapa Muhyidin, Kenapa hishamudin?
      Mana kepimpinan Melayu yang nak tangkap keling korup ini?

  2. Yes, I also need a Hari Raya package. In the form of the PhD tipu man be replaced. And/or the man ultimately responsible for having him installed there replaced at the coming UMNO party elections.

  3. why is there a ‘communication crisis management’
    before mavani and sabri there was nothing wrong with felda
    but najib and pemandu change it all hence the so called crisis

    • Heard of the politician who created some chaos, brought the situation back to order, then claimed greatness?

      This one is a case of creating a mess so it’d be easier to fleece the fat sheep of its luscious wool,

  4. Mestilah Pradeeb Kumar bagi kat firma PR buat comms job.

    Cuba semak, mesti towkay dia Keling.

    Sama cam Edelman tu. Boss dia Keling Karam yg nama Raymond Siva. Cakap banyak, buat kerja tatau.

    Fakta basic yg memang maklumat berlambak dalam sok kabar pun dia tatau!

  5. Kalaulah kerja PR pun nak guna consultants saya ingat PhD dia pun guna orang lain yang menyediakannya. Lebih 50 tahun felda berdiri teguh hingga ketahap sekarang kerja-kerja PR ni petugas felda saja yang buat tak payah consultants. Sama juga selama ni kumpulan choir felda dilatih oleh orang felda tapi bila Mavani masuk felda dia employ orang arab dengan gaji lebih RM15000 sebulan untuk ajar choir. Apa relevennya choir dalam felda sebagai plantation co. Itu semua untuk memuaskan isteri sebagai guru muzik. Ini semua salah chairman Isa dan Najib. Hai jahanamlah felda. Penat orang lama felda naikkan felda hingga berjaya akhir langau macam Isa dan Mavani penipu menjahamkannya. Petugas bawahan mintak gaji dan kebajikan yang agak baik diketepikan. Orang baru dan consultants jadi anak emas. Tolonglah Najib tengok-tengok felda. Tahu tak untung FGV merosot bukan sebab harga rendah tapi kos tinggi. Tak ada sapa kesah. Cuba check harga tanam semula naik lebih dua kali ganda daripada sebelumnya. Harga menuai naik mendadak. Bukan apa kerana bayaran kepada kontraktor terlalu lambat, mereka jack up the prices lah. Apa yang BOD buat. Pls wake up before the felda going to the drains.

    • Susah bagi FELDA nak going to the drains. Sebab FELDA ibarat lembu gemuk, banyak susu, di perah selalu pun masih tak kurus.

      Cuma perah cara haram, sakit teteknya. Saya harap lembu itu akan terajang mereka yang memerah haram bila kesakitan teteknya.

      Cara terajangnya – bawa ke UMNO Cawangan, Bahagian atau UMNO pusat le.

    • Minta maaf sedara, nak bagi tahu. Minta tolong orang tu tengok-tengokkan Felda adalah satu permintaan yang sia-sia, ibarat mencurah air ke daun keladi. Sedara agak-agak siapakah punca kepada segala masaalah yang berlaku di Felda ketika ini? Siapakah yang meluluskan perlantikan jembalang-jembalang tanah yang menguruskan Felda sekarang?

      Kalau nak minta tolong saya cadangkan minta tolong kepada perwakilan UMNO yang jujur dan kasihkan bangsanya, minta mereka ambil tindakan tegas dan berani semasa PAU nanti. Saya pasti yang berani bersuara mengetengahkan kepincangan dan menentang kebatilan termasuklah di kalangan pucuk pimpinan akan mendapat sokongan majoriti ahli akar umbi.

      Sebelum saya terlupa, saya tegaskan yang jujur dan sayangkan bangsa itu maksud saya secara berterusan, bukan bermusim. Maklumlah sekarang dah dekat dengan PAU, semua nak tunjuk patriotik dan ke”melayu”annya. Termasuklah menteri-menteri yang memang selama ini memihak kepada golongan cina chauvinist seperti Namewee ke, apa ke jadah namanya tu. Sekarang demi PAU, sahabat mereka seperti cina bangsat dan kurang ajar tersebut pun kena hentam. Esok lepas PAU nanti dia bersekongkol baliklah dengan puak-puak chauvinist berkenaan, di belanya segala perbuatan mereka walaupun ianya mengguris hati orang melayu.

      Orang yang saudara seru untuk tolong pun dengar khabarnya dah mula buat urusniaga (dealing) dengan berbagai puak untuk pastikan kedudukan beliau tidak tergugat semasa PAU nanti, sekiranya Felda perlu dikorbankan sekalipun, apalah sangat harganya pada beliau. “Chicken feed’ kata orang putih. Kesimpulannya janganlah menaruh harapan pada yang seorang itu.

      • Betul, betul, betul.

        Dengar lah apa abang kita cakap tu.

        Saya setju bebenor.

      • Lupa nak cakap: Tolong kasi tau mana mana ahli UMNO yang sdr jumpa. Teruk nasib Melayu kalau biorkan begitu.

  6. IiNDEPENDENT FOR 50 YEARS WE DO NOT HAVE A POOL OF TALENTED PEOPLE WHO CAN RUN OUR MULTI BILLION CORPORATIONS.BUT WE ARE DOING ALL THE RIGHT THINGS BUT FOR THE WRONG REASON.

  7. Siapa lagi buat PR untuk Pradeep nie. Baik suruh PK cari kerja baru tempat lain lah. Membazir duit je kerja dia. Semua masaalah FGV sekarang berpunca dari Pradeep Mavani pun.

  8. Each time when Najib mentions ‘ merubah minda’ ( most recent was his speech among Felda community in Kedah), I wonder what is so wrong with the minds of the people that he thinks he has the power to make people want to change their ‘ minda’ . It is so rude of any person to herd the individual minds to change to suit that person’s agenda. And worse if changing minda is not qualified by a list of reasons and to change in what form and direction. If there’s something wrong with the people’s minda, then how come the very same people have helped developed this nation significantly since the 80s? At times political jargon used is so inept it begins to sound annoying. People are questioning some odd decisions made such as the appointment of the new CEO of FGVH, outsourcing of PR works when Felda already has a PR team which have gone unanswered and yet the change in minda thingy is being constantly hammered at people. Since when there is only one type of minda that constitute a change? If I am asked what I think of this ‘ merubah minda’ approach, I’d say it is certainly not very clever and disrespectful of the many intelligent minds out there who don’t hold position of power and have to listen to this shallow strategy of tukar minda.

  9. And talking about the mind, I came across an article at MT ‘the actual Malay Dilemma’ written by a Malay liberal who claimed through his observation that the Malays tended to be overly sensitive over issues which he attributed to the Malay mind problem and that only people who are ignorant and lacking knowledge tend to have this attribute. He went on rambling about the Malay minds though he claimed he tried not to categorise issues along racial lines. Contradiction in terms which undermined and derailed the credibility of his whole article..which is far from credible anyway.

  10. Such a disappointments. Bila lah kita akan belajar. Pakai PR firm nak mengubah fikiran dan persepsi orang tak akan berjaya. The problem is management. Tukar management Tukar persepsi masyarakat. Masaalah terutama adalah Tan Sri Isa dan kemudian Pradeep Mavani.

  11. Saya kecewa. Such a disappointments. Bila lah kita akan belajar. Pakai PR firm nak mengubah fikiran dan persepsi orang tak akan berjaya. The problem is management. Tukar management Tukar persepsi masyarakat. Masaalah terutama adalah Tan Sri Isa dan kemudian Pradeep Mavani.

  12. […] Then again FGV CEO Emir Mavani is someone who has not been perceived as with impeccable integrity. […]

    • That Felda Ventures CEO real name is Pradeeep Kumar bai…
      This keling lie about his name lie about his degree and yet Najib apppoint him as Felda Ventures CEO. Sound familiar? Yess it rhyme with Azzeeez Rahim..of Chairman TAbung Haji also keling.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: