Laporan Polis keatas blogger yang menghasut dengan hina Raja

 

Susulan mengenai tulisan seorang blogger yang dianggap sebagai menghasut apabila bertindak membidas Raja dengan nada hina semalam. Satu Laporan Polis telah dibuat keatas tulisan ini. Ianya dilakukan oleh Irrawan Kamaruddin di Balai Polis Johor Bahru Central pagi tadi.

jasrie-i

Polis diminta menyiasat tulisan blogger Jed Yoong yang dianggap sebagai menghina Raja. Penghinaan ini dikhuatiri akan menimbulkan kemarahan rakyat, terutama dikalangan orang Melayu dan berugama Islam.

police-report-on-jed-i2police-report-on-jed-ii*Dikemaskini 750pm

Setakat ini, sebanyak 98 laporan Polis telah dibuat keatas Pengerusi DAP Karpal Singh, kerana bercadang ingin mengheret DYMM Paduka Seri Sultan Perak  ke mahkamah kerana pemecatan MB boneka-DAP Dato’ Seri Nizar Jamaluddin dan perlantikan Dato’ Dr. Zambry Abdul Kadir sebagai MB Perak ke X.

Dalam perkembangan berasingan, baginda DYMM Sultan Selangor juga bertitah atas fenomena rakyat menghamburkan perasaan marah, emosi dan penentangan kepada Sultan Azlan Shah sehingga tergamak berlaku penderhakaan dan ingkar.

Laporan Utusan Malaysia:

 

Jangan biadab – titah Sultan Selangor

13/02/2009 7:20pm

 

KLANG 13 Feb. – Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj hari ini melahirkan perasaan amat kecewa dengan apa yang baginda sifatkan sebagai gelagat biadab terhadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah berhubung pelantikan kerajaan baru negeri Perak baru-baru ini.

“Perkembangan politik, peristiwa demonstrasi jalanan serta pertelingkahan antara pelbagai pihak, bersabit dengan pelantikan baru kerajaan negeri Perak baru-baru ini, yang sehingga membawa kepada gelagat biadab terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, amat mendukacitakan dan mengecewakan Beta” titah baginda dalam satu kenyataan akhbar khas yang dikeluarkan dari Istana Alam Shah di sini. – Bernama

************************

Baginda menyifatkan Sultan Azlan sebagai seorang yang amat berpengetahuan dalam undang undang dan berfikiran matang.  Ini merupakan sesuatu yang luar biasa apabila baginda Raja bertitah akibat pemecatan dan perlantikan seorang Menteri Besar.

Jelas apa yang dibuat Jed Yoong ialah AMAT BIADAB!

*Perkembangan dikemas kini Ahad 1100am

Laporan Polis kini dibuat pula di Sungai Petani, Kedah keatas penulisan Jed Yoong ini. Beberapa ahli Kelab Maya UMNO juga mengambil tindakan yang sama.


Published in: on February 13, 2009 at 14:22  Comments (46)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/02/13/laporan-polis-keatas-blogger-yang-menghasut-dengan-hina-raja/trackback/

RSS feed for comments on this post.

46 CommentsLeave a comment

  1. kalau dikomen di tv, rasanya jed boleh dpt 1/2 dari rekod karpal nih.

  2. memang patut pun laporan polis dibuat terhadap jed dan tindakan tegas perlu diambil terhadap mereka yang kurang ajar dengan raja-raja melayu

  3. Salam Bro,

    INILAH YANG ANWAR BABI NAK, DEMOKRASI CARA LIWAT YANG DO BAWAK OLEH ANWAR ANJING KURAP…

    KITA HALAU JE ANWAR KELUAR DARI MALAYSIA NI….DIALAH PUNCA SEGALA PERMASALAHAAN INI SEBENARNYA..

  4. Johor sudah. Melaka? Negeri Sembilan? Selangor? Wilayah Persekutuan? Dll?

    Pendek kata seluruh ngo melayu dan bukan melayu, Semua parti politik termasuk dap wajib bangkit membuat lapuran polis untuk keamanan. Tiada sebab lain … untuk keamanan.

    Sesiapa yang menyebelahi penghasut dia anti keamanan. Apa pun alasan, mentebelahi penghasut adalah anti keamanan. Ini bukan hal raja saja … ini kal keamanan.

    Semua bangsa dan warna kulit mesti membantah perusak keamanan ini. Kerja dap hendak memperorak perandakan Malaysia. Penghasut adalah kominis. dap adalah kominis. Karpal, kit siang, guan eng, semua tali barut mereka adalah kominis. Melayu penghianat dalam dap dan pkr adalah bapak kominis.

    Ganyang kominis. Bakar kominis. Halau ka laut semua penghasut. Bakar hidup-hidup semua kominis.

    Bakar. Bunuh … ermmm maksud saya bunuh kuman yang dalam otak paklah tu.

    Asyik kenaaa aja melayu ni.
    Apa kena ko melayu?

    Bukan salah melayulah tol …ol.
    Salah ketua melayu mr peace tu … nanti duluuuu … biak aku relak dulu …. apa hang sebok-sebok ni … biak pi laaa gzaja gzaja yang kena.

  5. The guy in green look like a typical makan rasuah punya org. muka bulat bulat, misai trim cantik cantik..
    macam sial

  6. Mari kita lihat jika kerajaan yang di terajui Bangsa Melayu kita berani untuk mengambil tindakan sewajarnya terhadap seorang Benggali yang lumpuh dan Cina bukit yang menghina Institusi Raja-raja Melayu.

    Syed Hamid dok cakap I.S.A. adalah akta yang boleh dikenakan kepada seseorang sebelum perkara yang tidak diingini berlaku. Ia kononnya adalah Akta Pencegahan. Nah!!! Sumbatkan mereka ini kedalam demi untuk mencegah dari kemarahan orang Melayu yang mungkin akan mengakibatkan pertumpahan darah di masa akan datang!!!

    DI mana pula Calon-calon Pemuda UMNO hari ini dan pengikut atau penyokong2nya? Adakah mereka juga ingin mengikut Ketua Pemuda yang ada ini yang berkelakuan seperti Pondan yang tak laku?

    Kalau kita perlu NGO Melayu untuk bertindak, apakeJADAHNYA ada Pemuda UMNO? Lagi baik ikut kata Tengku Rithaudeen dan bubarkan sahaja Pergerakan Pondan UMNO Malaysia ini!!!!

  7. Alhamdulillah. Banyak lagi Laporan Polis akan menyusul.

  8. Khairy Jamaluddin dan Khir Toyo sudah berusaha. Mukhriz buat apa? Adakah dia hendak membuktikan perjuangannya dengan berdiam diri? Kalau nak buat demonstrasipun, jangan jadi bodoh macam pemuda yang pergi office benggali tu atau macam Khir Toyo yang nak menghantar memorandum kpd benggali yang sama seolah2 dia akan mengubah fikiran. Jadi pemuda yang bijak. HANTAR MEMORANDUM KEPADA Kementerian Dalam Negeri suruh Kerajaan mengambiltindakan terhadap haramjadah yang menyentuh soal bangsa dan Raja-raja Melayu.

    Kalau Mukhriz ingat dia nak “remain elegantly silent” maka kita berdoa agar perwakilan pun elegantly forget about him di waktu pemilihan nanti.

  9. Laporan polis sepatutnya ke atas blogger Malaysia Waves pasal artikel tu ditulis oleh beliau.

  10. Ni artikel asal.

    http://www.malaysiawaves.com/2009/02/masanya-pas-berhenti-percaya-dengan.html

  11. Big Dog,

    Kau boleh cakap kat mamat-mamat Johor jgn buang masa. Polis ada banyak kerja lagi patut dorang buat. Lagipun yang tulis tu TulangBesi. Aku rasa kau ni saja nak bawak berita ni pasal kau gaduh dengan Jed. Steadylah brother, takkan orang kutuk sikit hang nak berdendam. Blogger lain takde pun promote hatred amongst each other. Nenek aku cakap, ‘ Cannot stand heat, don’t stay near the kitchen’.

  12. Jelas kepura2an Jed Yong.
    Dia bertahun2 berpura2 baik.
    Kononnya inilah masa sesuai untuk menyerang gerila.

    Indirect, art of war, cara halus- helah yg dah basi.

  13. jangan buang masa la buat laporan polis. PDRM patut dibenarkan untuk membuat kerja mereka yang hakiki, iaitu mencehag jenayah dan menangkap penjenayah, dan menyelesaikan jenayah. Pasal apa pergi buat laporan polis kena pakai baju melayu ka? nak tunjuk kemelayuan? Kena berlagak macam KJ bengis, dan mendesak suruh lucut kerakyatan, tak boleh masuk negeri Perak, ini semua akal pendek punya cadangan. Too emotional. Sultan Selangor pun dua kali lima dengan Sultan Perak. Dengan jumlah sepuluh Raja, Sulatn dan DYMM Agung, tak termasuk permaisuri-permaisuri, anak beranak dan kaum kerabat, Malaysia ini terlampau ramai golongan bangsawannya. Ini tak termasuk lagi quasi-bangsawan seperti Yang dipertua negeri, dan ahli politik.

    Polis ada unit siber. Tugas mereka menyiasat laporan sebegini. Jadi, usaha ini bukanlah membuang masa Polis sekiranya pelapor benar benar merasakan ada jenayah dilakukan.

    Di Johor, memakai baju Melayu lengkap pada hari Jumaat adalah perkara biasa, malah dibudayakan. Golongan yang lebih berumur pula biasanya memakai baju Melayu putih apabila hari Jumaat. Janganlah memakai baju Melayu pun menjadi modal komen! Terutama kalau tidak faham kebiasaan.

  14. The plot thickens,

    This story was picked up by Asia Sentinel malam tadi.Rupanya minah Cina bukit JedYoong ni salah seorang correspondent Asia Sentinel.So far she is the2nd correspondent to be charged for insulting royalty.

    Minah ni cube defend dirinya dgn mengatakan yg dia sekadar translate apa yang ditulis oleh Tulang Besi dari malaysiawaves.com.Tapi ia bukan sekadar translation,yang menyebabkan org2 Johor ni buat report rasanya sebab apa yang dia komen terhadap point2 yg ditulis oleh Tulang Besi.Siap highlight2 lagi point2 yang panas dan menyakitkan hati..

    Snips from Asia Sentinel;

    She acknowledged, however, that her own written comments about the Tulang Besi piece included less-than-complimentary references to the lifestyles of several of the sultans, who she said are resented by rank-and-file Malays.

    She also posted part of former Prime Minister Mahathir Mohammad’s 1993 speech to the Dewan Rakyat, or parliament, in which he tabled a motion to remove the sultans’ immunity from criminal prosecution. In the speech, Mahathir delivered a scathing denunciation of the royalty, saying they had agreed to hand over Malay states to British colonialists after WWII, giving up Singapore, Penang and Malacca.

    So kita tengok ajelah goyang ke tak goyang Minah ni bila polis datang memanggil.I hope Tulang Besi pun disiasat sekali sebab kurang ajar …

  15. syabas kerana membuat report polis terhadap cina tu. dia memang biadap. selain itu ada sebuah lagi blog yang menghina dan menghasut menjatuhkan sultan perak.

    http://malaysianindian1.blogspot.com/

    sila layari dan lihat didalam blog tersebut.
    http://malaysianindian1.blogspot.com/

  16. Sila lihat ini..sejarah yang tidak diajar dalam buku sejarah sekolah haha…
    http://www.marhaendaily.net/v1/mar_a_meor01.html

  17. Ini budak Cina giler pejenis Fatal Attraction. Emosi dan fikirannya bukan stabil.

    Dia ini penuh kebencian terhadap Melayu dan Islam. Pernah dia tulis satu artikel yang mengkeji nabi Muhammad, Islam dan orang Islam dengan bahasa yang sangat kesat. Pada dia orang melayu dan Islam tak kira parti apa adalah jumud dan ketinggalan zaman.

    Persahabatannya penuh kepuran-puraan. Dia baik dengan semua orang sekejap saja lepas itu dia akan kutuk dan buat perangai. Mula2 baik dnegan Tony Pua, kemudian dengan Wong Chun Wai, sambil itu dengan All Blog, ada pula dengan PAS dan sekarang cuba2 menusuk masuk dalam kumpulan-kumpulan orang UMNO.

    Semua persahabaatan akan berakhir dengan dia menulis sesuatu yang kesat dan keji terhadap kumpulan yang dia cuba masuk. DIsebabkan demikian, dia tidak disukai oleh semua pihak. Menangkapnya tidak menimbulkan masaalaha kerana budak cina gila ini tidka ada pengikut tetapi adalah satu amaran supaya blogger lebih berhati2 dalam tulisan.

    Jed Yoong ini memang tidak stabil dan gila. Awas.

  18. Laporan perlu juga dilakukan terhadap:

    1. Raja Petra yang membuat tuduhan terhadap Sultan Perak saeolah-olah baginda lakukan keputusan berdasarakn projek untuk Gamuda.

    2. Harris Ibrahim yang sedang menimbulkan kebenciaan dikalangan pengikut/pembacanya seolah-olah untuk menghasut membenci Sultan dengan secara lembut menunjukkan keputusan Sultan bertentangan dengan tulisan dan semangat undang-undang.

    3. Shieh Kickdefella pula menulis mengajak orang ramai menderhaka kepada Sultan dan menaikkan kemarahan pembaca untuk membenci “Azlan & Co.”.

    4. Tulisan blog seperti Malaysia Unplugged, http://sultanazlanshah.blogspot.com/ , http://notsleepinganymore.blogspot.com/, etc.

    5. Kita harus cari kesemua penulis-penulis blog bernama dan dikenali yang menghina dan menghasut Raja-Raja Melayu

  19. Apa kata kerajaan BN(sebenarnya UMNO saja) menyerahkan kuasa penuh kepada Sultan-sultan yang diketuai DYMM Agung untuk memerintah Malaysia dan Paklah / Najib meletak jawatan segera ! Derhaka kalau BN tak buat begitu?

  20. Sebenarnya Sultan itu orang yang sangat bijak, mulia, berakhlak tinggi, baik hati & tak akan buat sebarang kesalahan, jadi paling layak memerintah Malaysia ! Jadi serahlah kuasa UMNO kepada Sultan.

  21. The less said about the Pemuda Umno and the rest of the sayaps the better. As for the candidate Mukhriz, well, one has to excuse him for he has more urgent matters to attend to which is the Palestinian issue. That’s more important than whats happening at home. Heck just look what the Jews are doing in Gaza!!!! As for the other candidates give them time, they’ve got another month of campaign to promote self interest…this royalty issue is not relevant to them. They’ll just let the ‘kucing kuraps’ do the menial work like going to the police station and making police reports.
    Someone should think of what the Malay leaders did in gathering mass malay support against the Malayan Union in the 1940’s. That was massive and the result effective. Is there anyone today in umno or for that matter is there any malay bloggers, politicians or activist who cry out – for ‘Agama, Bangsa dan Negara’ has any will or capability to do similar to what our founding fathers did in the past? This time gather a nation wide rally in support of King, Country & Religion. And ofcourse get a permit. I dread to think the answer.

  22. Ini lah dia hasil ukiran BABI yang amat indah sekali macam bontot kambing-kambing aku.

    Tahniah yang tidak terhingga kepada saudara BABI.

    Lihatlah dunia.

    BABI punya BABI.

  23. 1. Apa salah pakai baju melayu – ini kan cerita pasal Raja Melayu bukan Raj Cina atau Raj Gopal, kalau tak pakai je seluar dalam macam apek cina dan sari macam minah bollywood…munkin ‘Sri Hartamas’ pakai seluak dalam kot?!
    2. Apa salah buat police report – daripada mereka hisap dadah, rompak kedai mas, rogol awek2 cina, melayu atau pembantu rumah indon …ada ka jantan 3 ekor ni menyusah kan blogger2 yang tak berakal ni!
    3. Apa salah si baju hijau bermisai, muka bulat2 – setitdak2 mereka berani bergambar dan disiarkan oleh bigdog…apa hal ngan ‘celakakamu’ kalau takde good opinion to contribute takyah kutok orang lain la.. macam la lu handsome sangat entah2 macam rupa buntut Karpal Bayi!!!

  24. BigDog,

    Hang ni lah perosak negara. Konon nak menjaga maruah melayu, tapi dengan menghasut orang melayu membenci kaum lain dan membenci melayu lain yg bukan UMNO.

    Report polis bodoh tu pun nak jadi isu? Memang bangang sesiapa yg membuat report tu dan juga sesiapa yg menghebohkan report ni. Apa kata kalau kandungan artikel tersebut (Jed Yoong/Tulang Besi) disiasat dan masuk mahkamah?

    Tidakkah nanti keluar segala benda perihal tingkahlaku buruk pihak istana? Lagi malu jadinya sultan-sultan nanti. Perkara-perkara yg dinyatakan dalam artikel itu bukan perkara fitnah. Sesetengahnya adalah cerita yg sememangnya ada dalam arkib media. Siapa yg nanti akan rugi? Sudah tentu UMNO tak rugi seduit pun.

    Heran saya. Mungkin juga sebenarnya UMNO yg ingin menangguk di air keruh, mengambil kesempatan yg ada untuk belasah istana di mata rakyat?

    Ataupun sememangnya UMNO di peringkat atasan tidak tahu apa-apa pun. Cuma ada sekerat dua penyokong bahalol yg nak tunjuk pandai!

    Samada betul atau tidak salah laku DYMM Tuanku yang disenaraikan, bukanlah menjadi isu pokok. Yang pentingnya, menerbitkan senarai itu ialah usaha memburukan nama, menghina dan menghasut rakyat membenci sekelian baginda Tuanku.

    Dipetik dari Akta Hasutan Perlembagaan Malaysia:

    Under section 3(1), those acts defined as having a seditious tendency are acts with a tendency:

    (a) to bring into hatred or contempt or to excite disaffection against any Ruler or against any Government;
    (b) to excite the subjects of the Ruler or the inhabitants of any territory governed by any government to attempt to procure in the territory of the Ruler or governed by the Government, the alteration, otherwise than by lawful means, of any matter as by law established;

    (c) to bring into hatred or contempt or to excite disaffection against the administration of justice in Malaysia or in any State;
    (d) to raise discontent or disaffection amongst the subjects of the Yang di-Pertuan Agong or of the Ruler of any State or amongst the inhabitants of Malaysia or of any State;
    (e) to promote feelings of ill-will and hostility between different races or classes of the population of Malaysia;
    or
    (f) to question any matter, right, status, position, privilege, sovereignty or prerogative established or protected by the provisions of part III of the Federal constitution or Article 152, 153 or 181 of the Federal Constitution. ”

    Jelas ini telah berlaku dalam penulisan Jed Yoong ini.

  25. Mukhriz should then just contest in Palestine instead of UMNO at home. We should concentrate on what the hell is happening on our shores against the Malays today to prevent ourselves from turning into another Palestine!

    We are not at liberty nor authorised to represent Dato’ Mukhriz Mahathir in here. However, we felt that some matters need to be clarified.

    As far as we are concern, Dato’ Mukhriz Mahathir is still UMNO Youth International Bureau Chairman (till UMNO party elections, end of March). It means issues like Palestine/Gaza is very much up his agenda. Hence, the relief programs which Peace Malaysia (where he is the Co-ordinator) is initiating and co-ordinating is something he has to do very seriously.

    He is also an MP for Jerlun. Means that he attends Parliament sessions very diligently. Hence, he has very little time galavanting all around the nation to look for his contest for Pemuda UMNO Chief support.

    Both, reflect on how responsible the man is when given the task and expectations.

  26. 1. Kalau aku kata orang Melayu bodoh hampa marah. Zaman DrM dulu dia yg pinda kuasa raja awat hampa tak bising.

    Pindaan Perlembagaan dibuat pada 1993 untuk menanggalkan immuniti atau kekebalan Raja Raja atas isu dan/atau tindakan peribadi. Maknanya DYMM Raja Raja perlu bertanggung jawab atas tindakan atas kapasiti peribadi.

    Selagi sekelian baginda Tuanku bertindak atas kapasiti sebagai Raja Raja (bagi pihak Negara atau Negeri), maka sekeliang baginda masih lagi ‘kebal’ dan tidak boleh diseret ke Mahkamah.

    2. Hampa dah lupa ingatan ke?. Cuba fikir kononnya Sultan pelindung agama tapi depa sendiri yg dok tolak ajaran Islam. Cuba bawak mai sini sapa Sultan yg elok perangai?

    Bukan tempat atau hak mana mana rakyat menolak atau menafikan ke Islaman mana mana DYMM Raja. Ini yang menjadi isu sekarang; apabila orang yang tidak layak mempersoalkan kedudukan Raja berbuat demikian.

    3. Kita ni banyak sangat Sultan. Britain ada satu jer tu pun tak larat nak jaga bayar duit saraan. Ni sampai 9 Sultan termasuk kerabat duit rakyat kena bagi kat depa. Apa sumbangan depa? Takdak hapa ngabis beras.

    Malaysia ditubuhkan sebagai Persekutuan Negeri Negeri, termasuk sembilan negeri yang sediada Raja. Walaupun bukan ujud sebagai Persekutuan, Britain sama seperti Malaysia; ada seorang baginda Raja bagi Negara. Namun, sistem di England juga mempunyai Raja diperingkat negara seperti Wales (Prince of Wales) dan malah lebih ramai lagi di peringkat county (boleh disifatkan sebagai ‘negeri’ jika dibandingkan dengan Malaysia) seperti Duke of Edinburgh, Duke of Windsor, Duke of York, Duke of Essex, Duke of Gloucester, Duke of Nottingham dsbnya.

    4. Dah tu istana besar. Bila buat jamuan duduk jauh ngan rakyat…makan dengan garpu..sudu..pinggan special…yg lain dari rakyat.

    Ini pun boleh dibuat modal kommen…?????

    5. Kita berpatik hamba dengan depa sedangkan Sultan ni kentut pun sama busuk ngan kita…org dulu kata ‘tulah’…mana ada la..tu hanyalah mitos yg nyanyuk.

    Ini pun boleh dibuat modal kommen…?????

    6. Yg dilihat adalah takwa…tak kira ka raja atau rakyat biasa. Yg kuat taqwa dia dihormati…Raja raja ni zaman Firaun dulu boleh la…zaman ni sori no..

    7. Sepanjang hidup anda berapa kali anda dijemput raja bertandang ke teratak dia? Nil…

    Hanya sebab tidak pernah diundang ke Istana, maka Raja tidak lagi relevan. Ramai orang pernah diundang ke Istana. Maknanya, jika kita tiada menerima undangan, maka kita sebenarnya seorang personaliti yang tidak signifikan dalam masyarakat.

    Oleh demikian, wajar kita meningkatkan kedudukan dalam masyakarat dan pencapaian kita dahulu!

    8. Kesimpulannya raja ni dah tak perlu kat Malaysia. Depa bukan nak lindung rakyat tapi dok pakat dengan UMNO nak ngabis dan jahanam negara ni.

    Kesimpulan yang amat meleset!

    Kedudukan Raja termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Malah, kedudukan Raja lebih utama dari kedudukan rakyat dalam sistem politik Malaysia. Semasa UMNO memperjuangkan proses Kemerdekaan, Britain memberikan sekelian baginda Tuanku keutamaan (first right of refusal) untuk menentukan corak dan sistem politik Tanah Melayu. Ini memandangkan apabila Tanah Melayu dikolonialisasikan, negeri negeri merupakan bawah pemerintahan mutalak Raja Raja dan bukan rakyat. Oleh demikian, apabila opsyen untuk Kemerdekaan timbul, Britain kembali kepada asal.

    Kebijaksanaan dan hemah Presiden UMNO ketika itu Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra dapat meyakinkan dan mendapat perkenan sekelian baginda Tuanku untuk memberikan hak memerintah melalui sistem demokrasi Raja BerPerlembagaan.

    Namun, semua pihak yang berunding sebulat suara memperakui kepentingan dan kedudukan Raja Raja dalam sistem politik dan masyarakat Tanah Melayu sehinggakan peruntukan khas dinukil dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu.

  27. Brother Big Dog,

    Just completed giving statement to Police Investigating officer at IPD Kuala Muda,quite a lengthy statement with question and answers .The Police wants to know more details about JED YOONG and I gave 24 pages of the article and comments to the Police.

    Am pleased with the Police investigation though this is their first time getting such report from the public.

    Sir,

    Good for you. Do this the proper way

  28. haha!

    salam semua. hairan kenapa blog saya dinamakan di sini sebagai menghasut orangramai menderhakai Sultan-sultan.

    silalah ke blog saya untuk mendapat kebenaran…

    http://notsleepinganymore.blogspot.com/search/label/Malaysian%20royalty

    jangan membabi buta dengan tuduhan-tuduhan fitnah, le beb. hanya membongkarkan kebodohan dan kebutaan sendiri!

  29. thank god i’m from a state without royalty …

  30. Berblog blog lah kamu jangan lah melebih lebih macam bagus…tak kira siapa pun…semua ada hak untuk menulis dalam blog…cuma kecerdikan lah yang membantu blogger tu…Yang tak cerdik …payah lah nak cakap…akal ada tapi maruah tu kureng…tak perlu emosi …handle macam menyelesaikan masalah harga sekerap jatuh jer…janganlah tension gilagila…buat malu ajer …

    Globalmalau:malaysia yang aman jadi tak aman kerana sikap ahli ahli UMNO memprotes seolah olah negara dah teruk…

  31. la don

    You foolish oaf. Those states without Sultans are ruled over under Governors who are representatives of His Majesty the King!

  32. BigDog,

    Yang complain tak dapat undangan Istana tu apa yang nak dihairankan kalau dia tu Melayu Bangsat yang lebih suka bertuankan Cina. Entah2 drebar toukey judi.

  33. Sri Hartamas,

    Baru duduk bandar kat KL tak berapa tahun dah lupa daratan. Beb, lu kalau dah dilahirkan Jawa, kalau lu duduk kat Spain dan bercuti di Aspen setiap tahunpun, lu tetap akan mati sebagai Jawa lah beb, dari itu jangan perasan hip kononnya macam yuppy lah konon….

    Di Johor, walaupun dia oranglah bangsa pertama di Malaya yang makan pakai fork and spoon dan menubuhkan The Civil Service yang dicontohi negeri2 lain, mereka tak lupa identitiy mereka dengan memakai baju Melayu setiap Jumaat dan di majlis2 agama.

    BAHALUL PUNYA MELAYU SRI HARTAMAS!!!! Baru makan salted beef sandwich kat Uncle Don’s dah berangan macam orang putih….hahahahahahahahahhhahahaahah!

    Kami amat setuju dengan pendapat ini.

    Orang Melayu Johor bangga membudayakan baju Melayu, lengkap bersongkok dan samping, terutama pada hari Jumaat. Mereka juga membudayakan memakai baju Melayu putih (teluk belanga) apabila menghadiri majlis keugamaan, terutama kenduri doa selamat tahlil dan arwah.

    P/S Uncle Don yang menyajikan salted beef itu pun orang Johor juga. Siap orang Muo lagi!

    P/S II Arwah ayah Uncle Don merupakan seorang Melayu yang begitu berjasa membangunkan ekonomi luar bandar dan desa orang Melayu, melalui program penstrukturan semula pembangunan tanah 🙂

  34. Bro, don’t come to Mukhriz’s defense using those points because it just proves even more that he will be too busy for Pemuda. I doubt if he will forego his Peace Malaysia outfit in the future.

    We need a Ketua Pemuda who is in touch with the situation here when the need arises, not in Jerlun, not in Palestine.

    He needs to prioritize according to the seat he is contesting for.

    If he aspires to be a barber, he shouldn’t practice polishing shoes, if you catch my drift.

    Well, as long as he hold the post (Exco Pemuda International Affairs Bureau and Peace Malaysia), then he shall do his best to deliver.

    Yes he aspire to be UMNO Youth Head. In no way, he will compromise his responsblities now. That’s the Mukhriz I know all these 12 years.

  35. quote ‘Berblog blog lah kamu jangan lah melebih lebih macam bagus…tak kira siapa pun…semua ada hak untuk menulis dalam blog…cuma kecerdikan lah yang membantu blogger tu…Yang tak cerdik …payah lah nak cakap…akal ada tapi maruah tu kureng…tak perlu emosi …handle macam menyelesaikan masalah harga sekerap jatuh jer…janganlah tension gilagila…buat malu ajer …’

    agreed

  36. BD,

    for a moment, i would not think that you of all people in the weboshpere would be this defensive. i do not know what feud you have with jed that you supposedly too, inciting hatred towards her.

    please have a full-stop on this. you’ve seen how people reacted rashly about things these days and i surely hope you’re not going to tolerate this.

    bro BD, incitement to hatred goes both ways, not one.

    it is only imperative for you to hold back your grudge a bit. i mean, sometimes, saying nothing is probably the best policy.

    have a close look to how people responded to your articles and retaliations. jed is doing the same.

    and i know for a fact, that UMNO does not go well with Geng Pakat supporters, but have another look on another perspective.

    this internet rampage to me, has gone beyond madness.

    are you trying to convince me as fence-sitter (no principle voter and no loyalty to some) that this is how UMNO respond to crisis?

    you have to slow down a bit, son.

  37. Sunshine

    Bigdog is not UMNO and UMNO is not Bigdog.

    If you decide UMNO’s fate by what Bigdog says then you deserve to be doomed like the rest of Malaysia.

    You don’t seem very smart. You don’t deserve to be represented by UMNO. Go ahead and elect s schoolkid photographer to represent you.

    The Sun’s about to set on you.

  38. wow, mr gamal.

    what a classic UMNO attack.

    and you gamal, would be shot dead if you betrayed your kind just like the real Gamal.

    but hey, you might be right. a schoolkid photographer would represent me far better than an UMNO wannabe, like you.

    you wanted so much attention when you’re small that you have nothing but bits and pieces left in your brain now.

    i’m not sorry for my comment. afterall i’m not very smart, like you and your umno wannabe friends.

  39. kalau berani saman la mahathir, deris jusoh, shahidan, mat taib, itu baru sah derhaka!

  40. Memang wajar laporan polis dibuat terhadap blogger yang kurang ajar dan tak menghormati sesama kaum. Bukan Jed Yoong saja malah mana-mana penulis blog yang menulis kandungan blog yang banyak menghina institusi Raja, Islam dan Melayu harus dilaporkan pada polis. Biar polis siasat. Dan mana yang patut kena ISA, bagi je…

  41. See Sunshine?

    Those thorns pricking your backside while sitting too long on the fence and not coming forward to be counted has seriously impaired your judgement.

    Openly admitting that you would rather prefer a schoolkid photographer as opposed to an UMNO representative proves that you are suffering from syphilis of the brain.

    Maybe the schooldkid can take more nude pictures of PR reps and spread it out so that you can blame BN for it.

    You should change your name to “Sunstroked” instead coz you sure sound like a sufferer.

  42. see gamal,

    the problem with your kind is that you’re too reassuring. you would rather suck up those those balls and blame it on the lady boy next to you.

    but hey, sunstroked might again, be the best for me. since you all you have is pathetic tanning machine on your prick.

    so, son. let’s do this. i’m loving it (like keegan).

    Comments are welcomed. However, profanities are not!

    LAST WARNING!

  43. Celakakmu…Apa salah budak baju melayu hijau 2?….makan rasuah ke tidak ke yang penting mereka ber3 berani tegakkan maruah bangsa melayu islam.
    Lu pakai seluar dalam kt luar ke? ala2 superman?

  44. sepatut nya, korang ni buat la laporan polis bila TDM dulu memalukan raja-raja dan menghapuskan imuniti raja-raja..

    mana semua pejuang2 yang berani mati ketika itu? UMNO lebih menghinakan raja..siap guna media untuk memalukan raja-raja..
    mana repot masa tu?

  45. Babi Karpal…
    anjing ibunya…
    ibu karpal melahirkan anjing masyarakat…
    babi ko karpal

  46. […] If the six were to be charged, then Pakatan Rakyat leaders and demonstrators outside Ubudiah Mosque and Istana Iskandariah should also be charged under the same act. The planners and demonstrators who vehemently rejected and tried to fail the swearing in of ADUN Pangkor Dato’ Dr. Zambry Abd. Kadir as the 10th Perak Menteri Besar, which included the attempt to block HRH Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah Ibni Sultan Azlan Muhibuddin Shah’s entourage from proceeding towards the palace. Words and actions that were deemed inciting and instigating the anger of the rakyat against HRH Paduka Seri Sultan Perak Tuanku Sultan Azlan Muhibuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah and HRH Raja Muda Perak. This blatant ‘KURANG AJARNESS’ is very reflective the minds of Pakatan Rakyat supporters, even here in bloggphere which resulted to an explicit reaction by HRH Sultan Selangor. […]


Leave a comment