Zahrain: Hilang yakin pada Anwar dan Lim Guan Eng hancurkan PR

MP Bayan Baru dan Mantan Pengerusi PKR Pulau Pinang Dato’ Seri Zahrain Hashim pagi ini mengumumkan beliau meletakan semua jawatan parti dan keluar dari PKR. Beliau berbuat demikian kerana kecewa akibat kehilangan keyakinan kepercayaan kepada Ketua Pembangkang-tanpa-parti Anwar “Mat King Leather” Ibrahim dan menyifatkan Setiausaha Agung DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai “Perosak Pakatan Rakyat”.

“Tindakan kerajaan pimpinan YAB Lim Guag Eng membelakangkan prinsip prinsip keadilan, hak asasi kemanusiaan dan keadilan semula jadi dalam usaha penyinggiran saya sebagi Pengerusi Island Golf Properties Sdn. Bhd. baru baru ini adalah bukti jelas amalan politik chauvinis, diktatorial dan berfikiran ala kominis. Amalan Lim dan konco konconya  bukan sahaja bersingkap angkuh dan tidak boleh menerima teguran dan kritikan, malahan mereka menyalah gunakan kuasa dn kedudukan mereka untuk kepentingan politik sempit dan agenda jahat mereka”, kenyataan media yang dibacakan Zahrain sendiri.

Kenyataan penuh media Dato Seri’ Zahrain:

 

Beliau juga menegaskan bahwa semua dalam Pulau Pinang terutama orang Melayu “Dianiaya dan ditipu oleh seorang Ketua Menteri yang diktatorial, chauvinis dan ala-kominis. Ini termasuk Pusat Zakat”. Sahabat karib Anwar itu juga mengingatkan pengundi agar “Tidak meletakan terlalu banyak keyakinan dan harapan kepada PR”.

Beliau juga menyifatkan DAP dan Lim Guan Eng secara angkuhnya menyalah gunakan kuasa, untuk kepentingan politik sempit chauvinism semata mata dan tidak langsung menimbang pendapat orang lain. Apabila ditanya apakah keputusan ini pernah dibawa perbincangan melalui mekanism parti dan PKR, Zahrain menjawab “What mechanism?”.

Beliau berjanji akan meneruskan agenda untuk mewakili pengundi Bayan Baru sebagai MP bebas dan menegaskan bahawa keputusan ini tidak melibatkan mana mana parti politik. Beliau yang kecewa dengan kegagalan Anwar melunaskan janji, termasuk “16 September 2008” adalah bukti beliau tidak wajar bersama PKR lagi.

“Saya telah melakukan apa yang terdaya”, dengan penuh nada kecewa dan pasrah sebagai seorang politikus yang telah ditipu dan perkudakan untuk agenda sempit Anwar dan Lim Guan Eng.

Zahrain dengan jelas rasa bertanggung jawab tidak mahu rakyat Malaysia dibohongi oleh Anwar dengan “Janji janji palsu dan hanyalah rhetorik semata mata” dan “Lim Guan Eng yang Diktatorial, Chauvinis dan ala Komunis”. Beliau juga mengaku bahawa “Saya tidak mahu generasi akan datang mengingat saya sebagai sebahagian dari gerombolan yang merosakan negara”.

Perletakan jawatan ini merupakan YB ke VII PKR yang samada meletakan jawatan atau telah meninggalkan parti yang diujudkan semata mata agenda peribadi Anwar itu.

Published in: on February 12, 2010 at 11:20  Comments (17)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2010/02/12/zahrain-hilang-yakin-pad-anwar-dan-lim-guan-eng-hancurkan-pr/trackback/

RSS feed for comments on this post.

17 CommentsLeave a comment

  1. PKR yang berasaskan parti berbilang kaum yang ditunjangi kaum Melayu kini sedikit demi sedikit berubah wajah. Tiada lagi ABIM, JIM dan bekas ahli UMNO. Sebaiknya, PKR dibubarkan dan memasuki DAP. Mungkin itulah juga perancangan jangka panjang DAP.

  2. A perfect CNY GIFT to LGE and those DAPigs!

  3. If the bad blood between DAP, PKR and Zahrin is as truly persist, Zahrin will remain unlikely a non-partisan independent lawmaker; in reality, no neutral person especially a politikus can remain neutral. Sooner or later, with PKR in tatters and DAP’s hold of Penang slipping, Zahrin will likely join BN or PAS (although unimaginable so long as PAS is a party to the unholy alliance)for the betterment of his political survival as well as that of his constituency. Wishing Kong Si Fatt Chai to the arrogant Lim Guan Eng and his band of chauvinist racists, I patiently wait for more similar good news. He he he. the news cant get better by the day for Lim Guan Eng.

  4. This is not important why the submarine cant dive now that is important.

  5. Lim plunders the Pusat Zakat too?

    If true; Anuar and Nik Aziz are responsible for this.

    • Aku rasa kepala kominis LGE ni pi lantik lanun utk jadi pengerusi puzat zakat PP, supaya duit dapat dilaurkan keluo. Bukan boleh percaya DAPigs ni!!!

      Sedangkan dlm Selangor ni, Khalid Ibrahim dah bercadang nak faraidkan duit zakat & baitulmal. Nasib baik Sultan halang!

  6. Whooo Bro,

    jangan main main dengan duit zakat…tapi apa nak herankan…kalau melayu boleh usik duit tak ada taqwa dan tak ada maruah.. takkan nak marah kan cina yang lagi tak beriman dan tak bermaruah….

    Itulah pincangnya kepimpinan melayu sekarang tak peduli lah umno ke, keadilan ke pas ke…itu semua boleh tolak tepi. itu sebab saya panggil politikus melayu sekarang keldai…nama je ‘profesional’ kalau dah tak takut kat “Allah” orang kafir lagi tak takut. Kepimpinan Melayu sekarang “have lost their balls”

    Keturunan Jebat

    • Fuckatan Riot ni apa pedulik!

      Anwar Al Juburi mana berani sumpah Quran!

      Nik Aziz Al Laknatullah pun tergamak menghina “Allah pun mencarut”!

      Ugama Is;am ni alat dikudakan semata PAS semata!

  7. Thats why it’s so hard to trust the chinkies.Give them an inch,they want the whole country.For any chinkies issues even MCA and Gerakan can sit with the dapig.Thats how they con the Malays.

  8. How is a manufacturing defect more important than a politician who promises the sky knowing full well he is deceiving the nation.
    Anwar’s bluff has been called. He is just refusing to believe it.
    Worse still… Some of his supporters cannot see that he is bluffing.. 😦

  9. mp kulim keluar lagi bagus .parasit dalam pkr. hidup pakatan rakyat.

  10. Parti kaldai… apa nak heran. Yb Zahrin.. baru sekarang sedaq yg dia selama ini berada dlm parti kaldai. Kami rakyat biasa sudah lama kenal pemimpin teragong PKR yg pandai berlakon seperti ‘chameleon’. Masih ramai lagi melayu2 kaldai dlm pkr yg belum sedaq, terus menerus dikencing oleh pemimpin agong mreka. Pegi mampos kau orang….

  11. Ask Zahrin what he was trying to do with a RM$2 company to run the BJCC? Don,t hookwink and so Kampong in mindset

  12. sebab kena buang dari pengerusi kelab golf dah mabok hayang ker??
    malu lah skit
    dulu bukan main lg menyokong PR
    skrg bila duit takda sibuk jilat umno
    pigi mampus laa

  13. […] pendedahan Zahrain dan Zulkifli Semenjak kebelakangan ini, dua orang Mantan-Ahli-PKR dan MP Bayan Baru Dato’ Seri Zahrain Hashim dan Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Nordin membuat pendedahan yang amat mengejutkan dalam persidangan […]

  14. […] amat berbeza. Hari ini, 5 orang MP Pakatan Rakyat (Zahrain Hashim, Mohsin Fadzil, Tan Tee Beng, Wee Choo Keong dan Zulkifli Nordin) tersebut (yang lebih tepat lagi, […]

  15. […] dari itu, enam orang MP PKR telah meninggalkan parti; Dato’ Seri Zahrain Hashim, Tan Tee Beng, Hj Mohsein Fadzil, Zulkifli Nordin, Wee Choo Keong dan terbaru, S Gobalakrishnan. […]


Leave a comment