DAP adalah punca racism menular di Malaysia

Bapak Perkauman Chavinis Cina di Bumi Melayu

Pengerusi DAP Lim Kit Siang menggelar Negarawan Unggul Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai “Rasis no. 1” Malaysia. Ucapan ini dibuat dalam makam malam anjuran DAP Segambut pada 25 September 2010.

Perdana Menteri IV itu dibidas kerana ucapan beliau mengenai orang Melayu akan hilang kuasa sekiranya UMNO tidak berkuasa. Lim mendakwa Tun Dr Mahathir cuba untuk menakutkan orang Melayu dengan memainkan ‘kad perkauman’.

Hakikatnya, Perjuangan Nasionalism orang Melayu yang berjaya digembeling dan jana oleh UMNO merupakan cara paling berkesan untuk proses Kemerdekaan berjaya dicapai. Selepas UMNO dengan jayanya ditubuhkan pada 11 Mei 1946, semangat dan suara orang Melayu digembeling dan satukan untuk menjadi kuasa desakan yang amat kuat sehingga Malayan Union yang telah pun diluluskan Westminster Palace digagalkan.

Kuasa nasionalism pada orang Melayu pada masa itu memungkinkan British berunding dengan DYMM Raja Raja Melayu dan membuahkan Perjanjian Tanah Melayu dikuat kuasa pada 1 Februari 1948. Perjanjian ini, yang menunjukan kedudukan orang Melayu atas sebagaimana konsep ‘Ketuanan Melayu’ amat jelas diperuntukan dan kemudianya menjadi asas kepada Perlembagaan Persekutuan yang dikuat kuasa apabila Kemerdekaan dicapai pada 31 Ogos 1957.

Nasionalism juga merupakan semangat yang menjana Parti Perikatan beroleh kejayaan amat besar pada pilihanraya 1955 kerana 82% dari penggundi berdaftar merupakan orang Melayu. Mandat kuat orang Melayu ini dijadikan modal bagi Kerajaan Persekutuan Tanah Melayu bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman Putra berunding dengan sekelian DYMM Raja Raja Melayu untuk menerima demokrasi ‘Raja Berperlembagaan’  ala Westminster sebagai sistem pemerintahan dan kemudian berjaya meyakinkan British untuk memberikan Kemerdekaan penuh.

Sifat ‘murah hati’ (generosity) dan kemanusiaan yang ‘merangkumi’ (inclusive) untuk membina sebuah negara yang ujud pada Kepimpinan Melayu pra-Kemederkaan adalah ditafsirkan dengan kesediaan dan kesudian menerima 1 juta immigran keturunan Cina dan India yang disifatkan British sebagai ‘Tiada Warga Negara’ (Stateless Persons).

Dua asas ini merupakan elemen terpenting ‘Kontrak Sosial’, iaitu asas persetujuan semua pihak atas kelahiran negara Persektuan Tanah Melayu yang Merdeka dan Berdaulat.

Malaysia mencapai kestabilan politik pasca 1959 dan rakyat pelbagai keturunan menerima Kepimpinan Melayu yang bersedia ‘berkongsi kuasa’ dengan Bukan Melayu diperingkat pemerintahan dan pentadbiran tertinggi. Bukan Melayu sedar dan amat menghargai hak mereka sebagai warga negara dan bebas untuk meneruskan kehidupan tanpa sebarang sekatan. Mereka berniaga dan mampu mengumpul harta termasuk hartanah tanpa sebarang had, disamping kuasa politik mereka juga diwakili.

Namun dengan kemasukan Singapura apabila Persekutuan Malaysia lahir pada 16 September 1963, maka politik Chauvinis Cina yang dibawa dan jana oleh PAP mula mencalari politik kestabilan kadaan muhibbah dan majmuk yang berdasarkan kesefahaman, kerjasama dan timbangrasa dan kompromi. Bermula 1964, PAP menjana konsep ‘Malaysian, Malaysia’ dan mula meracuni keturunan Cina untuk membelakangkan politik ‘kongsi-kuasa’ yang sedia membawa kestabilan dan berjaya dicapai 10 tahun ini.

Akibatnya, aktiviti militan-politik yang cenderung berhaluan kiri dikalangan keturunan Cina pun bermula. Apabila Singapura dinyah keluar dari Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965 dengan kelulusan Parlimen, politik Chauvinis Cina ini diteruskan melalui PAP. Ianya dijana semakin intensif sehingga berlaku rusuhan kaum berdarah pada 13 Mei 1969.

Setelah berjaya menguasai beberapa kerusi strategik dalam Selangor (termasuk Kuala Lumpur) semasa pilihanraya Mei 1969, Chauvinis Cina DAP secara biadap mengarak penyapu sebagai simbol ‘menghalau’ orang Melayu keluar dari kawasan perbandaran dengan slogan lantang “Orang Melayu balik kampung, tanam jagung!”. Maka berlaku pergaduhan antara kaum yang amat berdarah sekitar Kuala Lumpur.

Sikap perkauman amat tebal Chauvinis Cina DAP telah dibuktikan apabila enggan menyertai perundingan yang melibatkan semua kaum mengenai hala tuju negara, terutama dari perspektif sosio-ekonomi (yang pada masa itu berlaku jurang dan ketidak seimbangan amat ketara antara orang Melayu dan Bumiputra dengan Bukan Bumiputra, terutama keturunan Cina yang menguasai ekonomi terutama perniagaan peruncitan dan pemboringan) dianjurkan itu. Perundingan diperingkat nasional itu (yang turut disertai Gerakan, ‘rakan kongsi’ DAP semasa mencabar emosi orang Melayu pra-13 Mei 1969) melahirkan Dasar Ekonomi Baru (DEB), satu plan penstrukturan semula dan transformasi sosio-ekonomi negara yang memberikan fokus kepada pembangunan luar bandar.

Bersandarkan DEB yang baru ini pula, sikap Chauvinis Cina DAP menentang kepimpinan dan kedudukan istimewa orang Melayu (yang termaktub dalam Perlembagaan Pesekutuan) makin terserlah apabila semangat anti-Melayu ini dipertingkatkan dengan bertopengan ‘Malaysian, Malaysia’. Strategi keatas masyarakat Cina menengah bawah terutama golongan peruncit kecil kecilan, para tukang dan pekerja golongan rendah dijana kerana golongan peniaga masyarakat Cina lebih cenderung menyokong BN melalui MCA.

Bermula 1986, DAP memulakan plan merampas Pulau Pinang dari penguasaan Gerakan dan menabur perasaan anti-Melayu dengan thema “Gerakan adalah boneka UMNO”. Plan perperangan Tanjong, Tanjong II dan Tanjong III sambil memaparkan Lim sebagai ‘Robocop’ (Pejuang menghancurkan ketidak adilan) telah diusahakan tetapi gagal.

Agenda Chauvinis Cina DAP gagal sepanjang kepimpinan Tun Dr. Mahathir kerana semangat nasionalism yang menjadi modal konsisten UMNO berjaya dipertahankan dan kuasa politik Melayu masih lagi tunggak kekuatan pemerintahan Kerajaan BN, walaupun berlaku beberapa cabaran termasuk perpecahan orang Melayu (dalam episod Team A Vs Team B dan lahir Semangat 46 dan Anwar “mat King Leather” Ibrahim dipecat pada 2 September 1998).

Chauvinis Cina DAP merupakan perancang strategik belakang tabir apabila Suqiu (terdiri dari 13 NGO Cina dan mendapat pengesahan sokongan 2,095 NGO Cina lain) mengemukakan 17 tuntutan pada Ogos 2000, yang sebenarnya sealiran dengan ‘Malaysian, Malaysia’. Ketokohan dan kebijaksanaan Tun Dr Mahathir selaku Perdana Menteri ketika itu berjaya mengekang tuntutan ini dari berpanjangan dan menjadi masalah politik baru dan menggangu-gugat kestabilan Malaysia.

Kelemahan kepimpinan PM ‘Flip-Flop’ Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi digunakan sepenuhnya oleh Chauvinis Cina DAP menyemai perjuangan rasis mereka. Semasa berlaku kes ‘ketuk-ketampi dalam lokap Polis’ November 2005, MP DAP bagi Seputeh Theresa Kok mendakwa tahanan yang diarah ketuk-ketampi dalam keadaan berbogel itu ialah warga China. Apabila siasatan yang dibuat, didapati dakwaan Kok itu meleset dan kerana tahanan itu sebenarnya wanita Melayu, DAP terus membisu.

Sifat rasis DAP ini amat jelas dibuktikan apabila parti Chauvinis Cina itu secara terbuka menyokong kumpulan ekstremis militan Hindu HINDRAF dua tahun kemudian. Sokongan padu keatas HINDRAF ini membuktikan DAP sedia bekerja sama dengan mana mana kumpulan yang bangkit menentang sistem kepimpinan dan kerajaan yang diterajui oleh orang Melayu. Ini juga menyokong kuat teori bahawa majoriti penggerak utama Chauvinis Cina DAP merupakan mereka yang sama mendukung pemberontakan pengganas kominis, yang secara rasminya dikalahkan apabila Darurat ditamatkan pada 1960.

Pilihanraya umum (PRU 12) 8 Mac 2008 memberikan nafas baru kepada semangat rasis Chauvinis Cina DAP apabila mereka berjaya meraih 24 kerusi Parlimen dan menguasai Kerajaan Negeri Perak, walaupun menggunakan ADUN PAS Pasir Panjang Nizar “Brother Yong” Jamaluddin sebagai boneka kuasa mereka. Ini tidak termasuk Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengambil alih Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Kepimpinan Chauvinis Cina DAP menyokong kuat penternakan babi

Chauvinis Cina DAP juga amat berpengaruh dalam negeri Selangor yang juga dikuasai Pakatan Rakyat, walaupun MB Selangor merupakan ADUN PKR. Keputusan pertama Kerajaan PR Selangor ialah meluluskan projek penternakan babi secara besar besaran untuk ekspot, terutama ke Singapura yang diusahakan di Sepang. Bawah Exco Ronnie Liu, aktiviti maksiat seperti pusat karaoke dan ‘kesihatan’ (yang menjadi ‘sarang’ aktiviti maksiat pelacuran dan judi haram) mula menular.

Babi adalah sensitif kepada majoriti Malaysia kerana ianya najis berat bagi umat Islam. Namun isu babi ini merupakan kedegilan tegar agenda Chauvinis Cina DAP. Bermula dengan pemusnahan babi semasa gejala Japanese Encaphilitis Kg Nipah 1999, pemusnahan babi sekitar Lembah Kinta, pembinaan kompleks penternakan babi skala ekspot pasaran antarabangsa di Sepang dan isu pemusnahan babi di Alor Gajah, Melaka (kerana penternakan haram yang terlalu banyak). Senario yang sama dilihat semasa pemusnahan pusat penyembelihan Kampung Berjaya di Alor Setar, Kedah.

Semasa Kerajaan Boneka DAP Perak tumbang dan kepimpinan Melayu nasionalis menguasai semula Kerajaan Negeri Perak, Chauvinis Cina DAP amat tidak dapat menerima keadaan ini. MB Kerajaan Boneka DAP Perak Nizar “Brother Yong” Jamaluddin membuat komen atas lima Hakim Melayu yang mendengar dan mengepikan tuntutan mereka.

Lim sebagai pemimpin-seumur-hidup Chauvinis Cina DAP amat risau apabila Tun Dr. Mahathir membuat kenyataan bahawa jatuhnya Kerajaan Boneka DAP Perak bererti jatuhnya penguasaan Kerajaan Cina keatas Bumi Melayu. Kesedaran ini amat digeruni Lim dan konco konco Chauvinis Cina DAP kerana ianya benar dan amat tepat deskripsinya. terutama apabila Negarawan Unggul itu menyebut bahawa ianya adalah aspirasi masyarakat Cina sendiri.

Apabila Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa DYMM Paduka Seri Sultan Perak berhak melantik BN sebagai Kerajaan Perak, MB Boneka DAP Perak bersama Lim dan Pengerusi DAP Ngeh membuat komen seolah seolah Kehakiman tidak bebas, hanya kerana keputusan tidak menyebelahi mereka. Ini tahap BIADAP DAP!

ADUN DAP sampai tergamak berdiri atas meja walaupun DYTM Pemangku Raja Perak masih berada dalam DUN Perak itu lagi

Kenyataan Lim menggelarkan “Tun Dr Mahathir sebagai Rasis No. 1” merupakan taktik untuk mengalih perhatian dari keadaan dimana penguasaan Kerajaan Cina atas Bumi Melayu telah gagal. Perkembangan terbaru dimana orang Melayu Pulau Pinang yang diberikan ‘wang ehsan’ berjumlah RM 100.00 seorang merasakan dihina kerana imbuhan itu ialah hasil dari judi lumba kuda.

Strategi Chauvinis Cina DAP menjatuhkan kredibiliti dan integriti pihak berkuasa terutama penguasa undang undang seperti Polis, Peguam Negara, SPRM, Tentera dan sebagainya adalah rancangan jangkasmasa panjang ‘politik kebencian’ dan memupuk semangat anti Melayu kerana agensi agensi ini rata dianggotai dan terajui oleh orang Melayu.

DAP juga jelas memaparkan sikap ekstremism dan bukan sahaja anti Melayu malah sebenarnya anti Masyarakat apabila menyarankan agar Setiausaha Agung PKM Chin “Butcher of Malaya” Peng kembali ke Malaysia.

Dalam beberapa kes melibatkan agensi penguat kuasa undang undang, DAP menunjukan sifat Chauvinis Cina mereka. Dalam kes Setiusaha Politik kepada Exco DAP Selangor  Teoh Beng Hock dijumpai mati, Lim dan pemimpin DAP dengan amat cepat menyalahkan SPRM sebagai ‘pembunuh’ sehingga tergamak mengeluar kenyataan yang bersifat ‘menghasut’. Mereka memanipulasi dan membuat kenyataan provokatif dalam kes yang amat kontroversial ini. Namun, apabila pelajar Aminul Rasyid Hamzahyang  berumur 15 tahun mati ditembak Polis dan pelajar Siti Wan Fariha dijumpai mati diluar asrama beliau di UKM, DAP bersahaja mendiamkan diri.

Ini adalah sehaluan bagi DAP untuk meluaskan kuasa sebagai ‘penentu raja’ (King Maker) kerana sebagai parti yang berjuang atas motif Chauvinis Cina, mereka tidak akan mampu memperluaskan penguasaan wakil rakyat mereka. Ini kerana sebilangan besar kerusi yang dihuni antara 50-80% pengundi Cina telah pun disapu oleh DAP. Harapan DAP ialah mengekalkan kuasa apabila menjana semangat Chauvinis Cina atas kawasan dimana undi Melayu terbelah dua dan undi Cina merupakan penentu kemenangan.

Agenda Chauvinis Cina termassuk menuntut dan mendesak pelbagai tuntutan yang tidak munasabah dan akan menyebabkan ketidak stabilan masyarakat ini mendapat perhatian DYMM Raja Melayu sehingga membuat titah teguran. Mereka sehingga tergamak mengambil ketetapan menyokong usaha untuk memburukan negara dari luar.

Tidak dapat disangkal lagi DAP ialah anti Islam. Apabila kuasa berada ditangan mereka, tergamak dibatalkan perhimpunan tahunan sambutan Perarakan Maulud Nabi di Pulau Pinang.

Sikap rasis Lim Kit Siang amat jelas. Segala kenyataan rasis dari masyarakat Cina seperti Namewee dan empat belia Cina menyimbah cat kepada surau di Seremban sengaja di’restui’ dengan mengambil sikap diam dan membodohkan diri. Sekiranya DAP mengaku mereka ialah parti sebuah parti pelbagai etnik dan mewakili keseluruh masyarakat Malaysia adalah pembohongan semata mata. Sila lihat senarai jawatankuasa tertinggi DAP dan klip video ini untuk memberikan gambaran jelas berapa tebal sifat Chauvinis Cina mereka.

Agenda Chauvinis Cina DAP and Lim Kit Siang amat jelas, walaupun dipakej sebagai ‘Middle Malaysia’. Mechanism menyerang nasionalism pada pemimpin seperti Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai ‘rasis’ merupakan  cara terdesak untuk mengaburkan keadaan. Ini lebih lebih lagi bila berlaku kelemahan ketara dalam DAP sendiri.

*Dikemas kini 300pm

Published in: on September 30, 2010 at 09:19  Comments (32)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bigdogdotcom.wordpress.com/2010/09/30/dap-adalah-punca-racism-malaysia/trackback/

RSS feed for comments on this post.

32 CommentsLeave a comment

  1. Lee Kuan Yew: We are largely Chinese and Indians
    September 29th, 2010

    In a sign that age is catching up on him, PAP strongman Lee Kuan Yew made an unusual gaffe when he appeared to forget about the existence of the Malay community in Singapore in a remark made at the Russia-Singapore Business Forum yesterday.

    Speaking in response to a question on Russia’s growth over the next decade, Lee claimed that Russia’s challenge was to develop its own entrepreneurs like Singapore.

    He then shocked the audience with a comment which is completely off tangent:

    “We’re trying to do that. But we are hampered by culture. We’re largely Chinese and Indians. And both Chinese and Indians, the best go into government, (they) don’t go into enterprise.”

    Singapore is not just largely Chinese and Indians. Ethnic Malays form about 15 percent of Singapore’s population though it has decreased slightly in recent years due to the relentless influx of immigrants from China and India with the result that Indians now form 9 percent of Singapore’s popuation, up from 7 percent 10 years ago.

    This is not the first time that Lee has made a controversial remark about the ethnic minorities in Singapore.

    In an interview with National Geographic magazine this year, he said:

    “Well, we make them say the national pledge and sing the national anthem but suppose we have a famine, will your Malay neighbour give you the last few grains of rice or will she share it with her family or fellow Muslim or vice versa?”.

    He also added that it is a “good thing” that Singapore is accepting so many Chinese immigrants (from mainland China) as they are more “hard-striving” and “hard-driving” than locals.

    At 87 years of age, Lee is probably the oldest living minister and MP in the world. Though he admitted himself he is not doing much work lately except “forecasting”, he is paid more than $3 million dollars a year by Singapore taxpayers.

    Lee has been dropping subtle hints in the media lately that he is not quite ready to retire in the next general election, leaving Singaporeans with little choice but to continue to put up with his freudian slips in the near future.

    Ps Sorry BD, gua re post balik cakap LKY ni. Bagi Melayu kat Malaysia sedar camana PAP aka DAP layan Melayu kat Singapura.

  2. LKS patut cermin diri kerap lagi…sama jugak dengan anak dia..

  3. DAP sekarang ini adalah Party Kominis moden. Kita mesti tangani mereka saperti kita tangani Parti Kominis yang lampau. Kalau tidak negara akan hancur.

    • Dulu mereka berjuang sampai ke hutan..mereka rela tinggal dalam hutan demi berusaha untuk merampas negara ini..mereka tewas oleh perpaduan orang melayu dan juga kepintaran pemimpin melayu ketika itu…pemimpin melayu ketika itu adalah pejuang bangsa yang sebenarnya.
      Kini puak yang sama telah menukar strategi mereka dari parti kominis yang berjuang dalam hutan kini mereka menyerap masuk di dalam parti DAP.
      DAP itu adalah kominis…
      Hanya kominis yang menetang perlembagaan Malaysia..
      Perkasa harus mendesak kerajaan supaya mengguna kan ISA ke atas mereka yang cuba merosak kan keamanan Malaysia.Terutamanya Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.Harap Hishamudin tidak takut untuk menjalan kan tugas nya .

  4. terkeluar tajuk …. minta bro bawa isu ini

    Melayu Buat Semua Salah, Cina Buat Semua Betul » (artikel mykmu)

    la nie meh semua orang melayu pakat ramai-ramai buat laporan polis dekat syarikat-syarikat cina yang iklankan jawatan kosong wajib berbahasa mandarin sahaja kerana ini dikira rasis jugak serta kepada syarikat-syarikat cina dan yang seangkatan dengan depa yang melarang umat islam pi solat jumaat …. amacam ada bran ker woiiii…

    • Ingin tumpang cadangan “Buy Chinese Last”.

      Kaum ini memang bongkak bila kaya.

    • saya setuju cadangan saudara berkenaan “Buy Chinese Last”

  5. Jika TDM rasis no 1, Lim Kit Sial ialah grand master rasis!!!

  6. Sejarah bolih mengajar kita dan meneladani pekara-pekara yang baik yang belaku terdahulu. Sejarah juga bolih diketepikan atau ditidakan bagi mereka yang melihat ,’mengenang sejarah’sabagai penghalang, juga melemahkan keazaman bagi mencapai kehendak.
    Sejarah juga memperjelaskan kesilapan-kesilapan yang lalu yang kesanya yang memudaratkan dan beterusan sehinga kehari ini.
    Meninjau akan kesilapan-kesilapan olih mereka yang terdahulu dimana kesannya dapat kita rasakan hinga sekarang, mungkin yang diangap remeh dahulu telah menjadi nanah sekarang,seharusnya kita mengambil langkah untok memperbetulkanya agar tidak menjadi barah yang berterusan yang bolih mehanchorkan kehidupan dan masa depan.
    Genarasi Melayu dan pemimpin melayu sekarang’kalau ada’harus berani bertindak bagi memperbetulkan keadaan bagi menjamin servival mereka, “takan Melayu hilang didunia” mungkin benar tetapi kalau tingal nama sahaja dalam lipatan sejarah ‘itupon kalau ada’ sedangkan realitinya tiada,apa hebatnya?.

    Sesal dahulu berpendapatn:sesal kemudian tidak berguna.
    Kesilapan dahulu diperbetulkan:agar tidak mngadai nyawa.

    1sekolah>1bahasa>1Malaysia.

  7. Minta Lim kit siang lantik. Org melayu menerajui DAP pulak…kita tgk…dia seronok ke tidak…parti diakan berbilang kaum…tak kan tdak ada satu melayu pun bole bercakap mcm dia dlm DAP…beritau pd rakyat.DAP akan lantik org melayu jadi presiden parti merangkap Perdana menteri jikalu menang piliharaya…mahukah LKS ini!!!!

    • Tentu sekali mahu my friend. Tentu sekali. DAP tidak akan memilih orang Melayu yang nationalist untuk menganggotai mereka. Mereka akan pilih melyu yang sangup menjadi boneka aja.

      Kajilah dan hayatilah “melayu” bekas MB Perak tu.

      mohamed

  8. siaI punye KITSIANG…..kaIu TUN racist aku pong RACIST…n Im sure miIIions more MELAYU….xcept….NAZRI,…TUUUUU….

  9. PERKAUMAN MENJADI PUNCA PEMINPINAN UMNO LEMAH.UMNO PERLU DIGANTI PEMINPINNYA.

    • Salah ni Yeop.
      Perkaumanlah yang membuat DAP lemah.
      Selemah-lemah sampai tidak pernah menjadi kerajaan di-tanah Malaysia ni.
      Selemah-lemah sampai tiada pemimpin lain selain dari Lim Kit Sial sepanjang hayat DAP.
      Yeop,
      Kau kena jadi PEMINPIN DAP baru DAP boleh maju.

  10. Sila baca TheStar hari ini, 30 Sept 2010, bahagian StarBiz, muka surat 1, jika anda ingin melihat muka Arlida Ariff, penyangak no 1 di Johor yang telah memberi projek2 kerajaan yang bernilai berbilion-bilion kepada suami dan kroni2nya. Diharap pihak MACC akan segera menangkap lanun betina ini.

  11. This old fart is so sick, self centered and pure racist to the bone; playing emotional racial sentiments and petty issues in misleading innocent Chinese, young and old, to his corrupted ideas. He is and always has been the lead enemy of the country’s Constitution and established social contract and as well as our way of life.

    He and his pack of goons are not also anti-Islam, using promises of power to divide the majority so that the rule of the minorities will prevail.

    But what has this DAP old fart, his chauvinist party and false alliances brought to the country – nothing except empty promises and anarchy to prevailing peace and tranquility the accepted social order in this country. He is pure dirt, most immoral in supporting the lunatic rapper whose words and themes are nothing but vulgarity and seditious. He doesn’t bother about morality for he seeks to reach to mislead the young and innocent to gain power and votes. His type compares candle vigils to demonstrations against vulgarity and sedition. His type supports a female teacher who has moral issues of wed-lock to continue teaching against the greater better of our education institution. Thus, so long the guilty is his color, he will go all to make issues for political gains.

    His are the type of hypocrites regarding “mata sepek” and “kaki botol” as racist words when there are just norms. True fraternity and bonding of racists don’t depend on words alone, action speaks louder than words. He and his affiliates fear BTN for the vast good deeds its done to promote better Malays; except for a small minority, parents and those who had attend such courses have no major complaints but rather praises. I remembered so clearly a good Chinese business friend of mine appreciating my daughter’s beauty because of her “mata sepek”. So am I, a Malayu with mata sepek and when called so, I don’t give a damn. And words such as keling, what is that compared to a matured Malaysian Chinese who can’t or refuses to speak Bahasa Malaysia and yet this old fart comes up in full defense proclaiming racism and he a Malaysian 1st and a Cina Kwai 2nd.Yes, he is promoting superficial bonding for the sake of racial politics. I can call my Chinese friends “Cina Kwai” or “Go back to China” and they can tell me “balek kampong” which I will add the words “yes and tanam jagong” without fear of loosing true friendship. Similarly, with my Indian friends, I call keling and anai without fear or favor. Perhaps we come from one same stream of school before Dong Zong was pampered. Yes such chauvinist can say whatever the greatness about Chinese schools but lest be honest those kind of arguments do not lay the foundation for our societies. So where is being Malaysian 1st old fart?

    But worse still, his type condones attacks on our way of life so as to garner votes via emotional sentiments. Look at Terasa Kok, his blue eye bitch, who brought the issue of burning of the bible during the Sibu by-election but when it comes to that sick priest that brazenly insulted our way of life and our Prophet, her mouth is as silent as that kitchen between her legs. She does not even understand what “dirty’ means to women in the context our places of worship yet blurts out in defense of her political colleague. Indeed she and her ultimate boss are birds of a feather flock together. They play out issues on our way of life failing to first understand the relationship of Malay and Islam as per our constitution. The word Allah, dirtiness in places of worship, burning of the bible and more recently the payment of horse gambling monies shows how these chauvinist communists failed to understand anything they march forward with their foolish unconstitutional slogan of Malaysian Malaysia. One thing good though, with a senile old man continuing leading PAS, the DAP’s racial and anti-Islam actions will definitely bring the Malays and Muslims more together than ever before. Insha’allah these efforts by the unbelievers and hypocrites as espoused in Surah Al Imran will bring them to their eventual annihilation. This old fart just doesn’t want to accept reality even though he sees the grave is just before him and that is why this fart is so desperate and so RACIST and ANTI-ISLAM.

    P.S. I hope UMNO will ensure the budak hitam, KJ as well as Nazri any where close to the Galas by-election; its a Melayu constituency where its Malay 1st and Malaysian 2nd.

  12. Bila Cina tua ni berhenti????

    Takda beza Lim Kit Siang, Lee Kuan Yew & Kim Jong Il. Semua mata sepet & nak buat dinasti!

    • Heh heh

      Ya betul, anak dilantik teruskan kuasa keluarga termasuk karpal & gobind singh dan juga anwar-zizah-nurul dinasti …

  13. […] the Malays stood their ground, then it is ‘racism’. However when the Chinese Chauvinists like the DAP systematically and structurally challenged the stability of the soc… which was painfully managed to be achieved and nurtured, the Chinese controlled English dailies […]

  14. […] What happened in Singapore Courts yesterday would be a reflection on what will happen when Chinese Chauvinist DAP gets power controlling the nation. Despite their ‘democratic action’ name, they would […]

  15. […] terbukti acap kali bahawa DAP merupakan pencetus perasaan rasism […]

  16. […] will reach its limit and end. Just like a tragedy forty two years ago. Their systematically testing of racism-based procations are on the upward trend towards anarchy. A nation turned upside-down and burning with anger, hate […]

  17. […] is not withstanding Chinese Chauvinists DAP strategy to use racism and anti-Malay provocation in their sordid attempt inching their way into higher tolerance of […]

  18. […]  ’Politics of Hatred’  as the only basis to assume power is getting very lame. The Chinese Chauvinists DAP’s racism and anti-Malay agenda, which was very much form one of the fundamental base of communist rebellion and the war against […]

  19. […] pemimpin PAS berbohong dan memutar belitkan fakta sejarah demi politik sempit mereka yang mendukung perjuangan Chauvinis Cina DAP yang kini bersifat Min Yuen kerana menyokong Ketua Pengganas Chin “Butcher of Malaya” […]

  20. […] the younger segments go and pay RM 10.00 (without the popcorn and drink) and understand what had Lim Kit Siang and his Chinese Chauvinist movements all about and been up to these past 45 years. Share this:ShareTwitterLike this:LikeBe the first to […]

  21. […] the younger segments go and pay RM 10.00 (without the popcorn and drink) and understand what had Lim Kit Siang and his cohorts of Chinese Chauvinist movements all about and been up to these past 45 […]

  22. […] of the Opposition to wrest power from the majority via unlawful and immoral methods.It started when deviant minority and Chinese Chauvinists in DAP provoked when the results of the May 1969 3GE had a hung Selangor State Assembly and no single […]

  23. […] fact is that the DAP is the Chinese Chauvinist lot and their premeditated racism and scathing attacks are the main ca… between the Malays and Non Malays, especially the Chinese. They have been on structured, consistent […]

  24. […] Chauvinist DAP refused to be part of the process and continued their racism attacks, in their attempt to fan the division and hatred between the Malays and Chinese, guised under the ‘Malaysian, Malaysia’ […]

  25. […] is an extension to their racist DNA, which has not deferred since its inception in […]

  26. […] Mahathir seolah-olah menafikan realiti mengenai sifat Chauvinis Cina dan  kebiadapan pemimpin dan ahli […]


Leave a comment